Főoldal > dieta > 8 trükk, amivel végleg leadhatod a pluszkilókat

8 trükk, amivel végleg leadhatod a pluszkilókat

diétaegészségéletmódváltásfogyásfogyókúrahízássúlyvesztészsírégetés
0 0

Írta:

Teljes életmódváltásra készülsz? Azt sem tudod, hol kezdd a fogyózást? A következő tippjeinkkel garantáltan megalapozhatod a tartós súlyvesztést!

1. Vezess naplót!

Írd le, pontosan mit eszel, mikor és miért! Sokat fog segíteni a későbbiekben, hogy lemondj a nem megfelelő nyalánkságokról, ha tudod, hogy pontosan miért is nyúltál hozzájuk: magányos voltál, édességet kívántál vagy csak unatkoztál? Mindenre van megoldás – a krémes süti nélkül is.

2. Gondold újra az adagjaidat!

Teljesen megőrjít a fogyókúra? Kezdd kicsiben a diétázást! A főétkezések adagjait vedd kisebbre – például nagy tányér helyett használj kicsit.  A lényeg, hogy semmiről ne mondj le, de mindenből egyél kevesebbet! Így nem lesz olyan őrjítő a fogyókúra.

3. Olvasd végig a menüt!

Mielőtt rábólintanál egy ebédre a csajokkal, keress rá az éttermi menüre: jó hír, ha többféle egészséges opció közül is választhatsz, ha viszont csak zsíros ételekkel van tele az étlap, inkább válasszatok másik helyet. Apróság, de ha ritkán főzöl magadnak, hosszú távon sokat fog számítani, mennyire egészségbarát étteremben eszel.

4. Használj görög joghurtot!

A natúr görög joghurt garantáltan megreformálja az étkezésedet! Hogy, csak párat említsünk: majonéz helyett használhatod öntetként, ízesítőként; de a tejföl helyett is kitűnő alternatíva, hiszen az édesebb finomságokhoz is szuperül megy.

48345535 - slim.

5. Kövesd az egy-egy szabályát!

Rania Batayneh étkezési szakértő a „The One One One Diet” c. könyvében ismertette sajátos diétáját, melynek a lényege, hogy nem kell lemondanod semmiről! Csak arra kell figyelned, hogy egy szénhidrátban gazdag, egy zsírban gazdag, valamint egy proteinben gazdag étel is szerepeljen a menüdben. Ugye, milyen egyszerű?

6. Gondold újra az édességeket!

Csak a tejcsoki és a vattacukor lehet tökéletes édesség? Egyáltalán nem! A házi sült fahéjas édesburgonya chipsek például tökéletes ínyencségek, de az olajos magvakat  is kipróbálhatod, hátha alternatívái lehetnek a kalóriabomba sütiknek!

7. Tarts magadnál egy fogkefét!

A gyakori fogmosás/öblögetés elűzi az étvágyat, ezért a nassolásra nem marad időd két főétkezés között. Ha egy mini méretet vásárolsz magadnak, amit a kézitáskádban tudsz tartani, sanszos, hogy egy hónap után pár centivel vékonyabb leszel!

8. Szerelkezz fel fagyasztott zöldségekkel!

Bár már itt a zöldségszezon, a fagyasztott verzióknak se ints búcsút! A fagyasztóban tárolt zöldségek ugyanis ugyanúgy megtartják a táplálék- és vitamintartalmukat, mint a frissek. Borsófőzelék, párolt zöldség és franciasaláta például pillanatok alatt elkészíthető belőlük!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában