Ezek teszik tönkre az emésztésed

antibiotikumegészségemésztésemésztőrendszerfogamzásgátlógyógyszergyulladáscsökkentőprobiotikum
0 0

Írta:

A kiegyensúlyozott és egészséges étrend probiotikumokban és prebiotikumokban gazdag, segít fenntartani az emésztőrendszer egészségét. Sokat tehetsz a gyomrod és bélrendszered egészségéért nap mint nap, ha megfelelően táplálkozol. Mutatjuk, hogy mikkel teheted tönkre az emésztőrendszered.

1. Antibiotikumok

A modern orvosi arzenál legfontosabb elemei, jelentősen megnövelték az életszínvonalat, jogtalanul vannak elítélve manapság. Azt azonban el kell ismernünk, hogy a felírt antibiotikumok fele teljesen felesleges, mert sok esetben a betegség vírusos eredetű – azon azonban nem segít az antibiotikum. Ha megfáztál, kapar a torkod, a legjobb, ha sokat pihensz és sok forró levest és teát fogyasztasz a pirulák helyett. Az antibiotikumok károsítják a bélflórát, hasmenést, puffadást és diszkomfort érzést okozhatnak.

2. Gyulladáscsökkentők

Nők esetében különösen fontos pont, mert a menstruációs görcsökre kapható gyógyszerek gyakran gyulladáscsökkentők. Amikor csökken a görcs és a fájdalom, de még bekapkodod a gyógyszert, az egy hormonszerű anyagot állít elő, az úgynevezett prosztaglandint, ami képes a bél nyálkahártyájában kárt tenni, akár lyukas belet vagy túlságosan áteresztő belet is eredményezhet. A bélfal ebben az esetben túl sok méreganyagot ereszt át, melyek a véráramba kerülnek, és komoly problémákat okoznak, például gyulladást, autoimmun betegséget, gyengeséget. Ez persze nem azt jelenti, hogy ne vegyél be soha gyulladáscsökkentőt, csupán annyit, hogy amikor már kevésbé gyötörnek a menstruációs panaszok, hagyd el a bogyókat. Pre- és probiotikumok rendszeres fogyasztásával sokat segíthetsz a már kialakult problémán is.

3. Mesterséges édesítőszerek

A legfrissebb kutatások szerint a mesterséges édesítőszerek megváltoztatják a bélben lévő jótékony baktériumok arányát. Ez akkor fordul elő, amikor a szervezet nem tud megbirkózni a bekerült ételekkel, a vége pedig olyan emésztési betegségek kialakulása, amilyen például a cukorbetegség. Érdekes összefüggés, de egy kutatás során az derült ki, hogy azok az emberek, akik sok diétás üdítőt fogyasztanak, nagy valószínűséggel válnak túlsúlyossá, annak ellenére, hogy kevesebb cukrot és kalóriát vittek be.

59847977 - young woman in underwear sitting on a toilet with her blue panties around her knees in a close up side view of her body

4. Feldolgozott élelmiszerek

Finomított cukor és minden más feldolgozott élelmiszer túlzott fogyasztása ahhoz vezet, hogy a bélrendszeredben a firmicutes nevű baktérium elszaporodik. Ha ez a fajta baktérium átveszi az uralmat a bélrendszerben, az általában súlygyarapodással jár. Már csak ezért is érdemes kerülni a feldolgozott élelmiszereket.

5. Fogamzásgátló tabletták

Ez egy olyan pont, amiről senki nem szeret beszélni, de fontos megemlíteni. A fogamzásgátló pirulák és egyéb hormonkezelések kölcsönhatásba lépnek a bélflórával, mégpedig úgy, hogy fokozzák az autoimmun betegségek kialakulását. Nagy vonalakban ez úgy néz ki, hogy ha a megváltozott ösztrogén- és progreszteron-szint befolyásolja a hipotalamuszt, az kihat a központi idegrendszerre, a vesére, a bélrendszerre és befolyásolja az immunrendszert is.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában