5 dolog, amit minden nap tegyél meg az egészségedért

alvásboldogságegészségmozgáspihenéstáplálkozás
0 0

Írta:

Az egészségért tenni kell, mert nem adják ingyen. És nem kell nagy nagy dolgokra gondolnod, elég, ha csak néhány apróságra odafigyelsz minden nap, hogy minél hosszabb, boldogabb, teljesebb életet élhess.

1. Aludj eleget

Sajnos sokan nem tudják napi teendőjüket beszorítani a nap 24 órájába, így az alvásidőből csennek el egy-egy órát. Azonban jó, ha tudod, hogy a hosszú távú kialvatlanság komoly egészségügyi kockázatokat vonhat maga után. A munka megvár, és a tévézés, netezés sem lehet annyira fontos, hogy a pihenés rovására menjen. Ha mindez még nem győzött meg a napi 7-8 óra alvás fontosságáról, számolj azzal is, hogy a bőr is sokkal gyorsabban fog öregedni, ha nem alszod ki magad.

2. Mozogj

A mozgás a hosszú élet titka. Nem lehet hosszú távon teljes életet élni, ha nem mozogsz eleget. Ha ellustulsz, izmaid is egyre gyengébbek lesznek, és aktivitásod is jelentősen csökken, ahogy telnek az évek. Sportolj rendszeresen, hogy fitt maradj. Ráadásul a sport nem csak fizikálisan, de mentálisan is jó hatással van mindenkire. Buszozás helyett válaszd a sétát, lift helyett a lépcsőt, és hidd el, már ezekkel az apróságokkal is sokat teszel az egészségedért.

3. Egyél sok zöldséget és gyümölcsöt

Egyes nézetek szerint naponta legalább három alkalommal fogyasztanunk kellene nyers zöldségeket, gyümölcsöket. Ezt mindegy, hogy magában vagy saláta formájában veszed magadhoz, de mindenképpen jót teszel a szervezetednek, ha ügyelsz a megfelelő mennyiségű és minőségű zöldség- és gyümölcsfogyasztásra. Semmi másban nem találsz annyi rostot, ásványi anyagot és vitamint, mint a növényekben.

4. Tölts eleget friss levegőn

A szmog, szennyezett levegő hosszú távon igen sok galibát okozhat a testedben, de még a bőrödön is nyomot hagy. Szuper, ha a szabadban sportolsz, de nem mindegy, hogy ezt a belváros forgatagában teszed, vagy éppen egy parkban. Ha nincs lehetőséged arra, hogy zöldövezetben élj, akkor töltsd legalább a szabadidődet ott. A kutyusod is jobban fogja élvezni a friss levegőn való sétát, és a te tested is jócskán meghálálja, ha ligetes területen kocogsz. Nem beszélve arról, hogy a ráncaiddal is később fogsz szembesülni, ha sok időt töltesz a tiszta levegőn.

5. Relaxálj

Nem csak a testeddel, de a lelkeddel is sokat kell foglalkoznod, ha változtatni szeretnél a rohanó életmódodon. Fontos, hogy végezz naponta olyan tevékenységeket, amelyek kikapcsolnak. Egyszóval: relaxálj. Ez lehet olvasás, kézműveskedés, jóga, meditáció, a lényeg, hogy minden nap szánj időt a lazításra, mentális, pszichés egészséged megtartására is.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

egészségenergia

Így számolj le a tavaszi fáradtsággal

Írta:
tegnap 0 0

A kimerülő vitaminraktárak bizony gyakran okoznak galibát mindenki életében ilyenkor tavasszal. Van, aki ágynak esik, míg más csak napi több csésze kávé elfogyasztása után képes hatékony munkavégzésre. Szerencsére a kávénál vannak sokkal jobb és egészségesebb módszerek is arra, hogyan győzd le a tavaszi fáradtságot.