Főoldal > dieta > 40 fogyókúrás tévhit

40 fogyókúrás tévhit

diétaegészségfogyókúra
0 0

Írta:

A fogyókúrád során hibákat követhetsz el. Lehet, hogy eleve rosszul választasz módszert, de az is előfordulhat, hogy a módszer jó, de bizonyos utasításokat helytelenül értelmezel. Több diétázó önmaga: teste-lelke ismerete nélkül fog hozzá a legdivatosabb fogyasztó praktikák alkalmazásának. Hogy ne ess ebbe a hibába, vagy ha már hibáztál, tudd korrigálni a baklövéseket, útmutatónkból megtudhatod, melyek […]

A fogyókúrád során hibákat követhetsz el. Lehet, hogy eleve rosszul választasz módszert, de az is előfordulhat, hogy a módszer jó, de bizonyos utasításokat helytelenül értelmezel. Több diétázó önmaga: teste-lelke ismerete nélkül fog hozzá a legdivatosabb fogyasztó praktikák alkalmazásának. Hogy ne ess ebbe a hibába, vagy ha már hibáztál, tudd korrigálni a baklövéseket, útmutatónkból megtudhatod, melyek a leggyakoribb fogyókúrás hibák. Ha bármelyik állításban magadra ismersz, érdemes átrágnod magad újra azon, hogy a helyes utat választottad-e!

0003674_3.jpg ()

40 hiba, amit a fogyókúrázás során elkövethetsz:

1. Azt hiszed, hogy a diétás ételek csak a fogyókúrád idejére szólnak, és a fogyás után nem illeszthetők be a mindennapi menüdbe.

2. Egész nap káposztalevest, kefírt vagy narancsot eszel – és elhatározod, hogy egy hónapon keresztül csak ezen az egyhangú táplálékon élsz.

3. Állandóan a kalóriákat számolod.

4. Egy héten többször is méred magad a mérlegen.

5. Nem iszol elegendő vizet.  

6. Cukrozott italokat iszol: édes gyümölcsleveket, cukrozott kávét, kakaót és szénsavas üdítőket választasz a tiszta csap- vagy ásványvíz helyett.

7. Kész vagy félkész ételeket veszel a frissek helyett.

8. A zöldségeket és gyümölcsöket túlfőzöd, ezzel elmulasztod élvezni ezek jótékony hatását.

9. Pesszimistán állsz a diétádhoz, oly sok mindent kipróbáltál már, így nem hiszel abban, hogy végre sikered lehet!

10. Tervek, elhatározás nélkül állsz neki fogyókúrázni.

11. Nem hiszed el, hogy minden tápanyagra szüksége van a szervezetednek, és teljesen félredobod a szénhidrátot, a fehérjét vagy a zsírokat.

12. Nem tudod időben abbahagyni az evést: állandóan degeszre tömöd a bendőd.

13. Elhagyod a levest az étkezésekkor.

14. Korlátlan fogyasztást kínáló éttermekben, menzán eszel, és degeszre tömöd magad.

15. Nem reggelizel.

16. Éhezel egész nap, mert azt hiszed, hogy ez a súlyvesztés legjobb módja.

17. Túl nagy súlyfelesleg rajtad, és csak az utolsó utáni pillanatban fogsz hozzá a diétádnak.

0003674_1.jpg ()

18. Azt hiszed, eleve túlsúlyosnak születtél, és sosem fogsz megszabadulni a súlyfeleslegtől.

19. Nem hiszel magadban: nem hiszed el, hogy képes vagy változtatni.

20.  A túlsúlyt egy negatív jellemzőként éled meg, amiért az emberek mutogatnak rád. 

21. Nem fogadod el magad olyannak, amilyen vagy.

22. Nem élvezed az életet: azt hiszed, csak akkor fogsz tudni felszabadultan élni, ha karcsú leszel.

23. Azt hiszed, hogy a fogyókúrás tabletták, porok és táplálékkiegészítők a fogyókúra fontos kellékei.

24. A mozgást szenvedésnek, tehernek érzed.

25. A mozgás nem foglal helyet a mindennapjaidban.

26. Gyakran – hetente 3-4 alkalommal – fogyasztasz alkoholt.

27. Sportműsort nézel a tv-ben ahelyett, hogy te magad sportolnál.

28. Naponta több mint egy órát ülsz a televízió előtt.

29. Útközben feladod a kilókkal való küzdelmet, és hirtelen egy másik módszer megszállottjává válsz.

30. Amíg az ételeket készíted, előszeretettel csipegetsz mások tányérjáról is.  

31. Főzés közben egyfolytában kóstolgatod az ételt, pedig már rég tudod, hogy nem igényel további fűszerezést.

32. Minden különleges alkalom – születésnap, ünnepség – nélkül sütiket, tortákat és pogácsákat sütsz, és fagyit tartasz a hűtőben.

0003674_2.jpg ()

33. Mindig van otthon a hirtelen betoppanó vendégek számára rágcsálnivaló – mire a vendégek valóban megérkeznek, a nasik elfogynak.

34. Egészségtelen chipseket, ropikat, nyalókát vásárolsz a gyerekeknek, de mindig te eszed meg őket.  

35. Sem zöldséget, sem gyümölcsöt nem fogyasztasz az étkezésekkor.

36. Azt hiszed, hogy csakis a diéta, és nem a teljes életmódváltás az, ami eredményes fogyáshoz vezet.

37. Nem hiszed el, hogy képes vagy egészségesen élni.  

38. Étrendedben finomított táplálékot szerepelnek a teljes kiőrlésű lisztből készültek helyett, zsíros húsok a sovány helyett, nehéz, zsírban gazdag tejtermékek, vajkrémek és fagylaltok a zsírszegény táplálékok helyett.

39. Gyakran látogatod a gyorséttermeket.

40. Mindig holnapra halogatod az életmódváltást, ahelyett, hogy MÉG MA változtatnál.

Ha a fenti állítások igazak rád – részben vagy egészben -, itt az ideje, hogy változtass a hozzáállásodon. Vesztenivalód nincs, nem igaz?!  

Cikkünk a TescoDiets.com oldal írása nyomán készült.


További cikkeink a témában