8 tipp, ami segíthet elkerülni a rákot

alkoholegészséggyógyulásrákrákmegelőzésvitamin
0 0

Írta:

Évente rengeteg rákos esetet diagnosztizálnak, és ezek nagy része sajnos halállal végződik. De sokféle módon csökkentheted a betegség kockázatát, a szakértők el is árulják, hogyan.

1. Kevés antibiotikum

Napi 81 mg antibiotikum jelentősen csökkentette a rák számos formájának kockázatát a tanulmányok szerint. A kutatók szerint a szervezetben fennálló gyulladások csökkentésével áll összefüggésben a jelenség. Azt ne feledd el azonban, hogy a mértéktelen és indokolatlan antibiotikum bevitel nincs jó hatással a bélflórára!

2. Tabletta

A fogamzásgátlók szedése 50%-kal csökkenti a petefészekrák esélyét 5 év folyamatos szedés után. Ha még keresed az igazit, olyat kérj orvosodtól, ami progeszteron tartalmú, mert így csökkentheted a méhnyálkahártya változásait és tovább csökkentheted a rák kockázatát.

3. Kreatív hobbi

Az ilyen elfoglaltság két célt szolgál: lehetővé teszi, hogy kiéld a kreatívságod, és csökkenti a rák kockázatát. Mellrákos nők megfigyelése során azt vették észre a kutatók, hogy a legkreatívabb emberek jobb prognózissal rendelkeztek. A szociális támogatás és tevékenység növeli a rák túlélési esélyeit, egy kreatív hobbi pedig csökkenti a stressz szintjét.

4. Kevesebb hús

Egyes kutatások szerint a rák kialakulása kapcsolatba hozható a húsfogyasztással, különösen a vastagbélrák esetében jelentős ez az összefüggés. A sok növényi fehérje és rost bevitele segíti az emésztést, csökkenti az emésztőrendszer megterheltségét, ezért csökken a rák kockázata.

5. Több alvás

A kutatók összefüggést találtak a rák kialakulása és a túl kevés, vagyis rendszeresen 7 óránál kevesebb alvás között. A tanulmányok szerint a jelenség a melatonin, az alvási ciklust szabályozó hormonnal van összefüggésben.

6. Kardió

A kardió edzések, például a kocogás, biciklizés, séta, úszás stb. erősítik a szívet és érrendszert, segítenek több kalóriát égetni, a testsúlyodat pedig alacsonyan tartani. Az alacsony inzulinszint csökkenti a rák kialakulásának kockázatát. Heti 2 és fél óra edzés (bármilyen kardió) elegendő a rák kockázatának csökkentéséhez.

7. Több D-vitamin

A legtöbb rákos beteg esetében jelentős D-vitamin-hiányt mutatnak ki. A legjobb megoldás a probléma kezelésére, ha az előző ponttal kombinálva napsütésben végzed a testmozgást, így a szervezeted megfelelő mennyiségű D-vitaminhoz juttatod. Egy egyszerű vérképből kimutatható a D-vitamin szint, érdemes hát időt szánni rá.

8. Kevesebb koktél

A mellrák kockázatát jelentősen csökkentheted, ha redukálod a napi alkoholbevitelt. A legtöbb nőt meglepi ez az összefüggés, de azért nem kell lemondani mindenről, csupán napi 1 kis pohárra csökkentsd az alkoholbevitelt. A hiedelmekkel ellentétben a merevítős melltartó, nagy mell vagy rázkódás nem növeli a mellrák kockázatát.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

íznátrium

4 ok, amiért sós ízre vágyhatsz

Írta:
tegnap 0 0

Míg egyesek ölni tudnának a csokitortáért, addig mások teljes lelki nyugalommal végignézik, ahogy a másik befal belőle egy (vagy több) szeletet. Ugyanúgy, ahogy vannak édesszájúak, vannak, akik inkább a sós ízeket részesítik előnyben. Na de miért, és mikor vágysz inkább a sósra, mint az édesre?