Főoldal > wellness > 5 tipp, hogy legyőzd a tavaszi fáradtságot!

5 tipp, hogy legyőzd a tavaszi fáradtságot!

alvásegészségenergiafáradtságfolyadéksporttavaszi fáradtságvitamin
0 0

Írta:

Úgy kelsz fel reggelente, mint aki az előző estéjét egy éjszakai bárban töltötte? Nyugodj meg, nem az emlékezeted hagyott cserben, csak épp a tavaszi fáradtság egyik tünete tombol a testedben. Vannak bevett praktikák, és házi módszerek, de érdemes azt is szem előtt tartani, milyen nyomelemekkel és vitaminokkal enyhítheted a tüneteket.

A télen jelentősen lecsökkent D- és C-vitamin szint az egyik legnagyobb bűnös ebben, ahogy a magnézium hiánya is jelentősen ronthatja a kedved. A változatos étrend mellett nem árt olyan italokat és táplálékkiegészítőket fogyasztanod, amelyek segítenek a pótlásban. Sőt, ha tuti tippről beszélünk, akkor érdemes megemlíteni az L-Karnitint, nem véletlenül kínálják az ilyen italokat az edzőtermek büféjében. Íme az az öt tipp!

1. C-vitamin pótlás

A tavaszi fáradtság hátterében elsősorban a vitaminhiány áll. Az immunerősítő, sejtvédő C-vitamin pótlással segíthetünk a szervezetünknek és gyorsan megszabadulhatunk a kimerültségtől.

2. D-vitamin pótlás

A fényhiány és a csekély UV-sugárzás negatívan hat a pszichére és a testi teljesítőképességre is. D-vitamin akkor képződik, amikor a bőrt UVB-sugarak érik, ezért naponta legalább 15 perces szabadban tartózkodás ajánlott fedetlen fejjel és karral. Október végétől a napsütéses tavasz beköszöntéig azonban nem jut a bőr elegendő UVB-sugárzáshoz, ezért D-vitamin-pótlásra van szükség.

3. B-vitaminok

B1-, B2-vitamin és niacin (B3): A megfelelő energiafelhasználást segítik. A B6 -vitamin pedig hozzájárul a fáradság és a kifáradás csökkentéséhez. Hiánytünetek jelentkezésekor érdemes lehet olyan megoldásban gondolkodni, amiben a B-vitamin több változata jelen van, mert még a B12-nek is fontos szerepe van a fáradság elkerülésében. A B12-vitamin részt vesz a normál energiatermelő anyagcsere folyamatokban és csökkenti a kifáradást.

47305204 - tired woman after a workout in the gym locker room

4. Magnézium

A magnézium szervezetünk egyik kiemelkedően fontos eleme. Ha magnéziumszint lecsökken a szervezetünkben, számos tünet jelentkezhet; például ingerlékenység, idegesség, enyhe szorongás, átmeneti fáradtság, alvásproblémák, izomgörcsök, vagy akár a zsibbadás is utalhat a magnéziumhiányra. Éppen ezért kiemelten fontos, hogy pótoljuk a hiányt, és feltöltsük szervezetünk magnézium készleteit.

5. Sport és alvás

Ha nem alszol, eleget, nincs erőd sportolni. Ha nem fárasztod le magad fizikálisan, rosszul alszol! Ördögi kör, pedig a recept egyszerű, ki kell rángatni magad a téli álomból és iktasd be a rendszeres testmozgást az életedbe. Hidd el, ez az élet egyéb területein is kihat a teljesítményedre.

 


További cikkeink a témában

ételfájdalom

Fáj a fejed? Edd ezeket!

Írta:
tegnapelőtt 0 0

A fejfájásnak számos oka lehet, és vannak, akiknél ritkábban, másoknál gyakrabban jelentkezik. Ha te is gyakran szenvedsz ettől a tünettől, de a leleteid rendben vannak, lehet, hogy csupán néhány apróság miatt szenvedsz, amit különböző ételek fogyasztásával is orvosolni tudsz anélkül, hogy a pirulák után nyúlnál.

emésztésétel

10 étel, ami segít WC-zni

Írta:
tegnapelőtt 0 0

Senki sem szereti a dugókat, főleg ha a vastagbélben jelentkeznek. Egy hosszú utazás vagy edzés előtt fontos, hogy el tudd végezni a dolgod nyugodt körülmények között, főleg, ha idegen helyen gondjaid vannak ezzel. Ez a 10 étel segít abban, hogy könnyebben és egyszerűbben menjen a “nagydolog”.

Kövess Facebook-on!
X