Főoldal > wellness > Ez történik a testedben, ha elhagyod a koffeint

Ez történik a testedben, ha elhagyod a koffeint

egészségkávékoffeinkoffeinfüggőségkoffeinmegvonás
0 0

Írta:

A koffein elhagyása nem annyira egyértelműen pozitív, mint mondjuk a cukoré vagy az alkoholé. Fogyasztásának ugyanis számtalan egészségügyi haszna van, mint a javuló memória, az éberség, az alacsony vérnyomás kordában tartása vagy épp a rákos betegségektől való védelem.

Ugyanakkor sokan, akik abbahagyják a kávézást és az energiaitalok fogyasztását, életminőségük fantasztikus javulásáról számolnak be. Mielőtt kiiktatnád a reggeli ébresztődet, tudd meg, milyen változtatásokat idéz elő a koffein elhagyása.

1. Levertté válsz

Ha akár csak egyetlen napot is koffeinbevitel nélkül próbálsz átvészelni, ne lepődj meg, ha jelentkeznek az alábbi tünetek: fáradtság, fejfájás, hangulatingadozás. Bár minden ember más, ha te is napi 400-500 ml koffeint fogyasztottál naponta (ez 3-4 csésze kávéval, 6 csésze teával vagy 10 pohár kólával egyenértékű), akkor az elhagyása valószínűleg levertséggel párosul. Ez akár 7-10 napig is eltarthat, ezért azt javasoljuk, hogy a mennyiséget fokozatosan csökkentsd a hirtelen elhagyás helyett.

2. Változik a súlyod

Hogy a koffein kiiktatása fogyást vagy hízást eredményez, egyén-, illetve fogyasztásfüggő. Rengeteg plusz kalóriát jelent naponta, ha sok cukorral vagy sziruppal iszod a kávéd, csészénként akár 200-300-at is. A napi 3 cukros, krémes kávé elhagyása így akár 900 kalória megtakarítást is eredményezhet. 

A koffein ugyanakkor étvágyszabályozó és anyagcsere fokozó. Tehát, ha feketén, vagy csak zsírszegény tejjel fogyasztottad a kávéd, valószínű, hogy elhagyásával a súlyod inkább növekedni fog.

3. Több energiád lesz

A koffein még fogyasztás után 6 órával is hat, így a délutáni kávé vagy tea igencsak megzavarja az alvást. Ne csodálkozz, ha reggel fáradtan ébredsz, és rögtön kávé után sóvárogsz. Ez egy ördögi kör. Azok az emberek, akik nem fogyasztanak koffeint, mélyebben alszanak, kipihentebben ébrednek és sokkal energikusabbak. Gondoltad volna?

kave2.jpg ()

4. Nyugodtabbá válsz

A koffein stimuláns, így jelentős hatással van a központi idegrendszerre. A koffein adrenalint termel és felemeli a vérnyomást, így túlzottan feldob. Ha elhagyod a koffeint, egy hét után nyugodtabbá és stressz mentesebbé válik az életed.

5. Az edzés nehezebbnek tűnik

A koffein stimuláló hatásának leginkább az edzések során veheted hasznát. Az amerikai kutatások egyértelműen bebizonyították, hogy a koffein fogyasztása javítja a fizikai teljesítményt és az intenzitást. Ha elhagyod a koffeint, érzékelni fogod, hogy kevésbé bírod majd a terhelést.

6. A gyomrod megnyugszik

A koffein felpörgeti az emésztés folyamatát és elősegíti a gyomorsav kiválasztását, így irritálhatja a gyomor nyálkahártyáját. Ha hajlamos vagy a refluxra, a legjobb, amit tehetsz, ha elhagyod a koffeint.

7. Kevesebb antioxidánst viszel be

A koffein az egyik leginkább fogyasztott antioxidáns. Rendszeres fogyasztásával, a kutatások szerint, akár 57%-kal csökkenthetjük a mellrák, 21%-kal pedig a szívbetegségek kialakulásának a kockázatát. Amint elhagyod a kávét és a teát, emeld meg a napi gyümölcs- és zöldség adagod, hogy továbbra is gondoskodj az antioxidáns beviteléről. 

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

bacillusbaktérium

Ezek a legpiszkosabb használati tárgyak

Írta:
14 órája 0 0

A Zewa összeállította a legtöbb baktériumot hordozó hétköznapi tárgyaink TOP 10 listáját

 

Sokunknak ismerős az az érzés, amikor egy-egy tömegközlekedésen töltött utazás után rohanunk a mosdó felé, hogy megtisztítsuk kezünket, vagy amikor a homokozóban önfeledten játszó gyermekünket egészen hazáig kénytelenek vagyunk piszkosan magunkkal vinni.

Kövess Facebook-on!
X