Főoldal > Utazás > Plitvicei-tavak: csodálatos táj, felejthetetlen élmény

Plitvicei-tavak: csodálatos táj, felejthetetlen élmény

Horvátországtermészettúravízesés

Írta: and

Öt óra autózás, de ennél sokkal többet is megér. Aránylag közel hozzánk, óriási érdeklődésre tart számot Horvátország egyik leghíresebb Nemzeti Parkja, amelyet nem túlzás: több ezren látogatnak naponta. Mi sem hagytuk ki. A határt Letenyénél hagytuk el, éjszaka indultunk, sor egyáltalán nem volt. Az autópálya Zágrábig fizetős, majd az elkerülőért nem kérnek pénzt, de utána […]

A határt Letenyénél hagytuk el, éjszaka indultunk, sor egyáltalán nem volt. Az autópálya Zágrábig fizetős, majd az elkerülőért nem kérnek pénzt, de utána újra fizetni kell. Károlyvárosnál, azaz Karlovacnál kell lemenni és az 1-es úton haladni, míg el nem érjük a parkot. Mi reggel értünk oda, így az egész napunk ott volt nézelődésre. Kell is ennyi, mindenkinek érdemes egy napot rászánni.

plitvicecikk1.jpg ()Szállás egyébként bőségesen akad a környéken: szálloda, kemping, magánszállás, mindenki pénztárcájához mérten el tudja dönteni, hogy melyiket válassza, ha nem szeretne éjszaka indulni. Parkolóhelyek az 1-es és a 2-es bejáratnál találhatók az 1-es főútvonal mellett. Reggel 7-től este 10-ig használhatók október végéig. A parkolásért fizetni kell, személyautóknak 7 kuna/óra, lakóautóknak 70 kuna/nap. A belépőt egy, illetve két napra is meg lehet váltani: felnőttek esetén 110 kuna/nap, gyerekeknek csak 7 éves kor felett kell fizetni 55 kunát, alatta ingyenes (ez az ár áprilistól-októberig terjedő időszakra érvényes). A jegy ára tartalmazza a hajókázást és a buszozást is.

A fényképezőgépet és videokamerát senki ne hagyja otthon, hiszen van mit megörökíteni! Az út szépen kiépített, jól lehet haladni, az útvonalak ki vannak táblázva. A jegy hátulján lévő térkép alapján könnyen tájékozódhatunk. A parkba két kapun lehetséges a bejutás (1-es, 2-es), így a túra útvonala is attól függ, hogy melyiket választjuk. Többnyire fapallókon lehet haladni, vagy felszórt keskeny úton. Csak annyit “vettek el” a természetből, hogy hozzáférjünk mi is.

plitvicecikk2.jpg ()Fontos tudni:

1. A sebességet érdemes betartani mind az autópályán, mind a közutakon. Többször találkoztunk lézeres mérőautóval, a túllépés borsos büntetéssel jár.

2. Az autópályán kapuk vannak, nem matricás rendszer, mint itthon. Szakaszokra bontották: az automatából kérsz egy jegyet, majd a kijáratnál fizetsz. Érdemes bankkártyával fizetni, mert a készpénzes fizetésnél szeretnek kicsit elvenni a visszajáróból, így érdemes utánanézni, hogy annyit kaptál-e vissza, amennyibe tényleg került.

3. A kempingek családiasak és olcsók, ha teheted, válaszd ezt a szállásformát. Többnyire itt is mindenhol lehet kártyával fizetni.

4. Az étel a Nemzeti Parkban és a közvetlen közelében nem olcsó, jobban teszed, ha csomagolsz egy napra elegendő élelmiszert és innivalót.

5. A hosszú sor láttán ne rettenj meg, elég gyorsan halad, de érmes korán érkezni, mert nehéz leparkolni.

6. Sokan papucsban indultak a távnak, a túracipő vagy egy kényelmes sportcipő sokkal alkalmasabb, a nedves talajon ugyanis könnyen elcsúszhatunk.