4 ok, amiért több B12-vitamint kell(ene) bevinned

B-vitaminB12-vitaminbetegségdiétaegészségéletmódétrendfogyás
0 0

Írta:

Kimerült vagy és folyton fáradt? Netán vegetáriánusként étkezel és az alkoholfogyasztásod sem kevés? Itt az ideje, hogy elkezdj B12-vitamint szedni!

A B12-vitamin egy vízben oldódó, színtelen és szagtalan vegyület; amit természetes formájában csak az állati eredetű táplálékokban (hús, hal, tojás, tejtermékek) található meg. Ne aggódj, a tabletta formájában is kapható vitamin felszívódása még gyorsabb, mint ahogy gondolnád.

Amennyiben viszont nem szedsz B12-vitamint és az alábbi tünetek bármelyike is igaz rád, irány a patika!

1. Vegetáriánus vagy vegán étrenden élsz

Természetes módon csak hús formájában juttathatod be a szervezetedbe a B12-vitamint. Amennyiben nem fogyasztasz húst, ne csak alkalmakként, hanem rendszeresen is fogyassz B-vitamin tablettákat; különben sápadt, fehér bőr, általános fáradtság és gyenge immunrendszer lesz a „jutalmad”.

2.  Ha az 50-hez közelítesz

A kor előrehaladtával a szervezet egyre nehezebben tudja feldolgozni természetes formájában a B12-t – ez memóriavesztéshez, feledékenység és a már előbb említett gyengeséghez, fáradékonysághoz vezethet. A menopauza bekövetkeztében duplán olyan fontos női multivitaminokat enni, hiszen csak így lehetsz erős és egészséges, hosszú távon is!

51666803 - foods highest in vitamin b12 (cobalamin) on a wooden background. healthy diet.

3. Ha rendszeresen iszol alkoholt

Ha minden este egy nagy pohár borhoz nyúlsz, valamint a különleges alkalmakkor is gyakran fogyasztasz alkoholt, minden esély megvan rá, hogy extra alacsony legyen a B12-szinted! Ez azért van, mert a májnak nem lesz annyi helye elraktározni az értékes vitaminokat, tehát azonnal kiürül a szervezetedből. Hogy ez ne történjen meg, csökkentsd az alkoholfogyasztást és szedj B12-vitamint is!

4.  Ha diabéteszed / autoimmun betegséged van

A vércukorszinttel kapcsolatos problémákkal, illetve a gyulladásos betegségekkel (pl. lupusz) küzdő szervezet nem képes a B12-elraktározására, amennyiben hús formájában juttatod be a testedbe – épp ezért, nagyon fontos, hogy rendszeresen szedj ásványi anyagokat tartalmazó multivitaminokat!

Tudtad? Az alacsony B12-szint növeli a szívbajok, a dipoláris depresszió, az Alzheimer-kór és a mentális betegségek előfordulási esélyét? Az egészséges, kiegyensúlyozott életmódod élő felnőttek naponta 100-300 mg, terhesség esetén 500 mg; gyermekeknek 50 – 100 mg, csecsemőként pedig napi 10-20 mg B12-vitamin bevitele ajánlott!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában