Vigyázz, ezek a szokások kövérítenek!

alvásdiétaegészségétkezésfogyásfogyókúrahízáskövérségzsír
0 0

Írta:

Vannak szokások, amelyektől kövérebbnek tűnsz, mint amilyen valójában vagy, és vannak olyanok is, amelyektől tényleg kövérebb is leszel. Jobb, ha kerülöd ezeket, ha nem szeretnél a pluszkilókkal harcolni.

Kevés alvás

Nem fog kevesebb kalóriát elégetni az éjszaka folyamán az, aki kevesebbet alszik a kelleténél, a veszély abban rejlik, hogy napközben mintegy 300 kalóriával fog többet fogyasztani, mint kipihent társai. A kevés pihenés miatt ugyanis lassul az emésztés, és több kortizol nevű hormon termelődik, ami növeli az étvágyat. Leptinből viszont egyre kevesebb termelődik, ami azért baj, mert ez az a hormon, ami arra figyelmeztetné a gyomrot, hogy már megtelt. Bármilyen jó ötletnek tűnik elsőre az alváson spórolni, ne tedd, mert a súlygyarapodás csak egy a többi káros hatás mellett.

Sok ülés

Oké, hogy a munkád megköveteli, hogy egész nap a gép előtt ülj, de azt már ne hagyd, hogy emiatt el is hízz. Aki napi 8 órát ül a székében, szinte biztos úton halad a súlygyarapodás felé. A kevés mozgás, elkényelmesedés, nasizás egyaránt hozzájárulnak a pluszkilók felszedéséhez. Legalább óránként állj fel, nyújtózz, mozogj, sétálj. Soha ne készíts oda nasit az asztalodra, mert az agyad szokásként rögzíti, és már nem is tudsz anélkül dolgozni, hogy ne falatoznál egy kicsit. Munka után pedig legyél aktív, sétálj, sportolj, főzz egy finom vacsorát, ne pedig ugyanazt az életmódot folytasd, amit a munkahelyeden napközben elkezdtél.

Öltözködési bakik

Még a nádszálkarcsúak sem hordhatnak mindent, ami megtetszik nekik. Vannak olyan ruhadarabok, amelyek senkinek sem állnak jól. Ilyenek a nagy virágmintás, mell alatt húzott, fényes, vízszintes csíkozású ruhák, de nem szerencsés ugyanolyan színt választanod felső és alsó öltözetnek, mert nem túl előnyös. Aki molettebb, vagy alacsonyabb az átlagnál, kerülje a lapos talpú és nagyon vékony tűsarkakkal rendelkező cipőket, de a kis méretű táskákat is, mert kövérítenek.

Rendszertelen élet

A hektikus életmóddal az a probléma, hogy soha nem tudod magad utolérni. Végig sem tudod gondolni, mi a következő lépés, csak görgeteg magad előtt a teendőket. Ilyen esetben szinte kizárt, hogy az egészséges életmódra kellőképpen odafigyelnél. A mozgás, egészséges táplálkozás hiányában pedig egyértelműen bekövetezik a súlygyarapodás, ami a zsírpárnákon kívül több más káros szövődménnyel is járhat.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában