Főoldal > dieta > A rágógumi fogyaszt? A legnagyobb diéta tévhitek

A rágógumi fogyaszt? A legnagyobb diéta tévhitek

egészségtáplálkozás
0 0

Írta:

Tudd meg, mi az igazság ezekről a diétás állításokról!

Egy táplálkozási folyóiratban megjelent egy új kutatás, mely szerint a rágózás fogyaszthat. A kísérletet a Buffaloi Egyetemen végezték. A két csoport közül az egyik tagjai menta ízű rágógumit kaptak, a másikban  résztvevők gyümölcsöset. Kiderült, hogy az elhúzódó menta íz csökkentheti az ételek ízletességét és az éhségérzetet is. A gyümölcsös csoport nem észlelt semmilyen különbséget.

Tehát nem a rágógumi számít, hanem a menta. Ki lehet próbálni, de az biztos, hogy nem hosszú távú megoldás, ha diétában gondolkodsz. 

Lássuk a további óriási tévhiteket!

1. A teljes kiőrlésű kenyér a legjobb választás

Összehasonlítva a fehér kenyérrel, a teljes kiőrlésű változat csupán a kevésbé rossz a szervezetednek. Michelle Davenport, a Kaliforniai Egyetem orvosi tanszékének táplálkozási tanácsadója szerint egy átlagos szelet teljes kiőrlésű kenyérnek magasabb a glikémiás indexe, mint 2 dl kólának. Ha mindenképpen pékárut szeretnél enni, a legokosabb, ha olyan teljes kiőrlésű lisztből készült termékeket vásárolsz, amelyek legalább 4 gramm rostot tartalmaznak, és nagy ívben elkerülöd azokat, amelyek összetevői között szimplán liszt vagy búzaliszt szerepel.

2. A zsírbevitel csökkentése segít a fogyásban

Ashley Koff táplálkpzási szakértő szerint ez kizárt. Az egészséges zsírok nélkülözhetetlenek az egészséges típusú diétához. Fogyassz bátran kendermagot, avokádót, diót, szerves szóját és chia magot!

3. A tojásfogyasztás koszorúér-megbetegedést vagy diabéteszt okozhat, gonoszabb méreg, mint a dohányzás

A tojás esetében is a mérték a fontos. Davenport szerint teljesen rendben van, ha naponta megeszel egy tojást, hacsak az orvosod egyéb betegség miatt nem rendelkezik másként. Az elkészítés legegészségesebb módja, ha reggelire forró vízben megfőzöd vagy gőzölöd.

4. Az alacsony zsírtartamú élelmiszerek nem okozhatnak gondot

„Amikor az élelmiszerek feldolgozása során csökkentik a zsírtartalmat, sajnos hajlamosak arra, hogy a cukrot növeljék” – mondja a szakértő. A legutóbbi kutatások pedig igazolják: a cukor az igazi gyilkos, nem a zsír.

5. A diétás italok ártalmatlan nullkalóriás szomjoltók

Nem, Koff szerint ez csak és kizárólag a víz. Sőt, a kutatások alapján minél több diétás üdítőt fogyasztunk, annál nagyobb lesz a kockázata annak, hogy túlsúlyossá válunk. Plusz a mesterséges édesítőszerek megzavarhatják a szervezet természetes képességét, hogy szabályozza az édes élelmiszereken alapuló kalóriabevitelt. Tehát jobban teszed, ha ragaszkodsz a vízhez. Vagy válassz natúr gyógyteát, esetleg frissen facsart gyümölcslevet hozzáadott vízzel.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában