Ezek a leghatékonyabb memóriajavító növények

agybogyós gyümölcsdiétaegészségétkezésmemóriaolajos magomega-3táplálkozásvitamin
0 0

Írta:

Nem csak a tested és a lelked egészségével kell foglalkoznod, de legalább ugyanannyira fontos az is, hogy elméd is a leghatékonyabban működjön. Szerencsére egy kis odafigyeléssel, memóriagyakorlatokkal, tanulással, de még táplálkozással is sokat tehetsz azért, hogy frissen tartsd az agyadat.

Olajos magvak

Ha nap, mint nap szellemi munkát végzel, vagy még tanulsz, esetleg a kettő együtt van jelen az életedben, muszáj, hogy egy kicsit rásegíts elméd megfelelő működésére. Tökéletes választás, és rendkívül egészséges is, ha olajos magvakat rágcsálsz, hiszen magas omega-3 zsírsav tartalmának köszönhetően nem csak a szívre, de a memóriára is igen kedvezően hat. Mindegy, hogy tökmag, dió, mandula vagy mogyoró, a lényeg, hogy egyél belőlük naponta legalább egy marékkal (natúr, sózatlan változatban), és egyből új lendületet kap az elméd, és így te is.

Teljes kiőrlésű gabonák

A teljes kiőrlésű gabonákból készült ételek nem csak egészségesebbek, mint a finomított lisztből készült társaik, de még az agyműködést is serkentik. A benne található B-vitamin ugyanis az agy tápláléka, ami nem csak kiváló agyserkentő, de az egészséges idegrendszer működéséhez is elengedhetetlen. Így akár még a hangulatingadozás, depresszió is elkerülhető, ha sok B-vitamin tartalmú élelmiszert fogyasztasz. Építsd be az étrendedbe te is a teljes kiőrlésű gabonákat, és ha például vizsgaidőszak kellős közepén jársz, vagy nagyobb szellemi megterhelés ér, egyél belőlük még többet.

10056881 - on a table are lying strawberries, bilberries, red currants, raspberries and blackberries

Bogyós gyümölcsök

A bogyós gyümölcsök magas flavonoid tartalmuk miatt járulnak hozzá a jobb memóriához. Értágító hatása miatt ugyanis javítja a sejtek, szövetek oxigénellátását, így az agy vérellátása is jelentősen felpezsdül, garantálva ezzel még hatékonyabb működését. Egyél sok ribizlit, szedret, málnát, amikor csak teheted, hogy javuljon általános gondolkodásod, memóriaműködésed, és a tanulási folyamatok is sokkal gördülékenyebbek, eredményesebbek legyenek.

Hüvelyesek

Ha nagyon nagy koncentrációt igénylő időszakon mész keresztül, érdemes a zöldségféléken belül a hüvelyeseket sorolnod első helyre. A borsó, a bab és a lencse is rendkívül magas B-vitamin tartalommal rendelkezik. Így az általános szellemi frissesség mellett véd az időskori elbutulás, és az Alzheimer-kór ellen is. Egyél sok-sok hüvelyesfélét, hiszen a B-vitamin hiánya nem csak memóriazavarokhoz, de kedélyromláshoz is vezethet.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában