Főoldal > Év edzője > Így kezdj edzeni – Lekli László segít!

Így kezdj edzeni – Lekli László segít!

BiotechUSAedzésedzőizomLelki Lászlómozgássportszemélyi edzőtáplálékkiegészítő
0 0

Írta:

Kezdő vagy és edzeni szeretnél? Ehhez Lelki László ad hasznos tanácsokat!

Lekli László fitnesz-testépítő szakedző, a Kiss Virág-Lekli Team fitneszcsapat vezetőedzője ad hasznos tippeket az edzéshez, amiket érdemes megfogadni.

Melyik az a három edzőtermi gyakorlat, amit mindenkinek javasolsz és miért?

Konkrét gyakorlatot nem emelnék ki, inkább azt javasolnám, hogy a teljesen kezdők először inkább saját testsúlyos gyakorlatokkal (például fekvőtámasz, guggolás, húzódzkodás, hasprés) szerezzenek egy kezdő erőnlétet és állóképességet, majd a szabadsúlyos edzést fokozatosan egészíthetjük ki gépekkel végzett gyakorlatokkal. Egy teljesen kezdőnek azt szoktam ajánlani, hogy az elején egy úgynevezett “teljes test” programmal induljon a munka, azaz az illető minden izomcsoportra egy gyakorlatot végezzen. A gépek nagy segítséget adnak a gyakorlatok szabályos kivitelezéséhez.

Heti hány edzést javasolsz, és szerinted hány hét szükséges ahhoz, hogy egy kezdő érzékelje az erősödést, izmosodást, alakulást?

Nálam már szállóigévé vált, hogy a heti egy edzés nem elég semmire. A heti két alkalom már elég arra, hogy megnyugtassuk a lelkiismeretünket és lassan elinduljunk a kitűzött cél felé. Azonban az ideális a heti 3 edzés lenne még egy kezdő számára is. Ez egy tudatosan kialakított étkezéssel kombinálva pár hét után már érezhető változást hozhat. De ez természetesen függ az egyéni adottságoktól (genetika, anyagcsere, regenerációs képesség), valamint az illető aktuális céljától, hogy fogyni akar, izmosodni, állóképességet növelni, stb. Hetekben kifejezve 4-6 hét után érezhető a változás, 6-8 hét után már a környezetünk is meg fogja jegyezni. De ez egy hosszú folyamat első időszaka, ha ráérzünk az ízére, egy életen át tart.

Milyen táplálékkiegészítők fogyasztását javaslod?

A táplálékkiegészítők tárháza manapság egészen széles skálán mozog, ezek fogyasztása függ az aktuális céltól, az edzettségi szinttől, a táplálkozástól és nem utolsó sorban a pénztárcánktól. Egy kezdő alapcsomag vitaminokból, ásványi anyagokból és tejsavó fehérjéből áll. Ezt következő lépésként kiegészíthetjük különféle aminosav készítményekkel – glutaminnal és BCAA-val, illete l-carnitine-nel.

Fotó: Instagram


További cikkeink a témában