Főoldal > Év edzője > A legrövidebb edzés is fogyaszt

A legrövidebb edzés is fogyaszt

edzésegészségfitneszmozgássport
0 0

Írta:

Vannak napok, amikor még 20 perced sincs arra, hogy elmenj az edzőterembe, nem beszélve egy teljes óráról? Ne légy elkeseredve: már egy egészen rövid ideig tartó magas intenzitású fizikai tevékenység (például egy gyors séta) is segít, hogy elérd vagy megtartsd a normál testsúlyodat, a The Science of Lifestyle Change c. újságban megjelent kutatás szerint.

A tanulmányban a kutatók a 2003-2006-os amerikai egészségügyi és táplálkozási felmérés adatait használták fel, amelyben a reprezentatív mintául szolgáló emberek magassága, testsúlya és fizikai aktivitásának szintje szerepelt. A felmérésből kiválasztottak 4511 túlsúlyos és elhízott embert, majd négy csoportba osztották őket: az első csoport tagjai több mint 10 perc magas intenzitású fizikai tevékenységet végzetek, a másodikba tartozók kevesebb, mint 10 perc magas intenzitású mozgást, a harmadikak több mint 10 percnyi alacsony intenzitásút, míg a negyedik csapat az alacsony intenzitásúból is kevesebb, mint 10 percet végzett.

Kiderült, hogy a rövid ideig tartó magas intenzitású testmozgás majdnem olyan hatékony volt a BMI index szempontjából, mint a hosszabb idejű, magas intenzitású edzés. Azt a két csapatot, amelyik magas intenzitású testmozgást végzett (időtől függetlenül), kevésbé érintette az elhízás kockázata. Ezzel szemben az alacsony intenzitású mozgást végzőknél nem volt kimutatható a hasonló egészségügyi haszon.

71078512 - woman training with functional gymnastic in the gym

„Szánj a mozgásra egy percet itt, egy percet máshol, amíg ez a mozgás magas intenzitású, összeadva körülbelül 30 percet tesz ki és ötször egy héten végzed, ugyanannyi haszna van, mint legalább 10 percnyi mozgásnak egyszerre”- állítja Jessie X. Fan, a tanulmány szerzője.

Hogy mi ennek az oka? Bár a szóban forgó tanulmány nem vizsgálta a megállapítás mechanizmusát, korábbi tanulmányokból már tudjuk, hogy a magas intenzitású edzés jobban felpörgeti az anyagcserét, így akkor is égeti a kalóriákat és a zsírt, amikor már abbahagytuk a mozgást.


További cikkeink a témában