5 frissítő tipp kávé helyett

kávétipp
0 0

Írta:

Energiaital, koffeintabletta, kávé, méregerős feketetea: ha eddig azt hitted, hogy csak ezekkel tudod magad felfrissíteni, akkor nagyot tévedsz! Ma már számos olyan gyógynövényt vásárolhatsz, amelyek serkentő hatásúak. Jót tesz a testmozgás is, hogy egy kicsit éberebb légy! Ahhoz, hogy felfrissülj, csak pár percre lesz szükséged – ez nem több, mint egy jó erős fekete lefőzése! […]

Energiaital, koffeintabletta, kávé, méregerős feketetea: ha eddig azt hitted, hogy csak ezekkel tudod magad felfrissíteni, akkor nagyot tévedsz! Ma már számos olyan gyógynövényt vásárolhatsz, amelyek serkentő hatásúak. Jót tesz a testmozgás is, hogy egy kicsit éberebb légy! Ahhoz, hogy felfrissülj, csak pár percre lesz szükséged – ez nem több, mint egy jó erős fekete lefőzése!

1. tipp: Frissülj fel tornával

Reggel leülsz az íróasztalhoz, és csak este állsz fel mellőle? Nem csoda, ha pár óra munka után fáradtnak érzed magad. Próbáld ki a következő gyakorlatot, amelyet érdemes óránként vagy kétóránként elvégezned. 

  • Állj fel, húzd ki magad, nyújtsd ki a karjaidat a mennyezet felé, és kezdj el nyújtózkodni!
  • Ezután ereszd le a karjaidat és a válladat, és döntsd a fejed először balra, aztán jobbra, legalább ötször-ötször!
  • Utána az ujjaiddal masszírozd meg a szemöldök feletti területet, majd a halántékodat!
  • Vegyél mély levegőt, és erőteljesen fújd ki!

5 frissítő tipp kávé helyett

2. tipp: Kortyolj zöld teát

Ha már unod a kávé ízét, akkor válts zöld teára, mert ez a finom ital is tartalmaz természetes koffeint, igaz, kevesebbet: két deciliter zöld teában 40 mg koffein van, amely körülbelül egy fél kávénak felel meg. A tea-koffein enyhébb hatású a kávénál, a serkentő hatás később jelentkezik, de cserébe tovább is tart. Ha azt szeretnéd, hogy az ital minél hamarabb élénkítsen, akkor csak egy-két percre hagyd állni a forró vízben a teafüvet, majd gyorsan szűrd le!

3. tipp: Pörgesd fel magad guarana-val

Ezt az Amasonas partján termő növényt ma még kevesen ismerik, pedig kevés ennél jobb élénkítő növény van. Fő hatóanyaga a koffein egyik formája, a guaranin, amely a kávéhoz hasonlóan élénkít, ám hatása sokkal hosszabb ideig tart.  Ma már sokféle formában lehet kapni az üzletek polcain: létezik tabletta, por és ital is. Figyelj arra, hogy nem szabad túl sokat fogyasztanod belőle – a legideálisabb, ha csak naponta egyszer iszol belőle –, mert nagy mennyiségben hányingert, remegést, idegességet és gyomorfájást okozhat!

4. tipp: Erősíts Ginsenggel

Már hetek óta fáradt vagy, mert nem tudod magad rendesen kialudni? Hogy a hosszan tartó szellemi vagy fizikai munka ne menjen egészséged kárára, erősítsd meg a szervezetedet! Erre az egyik legjobb megoldás a ginseng, más néven az életgyökér. Előnye a kávéval szemben, hogy nem emeli meg nagyon a vérnyomást, mégis érezni fogod, hogy több az energiád! Megvásárolhatod ampulla vagy tabletta formájában, de vehetsz olyan teakeveréket is, amelyben van ginseng és zöld tea is!

5. Maté –  mellékhatások nélkül

A maté egy teafajta, amelyet elsősorban Dél-Amerikában fogyasztanak. Hatóanyaga, a matein a koffein rokona, így legalább olyan jól frissít és serkent, mint egy nagy bögre kávé. Ám előnye azzal szemben, hogy kevesebb a mellékhatása: nem leszel tőle ideges, nem fogsz remegni, és rászokni sem lehet. Ha matéteát készítesz, két dologra kell odafigyelned: a víz, amellyel leforrázod a füvet, ne forrjon, legyen inkább 70 és 90 fok körüli, és egy nap két csészénél többet ne igyál belőle! A  túladagolás ugyanis álmatlanságot és izomremegést okozhat.

   


További cikkeink a témában

mozgásegészség

Mozogj a rák ellen!

Írta:
6 órája 0 0

Ha hetente háromszor fél órát sportolsz, negyven százalékkal csökkentheted az esélyét annak, hogy valaha daganatos betegséged lesz – állítják a legújabb kutatások. A rendszeres mozgás azért is hasznos, mert csökkenti a túlsúlyt, a stresszt és az ülő életmód egyéb ártalmas hatásait.