8 tuti tipp az erős immunrendszerért

alvásbetegségedzésegészséggyógyulásimmunrendszerjógamasszázspihenésvitamin
0 0

Írta:

Betegnek lenni vitathatatlanul az egyik legrosszabb érzés a világon – tegyél ellene, hogy elkerüld a kellemetlen betegségeket!

Amikor az orrunk egyfolytában folyik, a fejünk olyan, mintha megállás nélkül kalapáccsal vernék, nem akarunk mást, mint magzatpózba összegömbölyödni és bebújni a meleg takaró alá.

Az erős immunrendszer a leghatásosabb a vírusokkal folytatott küzdelemben. Az alábbi 8 trükkel hatékonyan erősítheted az immunrendszered.

Jógázz!

A jóga maga az erő. Nemcsak nagyszerűen oldja a stresszt, de bizonyos pózok serkentik a négy fő élettani rendszert: a keringést, az emésztést, az idegrendszert és a hormonműködést, ezáltal felpörgetve az immunrendszert. Látogass el a közeli jógaközpontba rendszeresen és védd ki idén a megfázást!

Töltsd fel az éléskamrád!

Nem állíthatjuk, hogy 100%-osan igaz az angol mondás, miszerint napi egy alma távol tartja az orvost, de az biztos, hogy bizonyos ételek képesek felvenni a harcot a vírusokkal, így az influenzával is. Fogyassz olyan ételeket, amelyek gazdagok antioxidánsokban, probiotikumokban és vitaminokban, azonban nem tartalmaznak hozzáadott cukrot, amely gyengíti az immunrendszert.

Végezz intenzívebb edzéseket!

Már tudod, hogy a jóga immunerősítő, de ha a keményebb edzéseket jobban szereted, mint a lefele néző kutyát, akkor is van egy jó hírünk: azok, akik intenzív testmozgást végeztek hetente minimum 2 és fél órán át, 10%-kal kisebb valószínűséggel kapták el az influenzát, egy friss tanulmány szerint. Iktass be a jóga mellé magasabb intenzitású edzéseket is, de ne feledd, hogy a túlzásba vitt mozgással pont az ellenkező hatást érheted el! Mindig hagyj magadnak időt a regenerálódásra!

Igyál mértékkel!

A túlzásba vitt alkohol gyengíti az immunrendszert, de egy friss kutatás szerint a mértékkel történő alkoholfogyasztás támogatja az egészséget. Fontos azonban megemlíteni, hogy a kísérleteket állatokon végezték, így az embereknél más egészségügyi hatása lehet az italozásnak. Egy pohár száraz bor vagy egy minőségi pálinka még biztosan jótékony hatású.

immun2.jpg ()

Járj el szórakozni!

Ne sajnáld az időt a kikapcsolódástól, a kutatások során ugyanis kiderült, hogy a rendszeresen társasági életet élő emberek jobban ellenálltak a különböző fertőző betegségeknek. Töltsd meg a naptárad programokkal, és kerüld el idén az influenzát!

Jelentkezz be masszázsra!

Ugye neked is jól jönne egy kényeztető masszázs a fárasztó hét után? A szakértők szerint 20 perc rendszeres masszázzsal jelentősen csökken a kortizol szintje, azé a stressz hormoné, amely gyengíti az immunrendszert.

Aludj sokat!

A kipihentségen és a fogyáson kívül van még egy jó okunk, hogy korábban feküdj le aludni: a Chicago Egyetem kutatói azt találták, hogy a kialvatlan emberek sokkal nehezebben küzdötték le a betegséget, mint akik elég időt szántak az alvásra. Ráadásul az alvás jó mondja a stressz levezetésének is.

Vigyázz a sminkeléssel!

A bőrünk egész nap szívja a reggel feltett szépségápolási termékeket, amelyek rengeteg mesterséges, sőt néha mérgező, összetevőt tartalmaznak, gyengítve az immunrendszert. Keresd a bio kozmetikumokat és sminkeket, illetve azokat a termékeket, amelyek minél kevesebb összetevőt tartalmaznak.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

folyadékivás

5 ok, amiért muszáj vized innod

Írta:
8 órája 0 0

Mint tudjuk, amikor szomjasak vagyunk, az már rossz, ugyanis az a dehidratáltság első jele. A legjobb, ha magunk elé készítjük a teli az ásványvizes üveget, és azt tűzzük ki célul, hogy a nap végére a benne lévő folyadékot eltüntetjük – természetesen nem a virágföldre. Amennyiben erre odafigyelünk, hatását hamarosan érezni fogjuk.