Főoldal > wellness > 7 kérdés, hogyan legyél csúcsformában egész nap

7 kérdés, hogyan legyél csúcsformában egész nap

csúcsformaegészségharmóniaszépség
0 0

Írta: and

1. Mit tegyek, hogy a hajam egészséges legyen? A túró rendkívül gazdag fehérjékben, ásványi anyagokban és vitaminokban. Ha erős, selymes fürtökre vágysz, fogyaszd bátran a finom tejterméket, amelyből házi pakolást is készíthetsz: keverj össze egy pohár joghurtot 2 kanál túróval, vidd fel a fejbőrre és hagyd fenn negyed óráig. Az értékes tápanyagok hatására fejbőröd felfrissül, […]

1. Mit tegyek, hogy a hajam egészséges legyen?

A túró rendkívül gazdag fehérjékben, ásványi anyagokban és vitaminokban. Ha erős, selymes fürtökre vágysz, fogyaszd bátran a finom tejterméket, amelyből házi pakolást is készíthetsz: keverj össze egy pohár joghurtot 2 kanál túróval, vidd fel a fejbőrre és hagyd fenn negyed óráig. Az értékes tápanyagok hatására fejbőröd felfrissül, tiszta marad, s hajszálaid is új erőre kapnak. A haj és a fejbőr szervezeted általános állapotát jelzi. A száraz fejbőr és a korpásodás kellemetlen érzés, amely cinkhiányra utalhat, ezért dúsítsd étrendedet esszenciális zsírsavakban gazdag olajos magvakkal. A tökmagot fogyaszthatod önmagában, ám a reggeli müzlibe keverve nem csupán tápláló étel, ám a korpák ellen is jó szolgálatot tehet.

A száraz, töredezett hajvégekre gyógyító recept az olajos pakolás: 3 evőkanál tökmagolajat, 3 evőkanál jojoba olajat keverj össze 1 tojás fehérjével és1 evőkanál szárított csalánlevéllel, majd egy lábasban melegítsd langyosra. A csalánleveleket szedd ki a főzetből, az olajat masszírozd be alaposan a fejbőrbe valamint a hajszálak végére. Meleg törölköző alatt kb. 30 percig hagyd állni a keveréket, majd hagyományos samponnal öblítsd le.

2. Valóban pöröghet egész nap az agyam?

Különösen a hidegvízi halak tartalmaznak igen nagy arányban omega-3 zsírsavat, ami kedvezően befolyásolja a koleszterin- és vérzsír értékéket, javítja az agy működését és hatékonyan szabályozza a boldogsághormonokat. Szórd meg a filét tengeri sóval, őrölt borssal és friss citromlével, majd addig süsd egy serpenyőben, amíg az oldala szépen megbarnul.

Egyes tanulmányok szerint a rendszeresen elfogyasztott káposzta akár 40%-kal lassíthatja az agy kognitív hanyatlását. A kelkáposzta gazdag kalciumban, káliumban, béta-karotinban, E-és B-vitaminban, valamint a zöld levelek jelentős mennyiségű magnéziumot is tartalmaznak, amelyek kiváló hatást gyakorolnak az emlékezetre, nyugtatják az idegeket így elősegítik az ingerület-átvitelt az agyban. A zöldség kesernyés ízét csökkentheted némi citromlével, apróra vágott fokhagymával, fenyőmaggal és egy csipetnyi sóval

3. Mit tegyek a jó szaglásért?

Rengetegen szenvednek a szénanáthától, és a betegek száma minden évben növekszik. Az Amerikai Nemzeti Egészségügyi Intézet kutatói szerint az E-vitamin és a folsav csökkenti a súlyos allergiás reakciókat, erősíti az immunrendszert és elnyomja az asztma kellemetlen tüneteit. A napraforgómag kiemelkedő E-vitamin forrás, így jótékony hatással van a testben lévő oxidációs folyamatok megerősítésére. A finom, tápláló magot rágcsálhatod önmagában, de keverheted a müzlibe, vagy teát is főzhetsz belőle. Sok folsavat tartalmaz a kelbimbó, a spenót, a brokkoli és a zöldbab, ezért iktass étrendedbe minél több tavaszi zöldséget.

4. Lehet mindig sugárzó a tekintetem?

A tojásfehérjében lévő lecitin, lutein az éles látás nélkülözhetetlen anyaga és szemed retinájának különösen szüksége van A-vitaminra, ami növeli az éleslátási képességet. A tojás sárgájában két olyan fontos antioxidáns is található, amelyek megakadályozhatják a szürke hályog kialakulását. A karotin származékok az A-vitamin előanyagai, amelyek a jó látáshoz nélkülözhetetlenek, hiányuk szemszárazsághoz, farkasvaksághoz vezethet. A zöld leveles zöldségek (spenót, káposzta, borsó, brokkoli) rendkívül gazdagok a szem számára létfontosságú luteinben és zeaxantinben.

5. Hogy lesz selymes a bőröm?

A főtt paradicsom fő karotinoidja a likopin, ami beépülve a bőrbe csökkenti az UV-sugárzás káros hatását és a ráncok kialakulását.
A kendermag az összes fehérjét, esszenciális zsírsavat és ásványi anyagot tartalmazza, amely támogatja a bőr szépségét és segíti a haj, a körmök egészséges növekedését.
1 evőkanál citromlét, 1 evőkanál fenyőmagot, 1 evőkanál kendermagot dobj a turmixgépbe, keverj hozzá apróra vágott fokhagymát, szegfűszeget, friss bazsalikomot és egy csipetnyi sót. Az így elkészített finom és egészséges pestót a nap bármely szakaszában fogyaszthatod.

6. Mit tehetek az érzéki ajkakért?

A dió különlegessége az omega-3 zsírsav, amely a szervezet számára létfontosságú. Ha élettől ragyogó, bársonyosan puha ajkakat szeretnél, készíts belőle bőrradírt: 2 evőkanál tejet langyosíts fel, morzsolj hozzá egy kis élesztőt, keverd össze apróra tört dióval és langyosan masszírozd az ajkaidba.

7. Mit tegyek az erős körmökért?

A töredezettek körmök vas- és vitaminhiányra utalhatnak. A marhahús rendkívül magas vastartalma miatt nem csupán az egészséges táplálkozás alapvető eleme, ám fiatalítja a bőrödet és erősebbé varázsolja a körmeidet.
A köles olyan értékes ásványi anyagokkal rendelkezik, mint a kovasav, a fluor, a foszfor, a vas és a kén, ez utóbbi felel a haj és köröm növekedéséért. A kölesből akár sósan, akár édesen is változatos ételeket készíthetsz.


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X