Főoldal > dieta > 6 titkos fortély a nagyi konyhájából

6 titkos fortély a nagyi konyhájából

diétafogyókúrafőzéskonyhatáplálkozás
0 0

Írta:

1. Burgonya kevesebb olajjal Számtalanszor hallhattad már, hogy az olajban tocsogó sült krumpli igazi kalóriabomba. Ha ennek ellenére nem tudsz lemondani erről a közkedvelt finomságról, lássuk, mit kell tenned azért, hogy ne szaporítsd kilóid számát! A nagyi tippje: A hasábburgonya kevésbé lesz zsíros, ha sütés előtt mintegy 20 percig tejbe áztatod a krumpliszeleteket. A tej megakadályozza, hogy […]

1. Burgonya kevesebb olajjal

Számtalanszor hallhattad már, hogy az olajban tocsogó sült krumpli igazi kalóriabomba. Ha ennek ellenére nem tudsz lemondani erről a közkedvelt finomságról, lássuk, mit kell tenned azért, hogy ne szaporítsd kilóid számát!
A nagyi tippje:
A hasábburgonya kevésbé lesz zsíros, ha sütés előtt mintegy 20 percig tejbe áztatod a krumpliszeleteket. A tej megakadályozza, hogy a burgonya túl sok olajat szívjon fel sütés közben.

2. Rebarbara sav nélkül

Ez a sóskafélék családjába tartozó zöldség gazdag rostokban, sok kalciumot, magnéziumot, vasat, C-, B- és A-vitamint tartalmaz, ám savanyú íze miatt  sok cukrot kell hozzáadnunk.  
A nagyi tippje:
A rebarbara savasságának csökkentésére óvatosan hámozd meg a szárát, és vágd le a végeit. Egymás után metszd be a hengeres és a lapos részt, és húzd le a bemetszett rostokat, hogy eltávolíthasd a szárról az első réteg hártyát. Ezután áztasd be a rebarbarát hideg vízbe 30 percre, vagy 10 percre tedd forrásban lévő vízbe.

0023273_2.jpg ()

3. Citromból sosem elég! 

A citromot ne hagyd ki az étrendedből, mert télen-nyáron elegendő C-vitaminnal látja el a szervezeted.
A nagyi tippje:
Hogy a lehető legtöbb levet csavarhasd ki a citromból, engedj rá meleg vizet, majd forgasd meg kemény felületen úgy, hogy közben enyhén megnyomod. Ettől megpuhul a citrom héja, és könnyebb lesz facsarni.

4. Legyen saját zöldfűszered!

Azt ugye mondanunk sem kell, hogy a különböző zöldfűszerekkel nemcsak az ételeidet ízesítheted, de a finomságok segítenek egészséged megőrzésében is. Hogy mindig kéznél legyenek, lássuk, mit kell tenned!
A nagyi tippje:
Ha azt szeretnéd, hogy főzés közben mindig legyen kéznél valamilyen illatos zöld fűszer fagyassz le néhányat. A fűszereket aprítsd fel, és tedd egy jégkockatartó különálló rekeszeibe. Ügyelj arra, hogy az egyes rekeszekbe milyen fűszer került. Ha főzés közben zöld fűszerre van szükséged, csak annyit kell tenned, hogy kiveszed az egyik rekesz tartalmát, és beleteszed a készülő ételbe.

5. Zöld salátából csakis frisset!

A zöld salátát szeretjük, mert finom, 100 grammjában kb. 17 kcal, 2 gramm szénhidrát, 0,3 gramm zsír, 1,4 gramm fehérje van. Relatíve jelentős a kálium, magnézium, folsav, ß-karotin, C-és B2-vitamintartalma is. Fontos a benne lévő antioxidáns, klorofill mennyisége is, amely a káros szabadgyökök ellen fellépve, csökkentheti a tumorok kialakulásának esélyét. Lássuk, mire figyelj a tárolásánál!
A nagyi tippje:
Ha túl sokáig tároltad a salátát a hűtőben, és elfonnyadt, mártsd a leveleket forró vízbe, majd alaposan öblítsd le hideg vízzel. A levelek újra ropogóssá válnak, és sokkal vonzóbb lesz a kinézetük.

0023273_1.jpg ()

Cikkünk a Nagymamáink fortélyai c. köny alapján készült.
Alexandra Kiadó, 2699 HUF


További cikkeink a témában