Főoldal > wellness > 6 egyszerű szabály az egészséges szervezetért

6 egyszerű szabály az egészséges szervezetért

csokiegészségétkezéskávémozgástea
0 0

Írta:

Így lehetsz még egészségesebb! Fogadd meg ezeket a jó tanácsokat!

1. Hagyd el a káros szokásokat

Még ha csak alkalmanként gyújtasz is rá, helyrehozhatatlan károkat teszel ezzel a szervezetedben. Az Egyesült Államokban a dohányzás ötből egy embert öl meg minden évben, azonban ez a leginkább megelőzhető halálok. Ne engedj a csábításnak, és egy szálat se szívj el, ha igazán fontos számodra az egészséged.

2. Felejtsd el a műszínt

A napsütötte bőrszín a halál csókja is lehet. Azok, akik szoláriumoznak, két és félszer nagyobb valószínűséggel kapnak halálos bőrrákot, mint azok, akik nem akarnak sötétebb tónusú bőrt. Ha ez nem elég ok arra, hogy ne járj szoláriumba, a rendszeres “napfürdő” a korai ráncok kialakulását és az öregedési folyamatokat is felgyorsítja. Talán azt hiszed, hogy a barna bőrszín jobban áll, azonban a botox később nem lesz képes eltűntetni ezeket a ráncokat, és a bőrráktól sem tudsz majd megszabadulni. Ugyanez a szabály vonatkozik a túlzásba vitt napozásra – győződj meg arról, hogy mindig elegendő mennyiségű és minőségű fényvédő krémet viselsz a káros sugárzás ellen.

3. Egyél csokoládét

Talán meglepő lehet számodra ez a tipp, de élvezheted az ételeket, amiket szeretsz, csupán arra kell figyelned, hogy ezt mértékkel tedd. Minden jó étrend kulcsa, hogy néha-néha megjutalmazd magad. Ha minden nap fagylaltot eszel, közel sem fogod annyira élvezni, mintha csak hetente egyszer fogyasztanád, az egész heti egészséges táplálkozásért cserébe.

egeszseg2.jpg ()

4. Ismerd a saját számaidat

Érdemes tisztában lenned a koleszterin-, és a vércukorszinteddel, valamint rendszeresen ellenőriztetned ezeket, ez az információ ugyanis hozzásegít a helyes étrend kialakításához és a céljaid eléréséhez.

5. Sportolj rendszeresen

Hetente ötször legalább napi 30 perc kardió mozgásra lenne szükségünk. Ez nem azt jelenti, hogy minden nap az edzőteremben kell izzadnod, már egy gyors délutáni séta is pozitív hatással van a fizikai és mentális egészségedre. Ha nem szereted a kemény edzéseket, válassz egy mérsékelt intenzitású mozgásformát, például az ellipszis trénert az edzőteremben. Nem azért kell edzeni, hogy jól nézz ki, hanem hogy a szívedet és az immunrendszeredet erősítsd.

6. Cseréld le a kávédat teára

A zöld tea tele van antioxidánsokkal, emellett pedig súlycsökkentő tulajdonságokkal is bír, így mindenképpen érdemes lecserélned a napi kávédat legalább egy-két csészére. A zöld tea latte azonban nem opció, csak a hagyományos, filteres verzió egészségesebb, mint a napi tejeskávéd.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X