5 ok, amiért több B12-vitaminra van szükséged

B12-vitaminegészségimmunrendszervitaminvitaminpótlás
0 0

Írta:

A B12-vitamin legnagyobb szerepe az idegrendszer megfelelő működésében mutatkozik meg, de részt vesz a DNS- és RNS-szintézisben, alapvető a sejtszintű anyagcseréhez is. A hangulattól az emésztésig hatással van az egész szervezetünkre.

Kulcsfontossága ellenére a legtöbben nincsenek tisztában a B12-vitaminhiány tipikus tüneteivel. Nem csoda, hogy legtöbbször diagnosztizálatlan marad, miközben extrém fáradtság, légzési rendellenesség, vagy akár izomgyengeség jelentkezik. Légy óvatos, ha egyszerűen képtelen vagy megjegyezni a napi feladatokat, vagy egyre többször nehézséget okoz a megfelelő szó megtalálása. A végtagok zsibbadása is komoly figyelmeztető tünet lehet. Sokszor azonban nem vesszük ezeket túl komolyan, vagy egyszerűen csak a stresszre fogjuk szervezetünk jelzéseit. Pedig egyáltalán nem veszélytelen, a B12-vitamin alacsony szintje szívbetegséget, komoly depressziót, szorongást, Alzheimer kórt, sőt autizmust is okozhat.

Nem kell megijedni, hiánya könnyen orvosolható, mivel vízben oldódik. A táplálék-kiegészítő szedése teljesen veszélytelen, a szervezet feldolgozza, amire szüksége van, a maradékot pedig a vese kiválasztja. Ha az alábbi 5 veszélyeztetett csoportba tartozol, feltétlenül konzultálj háziorvosoddal.

Vegetáriánus vagy

A húsfogyasztás az egyetlen módja, hogy táplálékkal vigyük be az elegendő B12-vitamint a szervezetünkbe. Ha nem fogyasztasz állati eredetű termékeket, és mellette nem szedsz táplálék-kiegészítőt, a B12-vitamin hiánya szinte garantált. Ha állandóan gyengének érzed magad, és sápadt vagy, a vas mellett a B12-vitamint is ideje pótolni.

66526178 - natural sources of vitamin b12 (cobalamin). healthy diet eating. top view

50 év feletti vagy

Korral sajnos egyre nehezebb feldolgozni az ételekből a B12-vitamint, emiatt 50 év felett megnő a B12-vitamin hiányának kockázata. Azt hisszük, természetes, hogy rosszabb a memóriánk és gyengébb az állóképességünk, pedig mindezért kizárólag az elégtelen vitaminbevitel okolható. Hogy sokáig fitt és erős maradj, szedj B12-vitamint.

Rendszeresen fogyasztasz alkoholt

Nem kell kemény alkoholistának lenni a B12-vitamin hiányának kialakulásához, már rendszeres napi egy pohár bor hozzájárul a B12-vitamin alacsony szintjéhez a szervezetben. Ennek az az oka, hogy a máj kiemelt szerepet játszik ennek a vitaminnak a raktározásában. Ne feledd el a vitamin tablettát beszedni, miután hazaérték a buliból.

Refluxra szedsz gyógyszert

A savtermelődést gátló gyógyszerek szedése, egy korábbi fekély és más gyomorpanaszok megakadályozzák a B12-vitamin megfelelő felszívódását. A friss kutatások segítségével ma már tudjuk, hogy a reflux gyógyszeres kezelését ki kell egészíteni B12-vitamin szedésével is.

Cukor- vagy autoimmun betegséged van

A cukorbetegség és a lupus is megakadályozza a B12-vitamin megfelelő felszívódását. Ha ezekben a betegségekben szenvedsz a sok húsfogyasztás sem elegendő, mindenképp táplálék-kiegészítő szedésére van szükséged.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában