A kávé a tanulásban is segít!

agykávékávéfogyasztásokostanulás
0 0

Írta:

A kávénak számtalan jótékony hatását ismerjük már, és most itt van még egy!

A Floridai Egyetem tudósai egereken vizsgálták a kávé, azaz a koffein hatását, és arra a megállapításra jutottak, hogy az elbutulás és az Alzheimer-kór megelőzhető a rendszeres kávéfogyasztással. Ennek az a magyarázata, hogy a kávéfogyasztás felére redukálta a béta amyloid proteint, ami az elbutulás és Alzheimer-kór kialakulásáért felelős plakkot hozza létre az agyban.

Az ausztriai Innsbruck egyetemén 15 önkéntesnek adtak napi 100 mg kávét, akik határozott fejlődést mutattak a kontrollcsoporthoz képest. Mérhetően megnőtt a homloklebenybeli aktivitás, márpedig ez a része az agynak, egész lényünk ellenőrző központja. A kávét fogyasztók körében megnőtt a figyelem, valamint a koncentráció képessége, jobban tudtak tervezni, és figyelemmel kísérni folyamatokat.

kavetanulas2.jpg ()

Egy másik francia tanulmány 65 év feletti nőknél vizsgálta a kávé hatását 4 éven keresztül. Kiderült, hogy aki 3 csésze kávét fogyasztott naponta, sokkal jobb memóriateszteket írt azoknál, akik nem fogyasztottak kávét, vagy csak alkalmanként. A tanulmány rámutatott, hogy a kávé megelőzheti az elbutulás kifejlődését.

Az Arizónai Egyetem kísérlete is hasolnó eredményre jutott, ők egynapos periódusban  250 mg kávét adtak 40 önkéntesnek, és koffeinmentes kávét a kontrollcsoportnak. Az eredmény szerint a kísérleti alanyok memóriájában minden megmaradt, míg a kontrollcsoport tagjainál jelentős visszaesés volt megfigyelhető.

Az összegyűjtött információk szerint, a kávé nem csak ébren maradni segít, hanem az agyat, a memóriát is stimulálja, növeli a koncentrációs képességet, ezzel segítve a tanulást, nem mellékesen pedig segít elkerülni az elbutulást és az Alzheimer-kórt.

Kaszás László, a Valdo Cafe ügyvezetője a következőképp kommentálta a hírt: „Mindenkinek ajánljuk tanuláshoz a kávéitalok fogyasztását, bevallom jómagam is élek ezzel a módszerrel, de a túlzásokkal vigyázni kell.  A kávé – mértékletes fogyasztás esetén – serkentő hatással van a központi idegrendszerre, a szívre, a véredényekre, és vizelethajtó hatása miatt a vesékre is. Ellenben van negatív oldala is: a kávé a hiedelemmel ellentétben nem növeli, hanem csökkenti a vérnyomást. A csersav stimulálólag hat az érrendszerre, kitágítja az érfalat. Mindemellett a koffein az idegrendszerben kifejtett hatása miatt nem a fáradságot szünteti meg, hanem mesterségesen előállít egy olyan tudatállapotot a fáradt szervezetnek, amit az ember könnyen elhisz, és így még órákat képes éber állapotban tölteni, ami megterheli a szervezetet. Napi 2-3 csésze kávé elfogyasztásánál nem javasolok többet, és ezeket is inkább az alacsonyabb koffeintartalmú capuccino jellegű italokból tegyük.” – tette hozzá az ügyvezető.

Forrás: Valdo Café


További cikkeink a témában