Mennyi fehérjére van pontosan szükségünk?

diétaegészségfehérjefogyásproteintáplálkozás
0 0

Írta:

Honnan tudhatjuk, pontosan mennyi fehérjére van szükségünk naponta? Csak onnan ellenőrizhetjük le a tényleges bevitelt, ha összeadjuk az ételek címkéjén található, grammban megadott tápanyagadatot? És mi van azokkal az élelmiszerekkel, amelynek nincs címkéje?

Bármilyen hihetetlen, akkoriban is elegendő fehérjét vettek magukhoz az emberek, amikor még nem léteztek tápanyagadatokat tartalmazó címkék. Ha a diétád arra buzdít, hogy olvasd el alaposan a címkéket, ezzel biztosítva a megfelelő fehérjebevitelt, könnyen feladhatod. Természetesen nem jó, ha teljesen elfeledkezel róla, és mindent megeszel, ami csak eléd kerül. Alábbi tippjeink segítségével tedd meg a szükséges lépéseket, és szabadulj meg a téves beidegződésektől!

Vedd figyelembe az életviteled és az aktuális egészségügyi állapotod!

Gyógyszereket szedsz? Orvoshoz jársz valamilyen egészségügyi problémával? Terhes vagy, illetve gyereket szeretnél vállalni? Túlsúlyos vagy? Ha bármelyik kérdésre igen a válasz, feltehetően rendszeresen konzultálsz szakemberrel az egészségedről. Nyugodtan oszd meg vele a kérdéseid, aggodalmaid a fehérjebevitellel kapcsolatban is. Segítségével kijelölheted a megfelelő célokat, illetve megbizonyosodhatsz róla, hogy valóban szükséged van-e a grammok számolására.

feherje2.jpg ()

Kalkulálj a személyes céljaiddal is!

Azért edzel, mert megköveteli a fizikai vagy a mentális állapotod? Növelni akarod az energiaszinted? Szálkás izomzatra vágysz? Azt vetted észre, hogy a hajad, a bőröd, a körmeid állapota rosszabb lett vagy a hormonális egyensúlyod felborult? Ha igen, akkor muszáj körültekintően figyelned a napi fehérjebevitelre.

Tanuld meg, melyek a valódi fehérjeforrások!

A tápanyagadatokban nincs különbség fehérje és fehérje között, pedig valójában nem egyformák, főleg az izolált fehérjék esetében, amelyek a fehérjeporokban, a tablettákban és a különböző folyadékokban találhatók meg. Kezdetnek építsd be az étrendedbe a teljes értékű fehérjéket, amelyek olyan ételekből származnak, mint a halak, a sovány húsok és a tojás.

Fogyassz fehérjét minden étkezéskor!

Ez nemcsak a főétkezésekre vonatkozik, hanem például arra is, amikor kalóriát tartalmazó folyadékot iszol. Legtöbbünk számára egy adagnyi minőségi fehérje (növényi forrásból és, jóval ritkábban, állati forrásból) minden étkezés alkalmával pontosan elegendő. Valószínűleg emelt, kétadagnyi fehérjére van szükséged minden étkezés alkalmával, ha nagyobb, erősebb és aktívabb vagy.

Fotó: Pinterest

turbodieta.lap.hu

További cikkeink a témában