Ezek a dolgok tilosak, ha lázas vagy!

baciliusbetegségegészséggyógyulásinfluenzalázlázcsillapításnáthavírus
0 0

Írta:

Láz, végtagfájdalom, rossz közérzet – ha ezeket tapasztalod, téged sem kíméltek a vírusok és bacilusok. A pihenés ilyenkor elengedhetetlen, és vannak dolgok, amiket jobb kerülni, hogy gyorsabban menjen a gyógyulás.

Munka

Hiába gondolod, hogy te majd egész biztosan meg fogsz gyógyulni akkor is, ha dolgozol, tévedsz. Aki lázasan dolgozik, magára vessen, ha komolyabb szövődmények lépnek fel a ki nem feküdt betegség miatt. Még akkor is tilos a munka, ha egy sarokba húzódva, a számítógéped előtt teázgatva próbálnád átvészelni ezeket a napokat, hiszen ilyenkor már az is megterhelő, ha nem ágyadat nyomod egész álló nap. Nem beszélve arról, hogy a teljesítményed is hagyhat némi kívánnivalót maga után, vírushordozóként pedig a kollégáidra is komoly veszélyt jelenthetsz. Jobb a békesség, maradj inkább otthon néhány napot, mert nem csak sokkal gyorsabban lehetsz újra egészséges szövődmények nélkül, de a munkahelyi stressz sem hátráltat a gyógyulásban.

Sport

A mozgás nagyon fontos, és hozzájárul egészséged megőrzéséhez, ám ha már a lázcsillapítás az egyik fő feladata a napjaidnak, eszedbe se jusson sporttal terhelni a szervezetedet. Ilyenkor az a legfontosabb, hogy pihenj, aludj annyit, amennyire szervezetednek szüksége van, hiszen csak így léphetsz minél előbb a gyógyulás útjára. A mozgás olyan extra megterhelést jelent, ami nem hogy a gyors felépülést nem biztosítja, de még rosszabbul lehetsz tőle. Engedj a csábításnak, és feküdj két-három napig, és csak lassan, fokozatosan szoktasd hozzá újra testedet az edzésekhez. Alapszabály, hogy ahány napot lázas voltál, annyi láztalan pihenőnapot érdemes tartani, mielőtt újra edzeni kezdenél.

17747479 - woman with thermometer sick colds, flu, fever and migraine in bed

Szauna

A láz egyfajta védekezési mód a szervezet részéről, aminek célja van. Méghozzá az, hogy a szervezetbe befurakodott vírusokat, fertőzéseket elpusztítsa. De ez még nem jelenti azt, hogy hagyni kell, hogy a láz kitombolja magát, hiszen visszavonhatatlan következményei lehetnek, ha nincs megfelelő módon biztosítva a lázcsillapítás. Mivel a szauna csak növeli a testhőmérsékletet, ezért lázas állapotban tilos használnod. Sőt, a lázcsillapító pirulák mellett ilyenkor a hűtés a leghatékonyabb módszer. Ezt teheted hűtőfürdővel, hideg vizes törölközőkkel, lepedőkkel. A lényeg, hogy a meleg közeget ilyenkor kerüld, mert komoly szövődményekkel járhat a testhőmérséklet emelkedése.

Masszázs

A masszázs az egyik legkellemesebb relaxációs módszer, ami mind a testi, mind a lelki egészségünket segít fenntartani. De csak akkor, ha nem vagy beteg. Ha azonban lázas vagy, esetleg hőemelkedésed van, tilos a masszázs minden formája. Masszírozás alkalmával ugyanis keringésed turbó fokozatra kapcsol, megemelkedik a testhőmérséklet, ami – mint már tudod – komolyabb veszélyeket is rejthet magában, ha közben épp a lázcsillapítás a cél.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában