5 hatékony tipp téli depresszió ellen

boldogságbúskomorságdepresszióenergiafáradtsághangulatpihenésstressz
0 0

Írta:

Idén hagyd ki a téli depressziót és vess véget a búskomorságnak! Íme, néhány használható és bevált ötlet, hogy télen is jókedved legyen!

A hűvös, borongós napok, a fényhiány, és a korai sötétedés óhatatlanul nyomot hagy közérzetünkön és hangulatunkon. Nem kell azonban minden évben remete létre ítélnünk magunkat: idén vegyük kezünkbe az irányítást és hozzuk ki a maximumot a hidegebb hónapokból is!

1. Edd magad jókedvűre!

Tény, hogy étkezési szokásaink nagyban befolyásolják közérzetünket, így télen különösen ajánlott odafigyelünk arra, hogy mi kerül a tányérunkra. Először is csökkentsd a bevitt cukor mennyiségét! Lehet, hogy elsőre csábítónak tűnik egy cukrozott péksütemény, vagy egy nagy tábla csoki, de ha sűrűn vigasztalod magad ezekkel, ördögi körbe kerülhetsz, ráadásul az alakodnak sem tesznek jót. A cukros édességek helyett egyél B-vitaminban gazdag banánt, omega-3 zsírsavban bővelkedő diót, só nélküli mandulát és kesudiót ugyanis amellett, hogy finomak, elveszik az édesség utáni vágyadat is. Ezek a csemegék szabályozzák a dopamin és a szerotonin szintet, így a depresszív hangulat is nagyobb eséllyel kerül el.

2. Csinálj otthon wellnesst!

Egy stresszes nap után éppen a hűtő felé tartasz, hogy egy habos süteménnyel vezesd le a feszültséget? Válts irányt, és legyen a fürdőszobád a nyugalom szigete! Kapcsold le a villanyokat, gyújts narancs- és vaníliaillatú gyertyákat, engedd tele a kádat vízzel, használj fahéj illatú habfürdőt, és a vízbe némi bőrszépítő tengeri sót is szórj. Közben főzz nyugtató levendula vagy citromfű teát, tedd fel a kedvenc zenédet, majd merülj el a habokban és relaxálj! A stresszoldó hatásáról ismert ginzengből, kamillából és cickafarkból is készíthetsz teát, ráadásul ezek a gyógyfüvek a frontok okozta szorongás oldásában is a segítségedre lehetnek.

3. Nézz macskás videókat!

Lehet, elsőre furcsán hangzik, de próbáld ki: a macskás videók messzire űzik a depresszív hangulatot, és kisimítják az idegrendszert! Ha nincs jó hangulatod, ne erőltesd a vígjátékokat, pláne ne nézz szomorú filmeket, csak indíts el egy pár perces videót ezekről a szőrmókokról és garantáljuk, hogy sokkal felszabadultabb és vidámabb leszel! Egy vicces, cicás, vagy bármilyen neked tetsző kisállatos videó többet érhet, mint egy tábla csokoládé!

47048570 - beautiful young woman sitting by the window having hot drink

4. Mozdulj meg!

A borús, hideg reggeleken a mozgásra a legnehezebb rávenni magunkat, este pedig már alig várjuk, hogy hazaérjünk. Télen a meleg szoba és az ágy toplistások a sportok elodázásának kifogási listáján, de erre is van megoldás! Hétvégenként menj a barátokkal, pároddal, családdal hosszú sétákra, túrákra, így miközben élvezed a szép tájakat és a társaságot, észrevétlen mozogsz is. Ugyanilyen jó lehet, ha a bowlingozást, a táncot, vagy bármilyen más társas sportot választasz: a lényeg, hogy szórakozva és társaságban mozgasd át magad!

5. Légy a fény gyermeke!

A téli depressziót megelőzheted fényterápiával is, de ha nem voltál elég szemfüles és a búskomorság a hatalmába kerített, akkor is segíthetnek a színek és a fények. A fény energizáló hatása normalizálja a melatonin szintet, és javítja a hangulatot, így ha csak pár perced van, akkor módjával használva, a szolárium is segíthet abban, hogy jobb kedvre derülj! Pár perc egy aromaterápiás bio szoláriumban, és nem csak a bőröd kap egy kis színt, hanem a szád is könnyebben görbül mosolyra!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

íznátrium

4 ok, amiért sós ízre vágyhatsz

Írta:
32 perce 0 0

Míg egyesek ölni tudnának a csokitortáért, addig mások teljes lelki nyugalommal végignézik, ahogy a másik befal belőle egy (vagy több) szeletet. Ugyanúgy, ahogy vannak édesszájúak, vannak, akik inkább a sós ízeket részesítik előnyben. Na de miért, és mikor vágysz inkább a sósra, mint az édesre?