Főoldal > wellness > Küzdd le az influenzát természetes módszerekkel!

Küzdd le az influenzát természetes módszerekkel!

influenza
0 0

Írta:

A hagyományos kínai orvoslás az influenza ellen való védekezésben a leghatékonyabb és legegészségesebb módszert, a természetes gyógynövényeket ajánlja, hívja fel a figyelmet Dr. Chen Zhen TCM (hagyományos kínai orvoslás) szakértő. A TCM szerint az immunrendszer megerősítését segítő táplálkozás mellett fontos a helyes életkörülmények biztosítása is, így a nem túlfűtött, de páradús lakókörnyezet kialakítása és annak […]

A hagyományos kínai orvoslás az influenza ellen való védekezésben a leghatékonyabb és legegészségesebb módszert, a természetes gyógynövényeket ajánlja, hívja fel a figyelmet Dr. Chen Zhen TCM (hagyományos kínai orvoslás) szakértő. A TCM szerint az immunrendszer megerősítését segítő táplálkozás mellett fontos a helyes életkörülmények biztosítása is, így a nem túlfűtött, de páradús lakókörnyezet kialakítása és annak ecetes fertőtlenítése. A téli időszakban, amikor leesik a hőmérséklet és kevés a napfény, a szervezet nehezebben birkózik meg a baktériumok és a vírusok támadásaival, különösen így van ez a járványszerűen terjedő influenza esetében.

Megfelelő páratartalommal és ecettel a vírusok ellen

  • A hagyományos kínai orvoslás szerint a túlfűtött lakás gyengíti az immunrendszert, a lakótér ideális hőmérséklete 18-20 °C fok, 70 %-os páratartalom mellett. A belső páratartalom növelése elérhető párologtatók, inhalálók segítségével, melyekbe különböző illóolajokat – például citromolajat, fahéjolajat, aloe teát – is cseppenthetünk. Megfelelő páratartalom mellett a kórokozók fertőzőképessége csökken, ezért a száraz levegő mindenképpen kerülendő.
  • Mindezek mellett fontos a lakás megfelelő fertőtlenítése is. „Kínában a lakóhelyiségeknek van egy közismert fertőtlenítési módja, melyet étkezési ecettel végezhetünk el. A felforrósított lábosba ecetet töltünk, és 5-10 percig hagyjuk, hogy párologjon. Erre az időre becsukjuk az ajtókat, ablakokat. Ugyanezt a módszert alkalmazhatjuk párologtató segítségével: hagyjuk, hogy a készülékben felforrjon az ecet, és a pára betöltse a helyiséget. Minden szobához 50 ml étkezési ecetet használjunk, amit súlyos járványos időszakban 100 ml-re emelhetünk. Ismételjük ezt a folyamatot egymást követő 5 napon keresztül” – fejti ki Dr. Chen Zhen TCM oktató.

0017168_1.jpg ()

Meleg italokkal, forró gyógynövényteával az influenza ellen

  • A TCM az influenza időszakában reggelente, ébredés után éhgyomorra 2-3 dl langyos mézes víz fogyasztását javasolja, ez segíti a belek normális működését, a jól funkcionáló emésztőrendszer pedig elengedhetetlen az influenza elleni hatékony védekezésben.
  • Ugyanakkor a hagyományos kínai orvoslás szerint az izzadás is segít a gyógyulásban, ezért már a megfázás első jeleinek jelentkezésekor fontos a meleg, forró italok, például mézes gyömbér tea vagy echinacea tea fogyasztása.
  • A zöld tea is jó védekező hatással bír, a benne található catechin gátolja az influenzát okozó korokozók szervezetbe való bejutását.
  • A napi háromszor alkalmazott banlangen tea, illetve a különböző szűz tea készítmények is nagy segítséget jelenthetnek megfázás esetén.

Gyógynövények és piros zöldségek, gyümölcsök az immunrendszer erősítésére

Egy-két héten belül kialakulhat Magyarországon is az influenzajárvány, a szakemberek szerint a megbetegedés kockázata azonban jelentősen csökkenthető elegendő mennyiségű C-vitamin bevitelével (normál életmódot folytató ember esetén napi 500-1000 mg), valamint ginzeng és egyéb immunerősítő gyógynövények, mint például echinacea, astragalus gyökér (csüdfű gyökér), kínai hernyógomba (Cordyceps Sinensis) vagy pecsétviaszgomba (Ganoderma Lucidum) fogyasztásával. Az influenzás fertőzésekkel szembeni ellenálló képesség tovább növelhető echinacea grapefruit cseppekkel, de a piros színű zöldségek és gyümölcsök gyakori fogyasztása is jótékony hatást fejt ki, együnk tehát sok erős paprikát, jujubát, sütőtököt, paradicsomot és lila hagymát, ajánlja Dr. Chen Zhen professzor. Az immunerősítés fontosságát támasztja alá az a kínai közmondás is, mely szerint „ha elég erős a belső energiánk (Zhen Qi), a betegség (Xie) nem vehet erőt rajtunk”.

Mit tehetsz még?
– Az emésztőrendszer megfelelő működésére is fontos odafigyelni, ezért járványidőszakban a nyers és hideg, valamint zsíros és olajban sült ételek kerülendők, helyettük érdemes több meleg, illetve folyékony ételt, leveseket fogyasztani. – Kerüld a tömeget. A gyermekek, az idős emberek és a legyengült fizikai állapotban lévő egyének lehetőleg ne menjenek nagy társaságba, kerüljék a tömeget és a levegőtlen, fülledt helyiségeket.
– Külső ruházatunkat tartsuk távol hálószobánktól. Miután hazaérkeztünk szappannal, meleg vízzel alaposan mossunk kezet, és sós vízzel öblögessünk. Az utcán viselt kabátot, külső ruházatot tartsuk távol a hálószobától, hiszen a szennyeződésekkel megtelepedhetnek rajtuk a kórokozók is. Ebben az időszakban javasolt a fokhagyma rendszeres fogyasztása is.
– Rendszeres séta, úszás, futás, hegymászás vagy labdajátékok télen is. Végezz rendszeresen valamilyen testmozgást, ami lehet akár séta, úszás, futás, hegymászás vagy labdajáték is. Ezzel növelheted a test hideggel szembeni tűrőképességét, és az immunrendszer is erősödik.
– Elegendő alvás. A téli egészségmegőrzés egyik legfontosabb eleme a megfelelő mennyiségű alvás. Alvás előtt áztasd a lábadat meleg vízbe és igyál meleg tejet, ezzel javíthatod a pihenés minőségét. Ne feküdj le túl későn és lehetőleg ne teli gyomorral. Chicago-i egyetemi kutatók kísérletekkel bizonyították, hogy akik naponta csupán 4 órát alszanak, azok szervezetének ellenálló képessége és antitest mennyisége a fele, mint azoknak, akik 7,5-8,5 órát alszanak.

Forrás: Dr. Chen Zen

Képek forrása: Profimédia


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X