Főoldal > dieta > Így óvd meg magad a fölös cukortól!

Így óvd meg magad a fölös cukortól!

ártalmascukoregészségfinom
0 0

Írta:

Most megtudhatod mire érdemes a cukros finomságokat lecserélned anélkül, hogy hiányérzeted támadna.

 

Cukorka helyett étcsoki

A cukorkák, gumicukrok, bár szinte mindannyiunk kedvence, az alakunkkal szemben már nem annyira barátságosak. Ha ki szeretnéd elégíteni édesség iránti sóvárgásod, válassz inkább magas kakaótartalmú étcsokit. Persze ne falj be egy táblával, egy-két kocka elszopogatása felér egy csomag gumicukor élvezeti értékével, ráadásul sokkal egészségesebb is.

Reggelizőpehely helyett cukormentes müzli

Szépek, színesek, finomak, azt hinnénk, hogy a reggelizőpelyhek milyen egészségesek, hiszen a reklámokban folyamatosan ezt halljuk, ám ne dőljünk be nekik. Ezek a termékek sokszor rengeteg cukrot tartalmaznak, így, ha azt várjuk, hogy segítenek a fogyásban, akkor sajnos, csalódni fogunk. Ha igazán egészséges reggelire vágysz, válassz cukormentes müzlit, melyet kedvenc gyümölcseiddel is megbolondíthatsz.

cukor2.jpg ()

Kóla helyett citromos ásványvíz

Szeretjük a kólát, de lássuk be, a hagyományos változat tömve van cukorral, így, ha rendszeres fogyasztó vagy, az az alakodon is meg fog látszani. Nem beszélve arról, hogy a fogaidnak sem teszel túl jót a kólával. Ha mindenképp intenzív ízekre vágysz, szeletelj bele egy-két szelet citromot buborékos ásványvízbe. Megóvod magad a fölös kalóriáktól, ráadásul kitűnő nyári hűsítő ital is.

Fagyi helyett fagyasztott joghurt

Nyáron különösen nehéz ellenállni a hűsítő nyalánkságnak, de már egy közepes adag fagyival tisztes mennyiségű cukorhoz és kalóriához juthatunk hozzá. Alternatív megoldásként itt a fagyasztott joghurt, melyet teleszórhatsz bogyós gyümölcsökkel. Reggel bedobod a mélyhűtőbe, és este már nyalogathatod is anélkül, hogy megfosztva éreznéd magad a fagyi élvezeti értékétől.

Gyümölcsjoghurt helyett görög joghurt

A gyümölcsjoghurtok, bármennyire is egészségesnek ígérkeznek, sajnos szintén irreálisan sok cukrot tartalmaznak. Ha már joghurt, válaszd a joghurtok királynőjét, a görög joghurtot. Alacsony kalória- és szénhidráttartalma miatt nem kell aggódnod az alakod miatt.


További cikkeink a témában