Mennyire egészséges a ruhatárad?

egészségwellness
0 0

Írta:

Vedd lazábbra!A legtipikusabb hiba, amit mindannyian elkövetünk, a nem megfelelő ruhaméret vagy a túl testhez álló fazon viselete. A rosszul megválasztott darabok nem elég, hogy zavarnak a mindennapi tevékenységedben, ráadásul ellentétes hatást érnek el, mint amit áhítottál: a két számmal kisebb farmerben és a szűk topban ugyanis nem karcsúbbnak nézel ki, hanem minden kis hiba […]

Vedd lazábbra!
A legtipikusabb hiba, amit mindannyian elkövetünk, a nem megfelelő ruhaméret vagy a túl testhez álló fazon viselete. A rosszul megválasztott darabok nem elég, hogy zavarnak a mindennapi tevékenységedben, ráadásul ellentétes hatást érnek el, mint amit áhítottál: a két számmal kisebb farmerben és a szűk topban ugyanis nem karcsúbbnak nézel ki, hanem minden kis hiba nagyobbnak látszik. Azon kívül, hogy nem mutatsz jól bennük, az egészségednek sem tesznek jót ezek a tapadós és rövid cuccok.

  • A csípőnadrág rövid pólóval kombinálva télvíz idején komoly megfázást idézhet elő, a veséid, petefészkeid gyulladásán kívül még a derekad is megfájdulhat, ha huzatot kap.
  • A szoros nadrág vagy szoknya elszorítja a derekad körüli izmokat, keringési zavarokat és légzési nehézségeket okozhat.
  • A feszülő, műszálas nadrág olyan környezetet teremt az intim testtájon, amely kedvez a gombás fertőzések kialakulásának.

Tippünk: Felejtsd el a „csak fekve lehet felhúzni-típusú”nadrágokat, hűvös időben mindig legyen fedve a derekad, hasad, egy vesemedence-gyulladással ugyanis hónapokig küzdhetsz. Ha ülőmunkát végzel, lehetőleg ne viselj övet, mert nyomhatja a beleidet, így problémát okozhat a bélműködésben.

Ne csak szexi, praktikus is legyen!

0006463_1.jpg ()

Tanga, csipke, push-up, vállpánt nélküli – a divatos fehérneműk a te szekrényeidben is ott sorakoznak?

  • A tanga gyakori és egész napos viselete kifejezetten egészségtelen, mert a vékony pánt bevág, dörzsöl, elszorít, ráadásul eredeti funkcióját, a védelmet sem látja el. Könnyen gyulladást okoz a genitáliák környékén, megkönnyíti a baktériumok eljutását a végbéltől a hüvely felé.
  • Ha hosszabb ideig hordod, a csipke szintén kidörzsölheti a bőrt az érzékeny hajlatokban. A szexi darabokat a szatén, csillámos és bolyhos csodákkal együtt inkább csak vágyfokozóként hordd.
  • A műszálas fehérnemű egész napos viselete kiváló táptalajt biztosít a gombák, baktériumok szaporodásához.
  • A nem megfelelő méretű kosaras melltartók merevítője megnyomhatja a mellszövet alsó részét, ezáltal gyulladást és fájdalmat okozhat, nem beszélve arról, hogy ha a merevítő fémből van, még allergiás reakciót is kiválthat.
  • Ha nagy a mellméreted, figyelj oda, hogy a melltartó pántja elég vastag legyen, mert a vékony pánt bevághat a válladba, megnyomhatja a nyaki és a vállizmokat, így fejfájást, vállmerevséget is okozhat.

Tippünk: Mindennapos használatnál részesítsd előnyben a természetes anyagból készült fehérneműt, sportoláshoz keresd a speciálisan erre a célra kifejlesztett darabokat, és csak tökéletesen illeszkedő méretet válassz. Ha bevág, ráncolódik, dörzsöli a hónaljad vagy eláll a testedtől, nem jó a méret.

Ne tömd tele a táskád!

Egy női táskában általában minden megtalálható, ami a napi túléléshez kell. Ám ha túlságosan megtömöd a táskád, komoly terhelésnek teszed ki a váll és a nyak izmait, és a féloldalas tartástól egyenes út vezet a hát-, nyak- és fejfájáshoz, továbbá rosszul terhelődik a csípő, a térd és a boka is.

Tippünk: Selejtezd ki rendszeresen a táskád tartalmát! Ha újat vásárolsz, kerüld a „bármi belefér-típusú” darabokat, válassz inkább kisebb, csinos táskát. Ha nehéz dolgot kell vinned, használj hátizsákot, amely egyenletesen terheli a hát-, és vállizmokat. Ha mégis az oldaltáskához ragaszkodsz, tízpercenként vedd át a másik válladra, illetve az ellentétes kezedben is cipelj hasonló súlyú csomagot, kiegyenlítve ezzel a gerincoszlop terhelését.

Arról, hogy hogyan válassz “egészséges” kiegészítőket és lábbeliket, a Wellness magazin novemberi számában olvashatsz!


További cikkeink a témában