Főoldal > szepseg > Kebelbarátság – Így őrizd meg melleid szépségét szoptatás után!

Kebelbarátság – Így őrizd meg melleid szépségét szoptatás után!

gyakorlatmellmelltartószoptatásterhesség
0 0

Írta:

Boldog mami sorozat 2. rész

Szerzőnk, Bakos Zsuzsi gyermeke születéséig hivatásszerűen számos fórumon népszerűsítette az egészséges életmódot. Ezentúl tanácsadói, edzői és legfőképpen anyai ismereteit latba vetve igyekszik tanácsokkal szolgálni azokban a testet és lelket érintő kérdésekben, amelyek az időhiánnyal küzdő újdonsült anyákat foglalkoztatják. Legfőképpen azoknak ajánlja sorait, akik hozzá hasonlóan képesek sírni és nevetni is önmagukon. Most arról ír, hogyan ne mondjunk le a vadító keblekről.

Nem könnyű legfőbb szexepiledként tekinteni a melledre, amikor a legkevésbé sem vágykeltő szoptatós melltartókba kell passzíroznod, és általában az az érzés kísér, mintha a nap nagy részében két hatalmas vizes ballont cipelnél a mellkasodon, amelyek bármikor robbanhatnak.

A mell önálló életének kezdete azonban jóval korábbra datálható a szülés időpontjánál, körülbelül a terhesség 6.-8. hetére. Aztán amikor már a pocak is növekszik, valahogy szinkronba kerülnek egymással. Végül a pocak lenyomja a finisben, így mégsem tűnik aránytalanul nagynak, de ettől még fél-1 kilóval nő a tömege a szülésig.

A java viszont csak ezután jön, amikor is (a tejbelövelléskor) ráébredsz, hogy mégsem készültél fel rendesen a szoptatásra, hiszen a világon semmibe nem fér bele a melled. Aztán a helyzet konszolidálódik némileg, és egyébként is úgy gondolod, hogy kár azokra a kicsi köztes időszakokra melltartóba bújni, ami a büfiztetés befejezésétől a következő etetésig terjed. Meg aztán az első hetekben még lefoglal a rengeteg új teendő, rádöbbensz, hogy a szoptatást is tanulni kell, neked és az újszülöttednek is, akinek a következő hetekben, hónapokban a cicid lesz a legjobb barátja.

shutterstock_36472192.jpg ()A szoptatás témájában szekérnyi az irodalom (nem vagyok szoptatásellenes, 10 hónapja űzöm a sportot), de arra vonatkozólag kevés megnyugtató információt találni, mi lesz a keblünkkel a szoptatás után. Az olvasottakból pedig lényegében az derül ki, hogy leginkább a genetikai adottságainkon múlik, miként regenerálódik a testünk a szülés után. Beleértve ebbe a melleket is. Mielőtt elkezdenéd nyálazni az Arany oldalakat egy plasztikai sebész után, vagy a push-up melltartókra bíznád magad a következő évtizedekben, lássuk, milyen mell-mentő intézkedéseket foganatosíthatsz:

1. Ne kínozd magad a „kinőtt” abroncsos melltartókkal. A nagyobb melltartógyártók outletjeiben jó áron juthatsz megfelelő méretű darabokhoz. Kényelmes melltartót válassz, és érdemes egy testszínűt is beszerezni, ami minden alá jó, mert nem lesz időd órákat ácsorogni a szekrényed előtt és azon sóhajtozni, hogy mit vegyél fel.

2. Ha szeretnél elkezdeni sportolni, feltétlenül ruházz be egy jó sportmelltartóra! Jó, ha vastag a pántja és nem vág be a vállaidba!

3. Ha nagyobb sétára indulsz a babával, mindig vegyél fel melltartót! A mellben lévő rugalmas rostok és szalagok könnyen megnyúlhatnak!

4. Vesd be a terhességi csíkok elleni olajat! (Ha még szoptatsz, gondosan kerüld a mellbimbókat és a környékét.) Nekem bevált az egyik natúrkozmetikumokat készítő cég kökényolajos terméke. Napi 1-2 perces mellmasszázs elegendő a kötőszövetek rugalmasságának fokozásához. Még jobb, ha a nedves bőrödbe masszírozod az olajat!

5. Igazán elszántaknak ajánlom az alkalmankénti hideg-meleg váltott zuhanyt! A félig átvirrasztott éjszaka után nem csak felébreszt, de még a melledet is feszesíti.

6. Időnként állj be a tükör elé, és szánj egy kis időt az állapotfelmérésre. Közben – bármennyire is furán érzed magad – adj magadnak megerősítéseket: „Csinos vagyok, és remek melleim vannak!”

7. Ne szégyellj beszélni a megváltozott testedről! Oszd meg a pároddal, az édesanyáddal vagy a legjobb barátnőddel az aggasztó gondolataidat. Megnyugtató visszajelzéseket kaphatsz, hiszen lehet, hogy csak te látod olyan drasztikusnak a helyzetet. Ha szívesen tréningeznél az ügyön, vár a „Fitt test-fitt lélek” tréning, ahol nem csak tested elfogadásához, de az életmódváltáshoz is hasznos tanácsokat kaphatsz. (www.jadejoga.hu)

8. Néhány egyszerű mellizom gyakorlattal is tehetsz a vonzóbb dekoltázsért. Fontos, hogy szoptatás utánra igazítsd a tornát, hogy minél üresebbek legyenek a melleid.

9. Préseld össze a két tenyered a mellkasod előtt (a két könyököd egyvonalban legyen) olyan erősen, amilyen erősen csak tudod, majd lazíts 10 másodpercet. Ismételd tízszer!

10. Tárogass! Emeld oldalsó középtartásba a karjaidat, a tenyerek felfelé nézzenek, majd hajítsd be derékszögig a karodat és zárd össze a fejed előtt. Ezután térj vissza a kiinduló helyzetbe. Nehezítheted a gyakorlatot fél literes tele palackokkal! 4×8 ismétlés!

11. Lépj egy jó nagy lépésnyire a faltól és fordulj szembe vele. Tenyereidet vállmagasságban tapaszd a falra, majd hajlítsd a karod és enged a törzsed minél közelebb a falhoz, végül nyújtsd ki újra. 4×8 ismétlés!

12. Ehhez a gyakorlathoz szükséged lesz kézisúlyzókra vagy két tele palackra. Fogd őket a kezedbe, feküdj hanyatt a szőnyegre, talpaid legyenek a talajon, a két karod nyújtsd ki oldalra. Ezután nyújtott karral érintsd össze a súlyokat vagy a palackokat a fejed felett, majd lassan engedd le. 4×8 ismétlés!

13. Figyelem! A koplalással és a gyors fogyással éppen az ellentétes hatást éred el! A régi domborulatok helyett bánatos „tejes zacskókká” változhatnak kebleid, ezért inkább a kiegyensúlyozott, fokozott súlyvesztésre törekedj. Nagyjából 1 év kell ahhoz, hogy a tested is visszaálljon a régi kerékvágásba.

A következő részben: Ezerkarú asszonyok – avagy a kezdő anya fitneszprogramja

Olvasd el az előző részt is: Így küzdd le a falánkságot a terhesség után!


További cikkeink a témában

Kövess Facebook-on!
X