Főoldal > wellness > Alvászavar gyötör? Edd ezeket

Alvászavar gyötör? Edd ezeket

alvásalvászavaregészségétkezésmelatoninpihenéstáplálkozás
0 0

Írta:

Vannak időszakok, amikor minden ok nélkül nehezebben jön álom a szemünkre. A kialvatlanság megelőzésére szerencsére bevethetőek olyan ételek, amelyek a késő délutáni, esti órákban fogyasztva garantálják a gyors elalvást.

Brokkoli

Kutatások bizonyítják, hogy a napközben bevitt rostok mennyisége kedvezően hat az éjszaki nyugalmunkra is. Érdemes tehát sok zöldséget és gyümölcsöt fogyasztani. A brokkoli és babfélék magas rosttartalmuk miatt garantálják a gyors álomba szenderülést.

Tejtermékek

A tejtermékek fogyasztása különösen ajánlott akkor, ha esténként nehezen alszol el. A gyors alvást a tejtermékekben található triptofán és kalcium biztosítja. Utóbbi csökkenti a stressz mértékét, ezért nyugtató hatású. Ha sovány, natúr termékeket választasz, nem csak az alvás fog könnyebben menni, hanem a fogyókúra is.

25057824 - dairy products assortment on wooden table - milk, cheese, egg, yogurt, sour cream, cottage cheese and butter

Tojás

Nem tudsz esténként elaludni? Akkor válaszd a tojásvacsorát. Nem csak egészséges és tele van vitaminokkal, ásványi anyagokkal, de a fogyókúrás étrend egyik legmeghatározóbb élelmiszere. Magas fehérjetartalma miatt pedig időben tudsz nyugovóra térni. Mindegy, hogy rántottát, tükör- vagy főtt tojást készítesz belőle, ha ezt eszed lefekvés előtt, a nyugodt alvás garantált.

Zab

A zab tökéletes reggeli, ám vacsorának sem utolsó. Főleg azoknak ajánlott, akik alvásproblémákkal küzdenek. Ez a gabonaféle ugyanis tele van magnéziummal, káliummal, kalciummal, foszforral, amelyek mind-mind a pihentető alvást biztosítják. Arra figyelj, hogy semmiképpen se cukorral ízesítsd, helyette használj mézet és gyümölcsöket.

Olajos magvak

Egy maréknyi csonthéjas gyümölcs tökéletes esti nasi lehet. Finomak, rendkívül egészségesek és gyorsan telítenek, valamint segítik az elalvást is. Utóbbiért magas magnézium- és fehérjetartalma felelős. Arra azért ügyelj, hogy sózatlan, natúr magvakat fogyassz, és ne egyél nagyobb mennyiségben belőlük, mert nem csak alakodra, de bőrödre is kedvezőtlenül hathatnak.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X