Főoldal > Év edzője > Ezért szeretjük a kardioedzést

Ezért szeretjük a kardioedzést

edzésfogyásizomkardiomozgássportzsírégetés
0 0

Írta:

Érdemes rendszeresen kardioedzéseket végezned az egészséged és az alakod érdekében

Felpörgeti az agyad

Ahogy elkezdesz mozogni, az agyad máris kapcsol: a szürkeállomány készenléti jeleket küld a test minden részébe. Anélkül, hogy észrevennéd, máris gyorsul a szívverés és a légzés, beindul az izzadás. Az agy emellett jó érzéseket keltő endorfinokkal bombáz, hogy enyhítsen a „nehézségeken”, és jól érezd magad edzés közben. A boldogsághormonok, vagyis az endorfin és a dopamin az egész edzés alatt és után ott cikáznak a testedben, fenntartva a jó hangulatodat, hogy mikor megállsz, elmondhasd: de jót edzettem.

Erősíti a szíved

A mozgás hatására a szíved hamar elkezd gyorsabban verni, hogy minél több vért tudjon pumpálni az ereidbe. A kardiomozgás során percenként 160-180-szor dobban meg a szíved (amely nyugalmi állapotban 60-80-at ver). Minél erősebb a szíved, egy dobbanás során annál több vért tud az erekbe juttatni, ez pedig csökkenti a szívfrekvenciát nyugalmi állapotban. Így a szívednek nem kell olyan keményen dolgoznia, amikor nem edzel, ez pedig azt jelenti, hogy egészségesebb és erősebb. A kardioedzések segítségével hatékonyan erősítheted a szíved és a keringési rendszert, már csak ezért is érdemes belevágni.

Fejleszti az izmaidat

A hosszan tartó kardiomozgás során hosszú ideig mozgásban vannak az izmok, így erősödnek, szálkásodnak, fejlődnek. Az alacsony, ám hosszútávú intenzitás növeli az állóképességet és fejleszti az izmokat.

47564130 - fitness and lifestyle concept - woman doing sports outdoors

Megszabadít a zsírsejtektől

Ha hosszan edzel alacsonyabb intenzitáson, akkor a szervezeted elsősorban a zsírraktárakhoz nyúl energiáért, nem pedig a gyorsan mozgósítható szénhidrátraktárat töri fel. A zsírégetéshez azonban sok oxigénre van szükség, így igyekezz úgy kardiozni, hogy közben szépen, lassan és egyenletesen lélegzel. A hosszabb ideig tartó edzés azért fontos, mert a zsírt lassabban bontja le a szervezet, mint a szénhidrátokat. De megéri, hiszen egy gramm zsír 9 kalóriát tartalmaz, míg egy gramm szénhidrát csak 4-et!

Erősíti a tüdőt

A megfelelő minőségű mozgáshoz nagy mennyiségű oxigénre van szükséged, az izmaid így képesek mozgásban maradni, a test pedig így mozgósítja a szénhidrátokat és a zsírokat, hogy legyen üzemanyagod. Minél keményebben hajtasz, annál több oxigénre van szükséged, ezáltal felgyorsul a légzésed. A rendszeres, hosszú távú mozgás erősíti, fejleszti a tüdőt, idővel egy lélegzetvétellel több oxigént tudsz majd felvenni, valamint egyenletesen tudsz lélegezni még akkor is, amikor már fáradsz.


További cikkeink a témában