Főoldal > wellness > Tuti tippek nátha és influenza ellen!

Tuti tippek nátha és influenza ellen!

influenzanátha
0 0

Írta:

Nátha, meghűlés, influenza, megfázás – ha köhögünk, folyik az orrunk, és sajog minden porcikánk, gyakran használjuk ezeket a kifejezéseket, holott nem minden esetben ugyanarról a betegségről van szó. Az influenzát és a náthát is vírus okozza, ám míg az előbbinek csak A, B, C típusa van, addig a náthának többszáz fajtája létezik. Az influenzáról: Tünetei […]

Nátha, meghűlés, influenza, megfázás – ha köhögünk, folyik az orrunk, és sajog minden porcikánk, gyakran használjuk ezeket a kifejezéseket, holott nem minden esetben ugyanarról a betegségről van szó. Az influenzát és a náthát is vírus okozza, ám míg az előbbinek csak A, B, C típusa van, addig a náthának többszáz fajtája létezik.

Az influenzáról:
Tünetei sokkal súlyosabbak, mint a nátháé: fej- és torokfájás, izom- és izületi fájdalmak, gyengeségérzet, heves köhögés és magas láz. Ha az influenzát nem veszed komolyan, később akár tüdőgyulladást és bronchitist, gyerekeknél pedig középfülgyulladást is okozhat. Ez a betegség különösen veszélyes az idős, legyengült szervezetű emberek vagy a csecsemők számára – akár halállal is végződhet! Az influenza ellen igazán hatékony védelmet a védőoltás nyújt – ezt azonban még a járvány kitörése előtt adasd  be magadnak, nehogy a vakcina hatóanyaga ráfertőzzön a már lappangó betegségre!

A nátháról:
A nátha ezzel szemben inkább csak tüsszögéssel, orrfújással, legfeljebb hőemelkedéssel jár, és néhány nap alatt elmúlik. Náthásnak lenni ennek ellenére nagyon kellemetlen – biztosan ismered azt a kínosan tehetetlen érzést, amikor ahhoz épp eléggé rosszul érzed magad, hogy nehezedre esik a munka, ám annyira már nem vagy beteg, hogy otthon is maradj.

A náthát és az influenzát  hasonló módszerekkel előzheted meg. Az alábbi tippjeink betartásához nincs szükséged másra, mint egy kis odafigyelésre – így  sok kellemetlen perctől kímélheted meg magad az ősszel.

Tippjeink:

Sok-sok C-vitamint!

0005122_1.jpg ()

A légúti megbetegedések elleni védekezés alfája és omegája a C-vitamin. Egy átlagos felnőttnek naponta 60 gramm C-vitaminra van szüksége, ám ha beteg vagy, ennek akár a háromszorosát is nyugodtan elfogyaszthatod. A C-vitamin pótlás legjobb módja, ha sok narancsot, citromot, grapefruitot, paprikát, savanyúkáposztát, almát, valamint vörös- és fokhagymát fogyasztasz. Ez a fajta vitamin hőre elbomlik, ezért sem a tűzforró ételekben, sem a nagyon forró citromos teában nem juthatsz hozzá a szükséges mennyiséghez. Ha kevésnek találod a zöldségekkel és gyümölcsökkel bevihető C-vitamin mennyiségét, nyugodtan próbáld ki a patikákban található vitaminkészítmények egyikét – a C-vitamint ugyanis nem lehet túladagholni. Mivel a szervezetünk ezt a vitamint csak rövid ideig raktározza, ügyelj a rendszeres utánpótlásra!

Öltözködj rétegesen!
Egyáltalán nem ciki megfogadni ezt az ódivatú tanácsot, hiszen a túl meleg és a túl lenge ruha is a vírusok és baktériumok javára dolgozik – különösen a kisgyerekeknél! Ha hideg van, mindig hordj sálat, de ne takard el a szádat (és gyermekedét se), mert a lecsapódott nedves leheleten csak a már megtelepedett kórokozókat lélegzed be újra!

Mozogj sokat a friss levegőn!
Azért, mert már nem olyan szép az idő, semmiképp se ülj a szobádban! Nem azért leszel náthás, mert hideg van, hanem mert ilyenkor csökken a szervezetünk védekezőképessége – télen ugyanis kevesebb a fény, és nem eszünk annyi gyümölcs- és zöldségfélét sem. Ha az első hó nem is esett még le, a közeli erdőben, vagy akár csak esténként, a kivilágított városi utcákon is nagyokat sétálhatsz!

0005122_2.jpg ()

Próbáld ki a szaunát!
Ha eddig nem kaptál rá az ízére, az influenza-szezon előtt ideje, hogy beülj egy kicsit a gőzbe – a forró levegő és a hideg víz váltogatása ugyanis nagyon jót tesz az immunrendszernek, segít a szív egészségének megőrzésében, az izzadással pedig a felesleges méreganyagoktól is megszabadulhatsz. Figyelem: magas láz vagy gyulladásos betegségek, nyílt sebek esetében a szaunázás nem ajánlott!

Igyál gyógyteát!
Hűvös időben mindig jól esik egy pohár tea – hogy elkerüljön a nátha, most próbálj ki egy speciális keveréket! Keverj össze 20-20 gramm bodzavirágot, magmentes csipkebogyót és citromfüvet, valamint 40 gramm málnalevelet. A keverékből 3 púpozott evőkanálnyit önts le egy liter forró vízzel, és hagyd állni öt percig. A fentieken kívül segítenek a meghűlés megelőzésében az édesköményből, hársfavirágból, kankalingyökérből, zsályalevélből, kakukkfűből, és kamillából készült keverékek is.


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X