Főoldal > dieta > Bizarr reggeli, de ez a legjobb!

Bizarr reggeli, de ez a legjobb!

cukkinidiétaegészségéhségételfogyásreggelirosttáplálkozászabkásazöldség
0 0

Írta:

Ez a bizarrnak tűnő reggeli órákra eltelít, hogy jó sokáig ne legyél éhes.

Cukkinis zabkása! Talán furán hangzik és nehezen tudod elképzelni, hogy finom és laktató lehet, de ha felturbózod a zabkásádat egy kis cukkinivel, sokkal tovább maradsz jóllakott.

Miért is annyira nagyszerű? Azon túl, hogy szuper zöld színt ad a reggelidnek, a reszelt cukkinivel felpörgetett zabkása nagyon sokáig teltségérzetet ad, segít betartani a fogyókúrás céljaidat. A cukkininek alacsony a kalóriatartalma és íztelen. Ez azt jelenti, hogy zseniális módja annak, hogy nagyobb adag reggelit fogyassz el extra kalóriák bevitele nélkül. Az íz miatt pedig nem kell aggódnod, mert egyáltalán nem érződik ki a cukkini a zabkásából.

Természetesen a mennyiség növelése nem az egyetlen pozitív hatása a cukkinivel felturbózott reggelinek. A napi ajánlott zöldség- és gyümölcsbevitel fedezése sok ember számára kihívás, de ha a reggeli zabkásádba rejtesz egy adag cukkinit, máris megvan egy adag a napi 5 féle zöldségből. A cukkini egyébként kiváló C-vitamin-forrás, ennyivel is közelebb leszel a megfelelő vitaminszint eléréséhez már reggel.

De nem csak ezért éri meg cukkinit tenni a zabkásába. Tele van mangánnal, kalciummal, magnéziummal, káliummal, rézzel, foszforral és cinkkel. A zöldség 95%-a víz, remekül hidratál és rostban igazán gazdag. Nem éri meg bajlódni a héj leszedésével, mivel béta karotinban és antioxidánsokban bővelkedik a zöld réteg.

A cukkinis zabkása elkészítése roppant egyszerű és ugyanúgy variálható, akár a sima zabkása, a lehetőségeknek csupán a képzelet szabhat határt. Ha van öt perced elkészíteni a zabkásádat, akkor hat perced is van cukkinis zabkását csinálni. Meg is mutatjuk, hogyan csináld:

  1. lépés: Reszeld le a cukkinit egy nagyobb lyukú reszelőn. (Ezt legjobb frissen megtenni, mert ha előző este csinálod, a cukkini levet ereszt.)
  2. lépés: Add hozzá a cukkinit a zabpehelyhez főzés előtt. (Körülbelül fél bögrényit keverj el a zabbal, de ha többet szeretnél, akkor nyugodtan.)
  3. lépés: Főzd meg a zabpelyhet a megszokott módon, a kedvenc fűszereidet is hozzáadva.

Akár a rendes zabpehelynél, nyugodtan adhatsz hozzá édesítőt, mézet, juharszirupot és gyümölcsöket.

A kész zabkását fogyaszd egészséggel!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában