Főoldal > dieta > 7 tuti étel, hogy télen se legyen száraz, fakó a bőröd

7 tuti étel, hogy télen se legyen száraz, fakó a bőröd

antioxidánsbőrdiétaételgyulladásgyümölcsszáraz bőrszépségtáplálkozásvitaminzöldség
0 0

Írta:

A tél nem éppen a kedvenc bőrszépítő évszakunk, a száraz, pikkelyes, szemcsés, irritált, gyulladt és fakó bőr mindannyiunk életét megkeseríti. Mindezért a kinti hideg időt és a benti száraz levegőt okolhatjuk. Hogy védekezhetünk ellene?

Sajnos nem aludhatjuk át a fagyos hónapokat, de a vitaminok és az ásványi anyagok pótlásával sokat tehetünk bőrsejtjeink megújulásáért. Íme, a 7 legjobb élelmiszer, amely belülről gondoskodik bőrünk ragyogásáról.

1. Gránátalma magok

Télen, bármennyire is próbálunk színesen táplálkozni, mindannyian kevesebb zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk. Az antioxidánsok védik bőrünket a nap káros sugaraitól (télen is!), felveszik a harcot a gyulladásokkal, és javítják a vérkeringést. A gránátalma magjában található antioxidáns, az ellagic sav csökkenti a bőr kollagénjének összeomlását, így remek természetes ránctalanító.

Így egyél többet belőle: tedd natúr joghurtba, illetve dobd fel vele kedvenc smoothie-dat, vagy akár fehérjeturmixodat.

2. Édesburgonya

Az édesburgonya valóságos ínycsiklandó édesség bőrünk számára. Dupla dózisban tartalmaz ugyanis bőrvédő tápanyagokat, beleértve az A-vitamint és a béta-karotint. Az A-vitamin javítja bőrünk textúráját, míg a béta-karotin feltölti bőrsejtjeinket és remekül hidratál. Párold olívaolajban, mert az egészséges zsiradék segíti az édesburgonyában található tápanyagok felszívódását.

Így egyél többet belőle: sült krumpli helyett fogyassz édesburgonya chipset, de akár finom süteményt is készíthetsz belőle.

3. Kelkáposzta

Bár első ránézésre igen ráncosnak tűnik, hidd el, bőrödre pont ellentétes hatással lesz. Már egy csészényi kelkáposzta gondoskodik az elegendő napi A- és C-vitamin bevitelről. Az A-vitamin bőrmegújító, míg a C-vitamin kollagén termelő és bőrfeszesítő tulajdonsággal rendelkezik. Az amerikai kutatások során egyértelműen bebizonyosodott, hogy a C-vitaminban gazdag táplálkozás képes megelőzni a ráncosodást és a bőrszárazságot.

Így egyél többet belőle: tedd salátába, tojásrántottába, vagy smoothie-ba.

4. Egész tojás

Bár alakunk érdekében divat lett a tojásnak csak a fehérjéjét fogyasztani, bőröd érdekében ezen a télen a sárgáját se dobd ki. A tojássárgája tele van A-, E-, B5- és D-vitaminnal. A B5-vitamin, más néven pantoténsav remekül javítja a bőr állapotát, míg a D-vitamin csökkenti a gyulladást. A szintén benne található kén hatékonyan támogatja a kollagén szintézist. Válaszd az Omega-3-mal dúsított tojást, a még ragyogóbb bőrért.

Így egyél többet belőle: rakj pár szelet tojást a szendvicsedbe, salátádba, vagy nassold csirkemell sonkával együtt.

45254237 - organic boiled eggs ready to eat on wooden background

5. Dió 

A dió tele van alfa-liposavval és Omega-3-mal, ezáltal javítva bőrünk struktúráján. Ráadásul majdnem kétszer annyi antioxidánst tartalmaz, mint más magvak, megóvva bőrünket a szabadgyökök károsító hatásától, és bőrünk öregedésétől.

Így egyél többet belőle: szórd meg dióval zabkásád, salátád, joghurtod.

6. Osztriga

Az osztriga a legjobb cinkforrás, már egy adagnyi különleges csemege közel 500%-át tartalmazza ajánlott napi bevitelünknek. A cink gondoskodik a sejtek újratermelődéséről és a pattanások utáni hegek gyorsabb gyógyulásáról. Emellett segíti a nélkülözhetetlen zsírsavak felszívódását, ezáltal belülről táplálja a bőrt. Vigyázat, a cinkhiány aknét, ekcémát és pikkelysömört okozhat!

Így egyél többet belőle: nem kell az osztrigát nyersen fogyasztani, grillezheted is.

7. Napraforgómag

A napraforgómag kiváló E-vitamin forrás, ezáltal gondoskodik bőrünk hidratáltságáról, illetve védi azt a szabadgyökök és az UV-sugarak káros hatásaitól. Omega-6 zsírsavai serkentik a bőr megújulását, a benne található szelén pedig felveszi a harcot a különböző bőrfertőzésekkel.

Így egyél többet belőle: tedd müzlibe, salátába, de akár a light rakott ételeidre is szórhatsz egy keveset.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában