Főoldal > wellness > Ezek a legjobb téli vitaminforrások

Ezek a legjobb téli vitaminforrások

betegségegészséggyógyulásgyümölcsimmunrendszertélvitamin
0 0

Írta:

Vajon honnan nyerjük a vitaminokat télen, akkor, amikor gyakorlatilag a fertőzések kereszttüzében éljük napjainkat? Ilyenkor extra fontossággal bír a megfelelő mennyiségű és minőségű vitaminpótlás. Vértezd fel magad a betegségek ellen természetes vitaminforrások segítségével!

Teák

Ha a nyári, őszi időszakban szemfüles voltál, könnyen hozzájuthattál olyan növényekhez, gyümölcsökhöz, amiket megszárítva nem csak tartósíthatsz, de télen akár tea formájában is fogyaszthatod. Ilyen például a csipkebogyó. Rendkívül magas C-vitamin tartalma miatt érdemes belőle rendszeresen teát főznöd. Ráadásul nem csak szuperegészséges, de rendkívül finom is. Ne csüggedj, ha lemaradtál a csipkebogyó-szüretről: bioboltokban egész biztosan könnyedén hozzájutsz szárított formában.

Friss zöldségek, gyümölcsök

Igen, nem tévedés: télen is hozzá lehet jutni egy-két friss zöldségféléhez. Ilyen például a rukkola, mángold, petrezselyem, spenót. Érdemes úgy alakítanod a téli étrendedet, hogy ezek a zöldségek rendszeresen részét képezzék. Persze ne feledkezz el a sütőtökről sem, ami egész sokáig fogyasztható a hidegebb hónapokban is, és igen magas C-vitamin raktár. És persze almához is mindig hozzá lehet jutni, amiből kötelező napi egyet elfogyasztanod.

Aszalt gyümölcsök

Ha hiányoznak a nyár ízei, aszalt gyümölcsök formájában némiképp felidézheted. Ha nem is ugyanaz az élmény aszalt barackot, szilvát fogyasztani, mint friss gyümölcs formájában, azért mégis valami hasonló. A fáról leszakított gyümölcsök és aszalványok vitamintartalma nyilván különbözik, de azért remek vitaminforrásként szolgálnak még így is. Érdemes beruháznod egy aszalógépre, hogy egyrészt hosszú távon pénzt spórolhass, másrészt így sokkal egészségesebb, mint ha boltban vásárolnád.

Befőttek

Bármennyire is macerás nyáron a befőzés, azért ilyenkor nagyon jól tud esni, ha a kamra mélyén belebotlasz egy házi készítésű szamócadzsembe. Persze a befőzés során jelentős vitamintartalmát elveszítik a gyümölcsök, de azért nem teljesen. A befőttekben, lekvárokban is találhatóak még vitaminok, és amellett, hogy immunrendszeredet erősíted a fogyasztásukkal, még ízlelőbimbóid is hálásak lesznek az isteni eledelekért.

Vitaminkészítmények

Sajnos a kellő mennyiségű vitaminadagot télen – legalábbis természetes formában – akkor sem tudod a szervezetedbe juttatni, ha mindent elkövetsz ennek érdekében. Ilyenkor többnyire elengedhetetlen a vitaminkészítmények fogyasztása ahhoz, hogy immunrendszered erős és kikezdhetetlen maradjon. Arra ügyelj, hogy minél feldolgozatlanabb formában vedd magadhoz ezeket a mesterséges vitaminokat. C-vitaminos pezsgőtabletta helyett válaszd inkább az aszkorbinsavat.


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X