Erősítsd immunrendszered és javítsd emésztésed chai teával!

betegségchai teaegészségemésztésemésztésjavításfogyásgyógyulásgyulladásgyulladáscsökkentésimmunrendszerimmunrendszer erősítéstea
0 0

Írta:

A chai tea fűszerek és tej kombinációjából áll. Ha megfelelően készíted el, ez az indiai ital igazi egészséges varázsszer. Ennek a teának nagy hagyománya van az ayurvédikus orvostudományban. Segíti az emésztést és jót tesz az immunrendszernek.

 

Ha úgy döntesz, otthon készíted el ezt az italt, számtalan recept áll rendelkezésedre. Azonban az éttermekben és bárokban kapható chai teák gyakran nagy mennyiségű cukrot és tehéntejet tartalmaznak, melyek miatt jelentősen csökkent a gyógyászati értéke. Ha otthon készíted el, a saját igényeidre szabhatod és igazán egészséges italt hozhatsz létre.

A chai tea fő fűszerei: (a hagyományos chai tea fűszerek eltérőek lehetnek Indián belül)

– Fahéj
– Kardámon
– Gyömbér
– Szegfűszeg
– Édeskömény
– Feketebors

Mindegyik fűszernek ismertek az egészségügyi előnyei és együtt csak még fokozottabbak előnyeik.

A fahéj segíti az emésztést, kiegyensúlyozza a vércukorszintet, gyulladáscsökkentő és erős antioxidáns. Ezen felül természetes fogyókúrás szer és számos betegség orvossága. A legjobb, ha ceyloni fahéjat használsz!

A kardámon gyakori összetevője a tibeti gyógyszereknek. Emésztést segítő, vérkeringést javító, immunitást növelő  és méregtelenítő hatásairól ismeretes.

A gyömbér egy klasszikus kedvenc: emésztési problémák, megfázás, gyulladás (főleg kurkumával együtt) esetén hatékony.

Szegfűszeg emésztésjavító, enyhíti a gyomorfekély okozta fájdalmat, és ínyfekély kezelésére is alkalmas.

Az édeskömény gazdag antioxidánsokban, C-vitaminban, káliumban és rostban. Felmerült az is, hogy esetleg a rák kialakulásának kockázatát is csökkenti.

A fekete bors pozitív hatással van az agyagcserére, segíti az emésztést, antibakteriális és antioxidáns tartalmú.

chai2.jpg ()

Tea típusok

A chai teához leggyakrabban fekete teát, de néha zöld vagy oolong teát is használnak. Vannak, akik szeretnék elkerülni a koffeint, így csak a fűszereket használják fel. A fűszerek önmagukban olyan erőteljes ízűek, hogy így is érezni fogod az ízeket.

Ha a hagyományos változat mellett döntesz, élvezheted a fekete tea erős antioxidáns tartalmát. Ez a fajta eltér a gyümölcsök és zöldségek antioxidánsaitól. Blokkolják a DNS-károsodást, melyet a dohányzás vagy a toxinok okoznak.

A fekete tea tartalmaz némi koffeint, de jóval kevesebbet a kávénál, mégis helyettesítheted az erős koffeintartalmú készítményeket. De választhatsz akár koffeinmentes teát is.

Tej

A tejet azért használják a chai tea esetében, hogy jobb és gazdagabb íze legyen, egészségügyileg nem tesz hozzá a készítményhez semmit. Ha nem használsz tehéntejet, használj kókusztejet, mandulatejet, vagy bármit, amit tejként fogyasztasz.

Hogyan készítsünk chai teát?

Mivel jó hatással van az emésztésre, a legjobb étkezés után fogyasztani a chai teát.

Az elkészítés egyszerű: 10 percig áztasd a fűszereket és a teát, majd add hozzá a tejet, édesítsd mézzel, ha szükséges!

Biztos lehetsz benne, hogy a chai tea tele van antioxidánssal, erősíti az immunrendszert és nagyon finom.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában