3 “egészséges” összetevő, amit kerülj el!

agavecukoregészségesételparadicsompopcorn
0 0

Írta:

Jobban jársz, ha ezeket az egészségesnek hitt ételeket elkerülöd.

1. Pattogatott kukorica

A popcorn teljes kiőrlésű, amit különösen szeretünk rágcsálni, azonban a mikrohullámú sütőben elkészíthető variációit (még ha egészséges felirattal vannak ellátva, akkor sem) nem ajánlják a táplálkozástudományi szakemberek. A kutatások ugyanis kimutatták, hogy a mikrohullámú sugárzás meddőséget okozhat, a kísérletben résztvevő állatoknál pedig rákos megbetegedéseket tapasztaltak, ez pedig aggodalomra adhat okot, hogy az emberekre is veszélyes lehet a mikrohullámú technika.

Így helyettesítsd: Pattogtasd a rágcsálnivalót a régi módszerrel, egy serpenyőben, vagy készíts inkább főtt kukoricát!

2. Agave nektár

Az agave nektárt sokáig a cukor és a mesterséges édesítőszerek természetes és egészséges alternatívájaként tartották számon. Azonban kiderült, hogy az üzletekben árusított verziója a feltüntetett “100 %-ban természetes” és “organikus” jelzők ellenére több fruktózt tartalmaz, mint a rendkívül magas gyümölcscukor tartalmú kukoricaszirup, és még jobban feldolgozott, mint a hagyományos fehér cukor.

Így helyettesítsd: Az ideális az lenne, ha jóval kevesebb édes dolgot ennél, azonban a sütemények és édességek világában már az is haladás, ha megpróbálsz kevésbé feldolgozott édesítőszerekkel ízesíteni, mint amilyen a termelői méz vagy a valódi juharszirup.

popcorn2.jpg ()

3. Konzerv paradicsom

A paradicsom egy rendkívül egészséges zöldség, és a főtt fajtája tele van olyan hasznos összetevőkkel, mint a likopin és a C-vitamin. A probléma a csomagolással van. A konzervek ugyanis tele vannak műanyag gyantával, és más rákkeltő anyagokkal. A paradicsomban található sav pedig oldja a csomagolást, így a konzerv ételek fogyasztása még veszélyesebb.

Így helyettesítsd: Jelenleg nem található olyan márkájú konzerv paradicsom a boltokban, amelyben ne lenne műanyag gyanta, ezért ha a friss paradicsom semmiképpen sem elérhető, keresd az üvegben, vagy a viaszos bevonatú dobozban tárolt verziókat.

 

1. Agave nektár

Az agave nektárt sokáig a cukor és a mesterséges édesítőszerek természetes és egészséges alternatívájaként tartották számon. Azonban kiderült, hogy az üzletekben árusított verziója a feltüntetett “100 %-ban természetes” és “organikus” jelzők ellenére több fruktózt tartalmaz, mint a rendkívül magas gyümölcscukor tartalmú kukoricaszirup, és még jobban feldolgozott, mint a hagyományos fehér cukor.

Így helyettesítsd: Az ideális az lenne, ha jóval kevesebb édes dolgot ennél, azonban a sütemények és édességek világában már az is haladás, ha megpróbálsz kevésbé feldolgozott édesítőszerekkel ízesíteni, mint amilyen a termelői méz vagy a valódi juharszirup.


További cikkeink a témában