Főoldal > wellness > Ezek a legjobb természetes vasforrások

Ezek a legjobb természetes vasforrások

diétaegészségétkezéstáplálkozásvasvasforrásvashiányvér
0 0

Írta:

A megfelelő mennyiségű vas elengedhetetlen az egészséges szervezet számára. Nőként különösen fontos, hogy ügyelj a pótlására. Ha rendszeresen fogyasztod ezeket az élelmiszereket, a vashiány okozta tünetek messzire elkerülnek.

Hüvelyesek

A bab, borsó és a lencse vastartalma is igen magas, érdemes őket gyakran fogyasztanod. Készíts belőlük levest, főzeléket, salátát, és szerepeljenek a menüdben legalább heti három-négy alkalommal.

Álgabonák

Az úgynevezett álgabonák, mint például a quinoa és amaránt is sok vasat tartalmaznak. Nagyon egyszerűen beépíthetőek az étrendbe: köretként tökéletesek húsok, halak mellé, ráadásul mindegyik gluténmentes.

Tojássárgája

A tojáson belül a sárgája az, amelyet rendszeresen fogyasztva sok vasat vihetsz a szervezetedbe. Ha különválasztod a fehérjétől, és azt nem fogyasztod el, még hatékonyabban felszámolhatod a vashiányt, hiszen a fehérjében felszívódást gátló anyagok is megtalálhatóak.

Máj

Ha szereted a belsőségeket, szerencséd van: a máj a legnagyobb vastartalommal rendelkező állati eredetű élelmiszer. Legnagyobb mennyiségben a szárnyasok májában található természetes formában vas, ezért jó, ha időről-időre fogyasztasz egy kis csirke-, kacsa-, vagy libamájat.

Tökmag

A tökmag nagyon egészséges, és a vas mellett sok más értékes vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Nem csak nasiként fogyasztható, csempéssz belőle salátáidba, müzlidbe, zabpelyhedbe, sőt krémleveseidbe is.

38156567 - full frame background texture of fresh cleaned green pumpkin seeds with a rustic wooden spoon arranged diagonally on the surface for use in salads or as a tasty snack

Spenót

A spenót hemzseg a vasban, és a jó hír az, hogy nem csak főzelékként fogyasztható. Isteni szószok, mártások készíthetőek belőle húsok, tészták mellé, így nem csak egészséges, de fenséges csemegéket dobhatsz össze belőle.

Osztriga

Ha szereted a tengeri herkentyűket, egyél sok osztrigát nem csak íze, de vastartalma miatt is. A máj mellett ugyanis ez az az állati eredetű élelmiszer, amiben annyi vas található, ami fel tudja tölteni megcsappant raktáraidat.

Étcsokoládé

Nem csak a fehér bab tartalmaz jelentős mennyiségű vasat, de szerencsére a kakaóbab is. A jó minőségű, magas kakaótartalommal rendelkező étcsokik így nem csak finomak, és jóval egészségesebbek a tejcsokoládéknál, de még a vastartalmuk is magas.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

ételfájdalom

Fáj a fejed? Edd ezeket!

Írta:
tegnapelőtt 0 0

A fejfájásnak számos oka lehet, és vannak, akiknél ritkábban, másoknál gyakrabban jelentkezik. Ha te is gyakran szenvedsz ettől a tünettől, de a leleteid rendben vannak, lehet, hogy csupán néhány apróság miatt szenvedsz, amit különböző ételek fogyasztásával is orvosolni tudsz anélkül, hogy a pirulák után nyúlnál.

Kövess Facebook-on!
X