7 étel, ami megóvja a szervezeted a mindennapos méreganyagoktól

antioxidánsásványi anyagegészségméregméreganyagméregtelenítésvitamin
0 0

Írta:

A szervezetünk nap mint nap rengeteg szennyező anyagnak van kitéve. Amikor a dugóban ülünk, szívjuk a benzint; ha tenger gyümölcseit eszünk, a finomsággal higanyt is beviszünk a szervezetünkbe; ha vizet iszunk, rengeteg méreganyagot és hormont szürcsölünk vele; amikor egészségünk érdekében növényi tej alternatívákat keresünk, akkor valószínűleg karragént is választunk- és ez csak néhány példa a sok közül.

Szerencsére léteznek olyan élelmiszerek, amelyek képesek megerősíteni a szervezet természetes védelmi rendszerét a különböző méreganyagokkal szemben.

Brokkoli csíra

A brokkoli csíra hatékonyan képes csökkenteni a légszennyeződés hosszú távú, káros egészségügyi hatásait. Egy kínai tanulmány szerint mindezt főként a benne található glucoraphanin antioxidánsnak köszönheti, amely segít kiválasztani a szennyező anyagokat a testünkből. Dúsítsd vele szendvicsedet, salátádat vagy akár zöld smoothie-dat. Ne félj tőle, nemcsak egészséges, hanem finom is.

Leveles kel

Az asztmában és a krónikus obstruktív tüdőbetegségben szenvedőknek sokkal ártalmasabb a légszennyezettség, ha nem visznek elegendő C-vitamint a szervezetükbe. Érdemes minél több C-vitaminban gazdag gyümölcsöt és zöldséget fogyasztani, többek között kiváló forrása a leveles kel.

Olívaolaj

A belélegzett méreganyagok nagyon károsak a szervezet számára, magas vérnyomást okoznak, amely szívrohamhoz és stroke-hoz vezethet. Egy kutatás során a halolaj és az olívaolaj hatékonyságát tesztelték a légszennyezettség ellen, a nyertes pedig egyértelműen az olívaolaj lett. Az olívaolaj ugyanis könnyíti a légzést, köszönhetően a vérerek jobb működésének, és a szöveti plazminogén aktivátorok (tPA) nagyobb jelenlétének a vérben, amely feloldja a vérrögöket.

Napraforgómag

Az angol kutatások szerint az E-vitamin támogatja a tüdő működését és segít enyhíteni a lebegő részecskék által nyújtott károkat, amelyek a legártalmasabb légszennyezők. A napraforgómag az egyik legjobb E-vitamin forrás, ezért érdemes mindennap fogyasztani, akár egészséges pékáruba keverve, akár salátára szórva.

Zöld tea

A zöld tea hatékony védelmet nyújt a levegőben levő allergének ellen, mint a parlagfű és a különböző mérgező vegyi anyagok. A kutatók szerint mágikus óvóerejét a benne található fő antioxidánsnak, az EGCG-nek köszönheti, amely blokkolja a szervezet hisztamin és immunoglobulin E termelését. Ez a két összetevő felelős ugyanis a válaszreakciók előidézéséért.

Probiotikus ételek

A nehézfémek, mint az ólom és a higany szennyezik a levegőt, a vizet, sőt még ételeinket is. A legújabb kutatások szerint a probiotikus baktériumok egyes fajtái, mint a Lactobacillus, gátolják ezen szennyező anyagok felszívódását a szervezetben. Fogyassz sok joghurtot és savanyú káposztát a nehézfémek semlegesítése érdekében.

Tej

A kalciumban gazdag diéta megakadályozza az ólom felszívódását a csontszövetekben, derült ki a friss kutatásokból. Fogyassz sok tejet és más kalciumban gazdag ételeket, mint a zöld leveles zöldségek.

Fotó: 123RF

 


További cikkeink a témában