Főoldal > wellness > 5 tuti tipp, hogy több D-vitaminhoz jusson a szervezeted

5 tuti tipp, hogy több D-vitaminhoz jusson a szervezeted

betegségD-vitaminegészséggyógyulásvitamin
0 0

Írta:

A D-vitamin különösen fontos az általános egészség szempontjából, hiszen a fejünktől egészen a lábujjunkig az egész testünkre hatással van.

D-vitamin hiány esetén jelentősen megnő a szívelégtelenség, a depresszió, az Alzheimer-kór, a rák és egyéb súlyos betegségek kialakulásának kockázata. Jelentősége ellenére a felnőtt lakosság közel 75%-a D-vitamin hiányban szenved. Kiemelten fontos tehát, hogy tudjuk, melyek a legjobb forrásai.

Napozz!

A napsütés kétségtelenül a legjobb D-vitamin forrás. Amikor a nap a fedetlen bőrünket éri, a bőrsejtek szintézisbe lépnek a D-vitaminná alakuló sugarakkal. Természetesen nem szabad elfeledkeznünk róla, hogy a napozás a bőr számára veszélyekkel is jár. Szerencsére már rövid idejű, védelem nélküli napozással is pótolhatjuk D-vitamin szükségletünket. Fontos tudni, hogy minden ember napi D-vitamin szükséglete más és más, jelentősen befolyásolja nemcsak a bőrtípus, de az aktuális helyszín is.

Szedj táplálék-kiegészítőt!

A felnőttek átlagos napi D-vitamin szükséglete 600 IU, de ez akár napi 1.500-2.000-re is felemelhető. Sőt, erre a megemelt mennyiségre lenne nagyjából szükségünk ahhoz, hogy a vitamin minden előnyét élvezhessük. A D-vitamin mérgezés küszöbértéke pedig 10.000-40.000 IU/nap. Így bátran szedhetünk nagyobb mennyiséget tartalmazó táplálék-kiegészítőt, különösen, ha keveset vagyunk napon.

Falatozz lazacot!

A D-vitamin az egyetlen vitamin, amit megfelelően összeállított étrenddel is nehéz bevinni. Érdemes rendszeresen beiktatni a lazacot, ugyanis egy adagnyi már 447 IU-t tartalmaz. Ha pedig igazán magas D-vitamin tartalmú ételt keresel, akkor a csukamájolajat neked találták ki. Ugyanis már egy teáskanálnyi 1.360 IU-t rejt.

dvitpot2.jpg ()

Tegyél gombát a salátádba és a tésztára is!

A gomba természetes módon termeli a D2-vitamint, amely ergoszterolból képződik UV hatására. Egy adag gomba (amely körülbelül egy csészényinek felel meg), 400 IU mennyiséget tartalmaz.

Keresd a vitaminnal dúsított termékeket!

Az élelmiszergyártók is felismerték a D-vitaminban rejlő üzletet, így az általános D-vitamin hiány pótlására vitaminnal dúsított termékeket kezdtek el forgalmazni. Lehet már kapni D-vitamin hozzáadásával készített tejet, narancslét, vagy akár müzlit is. Ezekben a termékekben nagyjából 100 IU található. A pontos mennyiséget keresd a termék címkéjén.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

ételfájdalom

Fáj a fejed? Edd ezeket!

Írta:
10 órája 0 0

A fejfájásnak számos oka lehet, és vannak, akiknél ritkábban, másoknál gyakrabban jelentkezik. Ha te is gyakran szenvedsz ettől a tünettől, de a leleteid rendben vannak, lehet, hogy csupán néhány apróság miatt szenvedsz, amit különböző ételek fogyasztásával is orvosolni tudsz anélkül, hogy a pirulák után nyúlnál.

emésztésétel

10 étel, ami segít WC-zni

Írta:
12 órája 0 0

Senki sem szereti a dugókat, főleg ha a vastagbélben jelentkeznek. Egy hosszú utazás vagy edzés előtt fontos, hogy el tudd végezni a dolgod nyugodt körülmények között, főleg, ha idegen helyen gondjaid vannak ezzel. Ez a 10 étel segít abban, hogy könnyebben és egyszerűbben menjen a “nagydolog”.

bacillusbaktérium

Ezek a legpiszkosabb használati tárgyak

Írta:
tegnap 0 0

A Zewa összeállította a legtöbb baktériumot hordozó hétköznapi tárgyaink TOP 10 listáját

 

Sokunknak ismerős az az érzés, amikor egy-egy tömegközlekedésen töltött utazás után rohanunk a mosdó felé, hogy megtisztítsuk kezünket, vagy amikor a homokozóban önfeledten játszó gyermekünket egészen hazáig kénytelenek vagyunk piszkosan magunkkal vinni.

Kövess Facebook-on!
X