Így csökkentsd a koleszterinszinteted

betegségétkezésgyógyuláskoleszterinkoleszterinszintszívbetegség
0 0

Írta:

Biztosan mindenfélét hallottál már a koleszterinről: szívbetegségek okozója, ami első számú halálok férfiak és nők körében egyaránt. Kutatások szerint a rendszeres testmozgás és a jobb, egészségesebb táplálkozás csökkenti a szívbetegségek kockázatát 80%-kal.

Az alábbi 10 tipp akár az életedet is megmentheti. Megmutatjuk, hogyan tarthatod ellenőrzés alatt a koleszterined.

1. Igyál meg 2 pohár narancslevet minden reggel

Egy kutatás során, mely 72 enyhén magas koleszterinszintű ember bevonásával történt, a kutatók azt vették észre, hogy a szterinnel dúsított gyümölcslevek fogyasztására mellett a koleszterinszint jelentősen csökkent. A vizsgált férfiak és nők koleszterinje 7%-kal (átlagosan 13 ponttal), míg a rossz koleszterin szintje 13%-kal csökkent.

2. Egy nap 6-szor vagy többször egyél keveset

Egy tanulmány szerint a naponta 6 vagy több alkalommal kis adagokat fogyasztók koleszterinszintje sokkal alacsonyabb volt, mint a napi 2-szer hatalmas adagokat evőké. Az étkezések száma önmagában nem megoldás, a lényeg, hogy valóban kis adagokat fogyassz el ilyenkor.

3. A vacsorához egy pohár bor

A vörösborban 3-10-szer magasabb a növényi vegyületek száma, mint más borokban, a kutatók úgy gondolják, ezek a szaponinok csökkentik a koleszterinszintet.

4. Csak a teljes kiőrlésű

A fehér kenyér egyszerű szénhidrátot tartalmaz, aminél sokkal jobb, ha bonyolultabb szénhidrátokat fogyasztasz, melyek a barna és teljes kiőrlésű termékekben találhatóak meg leginkább.

8033513 - sliced bread with ears

5. Papírszűrőt a kávénak

A kávéban található két vegyület (kahweol és cafestol) növeli a koleszterinszintet, de a papírszűrő felfogja őket. A probléma tehát csak akkor áll fent, ha nem papírszűrőt használsz a kávéfőzéshez.

6. Olívaolajat használj a salátához

Az egyszeresen telítetlen olajok, melyek az olívaolajban találhatók, csökkentik a szervezetben lévő koleszterin szintjét. Amikor legközelebb salátát készítesz, extra szűz olívaolajjal locsold meg!

7. Adj egy fél evőkanál fahéjat a kávédhoz, mielőtt lefőznéd

Egy pakisztáni tanulmány szerint napi 6 gramm fahéj jelentősen képes csökkenteni az emberek LDL-koleszterin szintjét. Ezzel a megoldással elegendő fahéjat viszel be és még a kávéd is finomabb lesz.

8. Reggeli? Zabkása!

Oka van annak, hogy a zabpelyhet gyártók előszeretettel reklámozzák a zab koleszterinszint-csökkentő hatásával magukat, a jelenséget már számtalan tanulmány igazolta. A zab ugyanis nagyon gazdag egy oldható rostban, az úgynevezett béta-glükánban, ami csökkenti a koleszterint. Az instant zab helyett válaszd a klasszikus zabszemeket!

9. Kétnaponta egy grapefruit

Különösen magas a pektin tartalma, ezért a grapefruit hozzájárul a koleszterinszint csökkentéséhez. Bizonyos gyógyszerek gátolhatják a pektin felszívódását, ennek mindenképpen érdemes utánajárni, ha folyamatosan szedsz valamit.

10. Cukor helyett használj mézet

Egy kísérlet során a kutatók arra lettek figyelmesek, hogy az egészséges emberek LDL-koleszterinje csökkent azoknál, akik mézes oldatot ittak. Ezzel szemben a glükózt vagy mesterséges mézet fogyasztóké nem változott. 15 nap rendszeres mézfogyasztás után a résztvevők HDL, vagyis a jó koleszterin szintje megemelkedett.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában