Főoldal > mozgas > 10 tuti tipp, hogy jobban menjen a futás

10 tuti tipp, hogy jobban menjen a futás

edzésfogyásfutásizommozgássportzsírégetés
0 0

Írta:

Tökéletesíteni szeretnéd a futásodat? Nem is kezdhetted volna jobbkor! Összegyűjtöttük neked a gyakorlott maratonisták és személyi edzők legjobb, legtutibb tanácsait, hogy még jobb futó váljon belőled!

1. Mindig az időjárásnak megfelelően öltözz fel!

Ősszel, futás közben könnyen meg lehet fázni, akár alul-, akár túlöltözöl. A legjobb, ha mindig az aktuális időjáráshoz öltözködsz. Nézz ki az ablakon, mielőtt kimész, így válaszd meg a szetted, edzés után pedig azonnal zuhanyozz le és bújj száraz ruhába, hogy ne fázz meg.  

2.  Ne kövesd mindig a futásodat!

Kilométer-számláló, kalóriamérő, pulzusóra és még sorolhatnánk – tényleg szükséged van ezekre? Semmivel sem vagy előrébb, ha állandóan a lefutott távolságodat méred, a számok viszont erősen fogják befolyásolni a jókedvedet. Eddz annyit, amennyit jól esik!

3. Tanulj meg lélegezni!

A kezdő futóknak sokszor szúr az oldala – ezt úgy tudod elkerülni, ha egyenletesen, és lassan lélegzel. Ne kapkodd a levegőt! A helyes légzéstechnika elsajátítására ne sajnáld az időt, inkább fuss lassabban, és gyakorold, hogyan tudsz egyenletesen lélegezni. 

4.  Ne tégy szívességet az időjárásnak!

Erős szélben, hűvösben, esőben is ugyanúgy lehet futni, mint máskor – maximum egy kicsit jobban felöltözöl. Ne hagyd, hogy az időjárás elvegye a kedved a sportolástól – a tested hálás lesz érte!

5.  Fuss társakkal – de egyedül is!

Ha állandóan partnerekkel futsz, előfordulhat, hogy nem a saját tempódban kocogsz – így a futást sem fogod élvezni. Néha jól jön egy kis baráti társaság, de a futás egy magányos sport: váltsd zumbára vagy más csoportos órára, ha a barátnőiddel akarsz sportolni!

46651020 - runner caucasian woman jogging in autumn park. motion blur effect

6.  Ne lazázz!

Soha nincs izomlázad vagy izzadságfoltok a homlokodon? Valamit rosszul csinálsz! Ha sportolsz, sportolj intenzíven, hogy érezhesd a mozgás jótékony hatásait! Az izmaid, az egészséged és az önbizalmad is csak akkor fog fejlődni, ha mindig (de legalább az esetek többségében) odateszed magad az edzésen.

7.  Vigyázz magadra!

Sérülésből épülsz fel és most kezded újra a futást? Ne akarj mindent egyszerre! A legjobb, ha két percig sprintelsz, egy percet pedig sétálsz: például, amíg megy a kedvenc zenéd, fuss egyet, utána viszont lassít a tempón.

8.  Csak futócipőben fuss!

Az olcsó tornacipők nem megfelelőek futásra – könnyen rámehet a lábad egészsége, ha rendszeresen futsz sportolásra alkalmatlan cipőkben! Vegyél egy tökéletesen kényelmes és jól illeszkedő sportcipőt a lábadra, ne sajnáld rá a pénzt – jobb, mint később kenőcsökre és kezelésekre költeni!

9.  A sportzoknik igenis hasznosak!

Átereszti a nedvességet, kíméli a bőrt, valamint megakadályozza a vízhólyagok és a lábgomba kialakulását. A normál zoknikban könnyen befülled az ember lába, ezért érdemes kipróbálnod a speciális sportzoknikat!

10.   Ne bömböltesd a zenéd!

Ha futás közben zenét hallgatsz, mindenképpen csak olyan hangerősséggel tedd, amikor még tisztán tudod érzékelni a körülötted lévő zajokat és hanghatásokat. Fontos, hogy tisztában legyél a környezeteddel, főleg ha kietlen helyeken, erdőkben futsz.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

edzéserősítés

Válj jobb futóvá: kevesebb sérülés, nagyobb hatékonyság

Írta:
tegnap 0 0

Bármilyen meglepően is hangzik, az, hogy jobb futó leszel, nem feltétlenül egyenlő avval, hogy gyorsabban fogsz futni. Sokkal inkább magába foglalja azt, hogy egészségesebb leszel, kevesebbszer sérülsz le és sokkal hatékonyabbá válsz. Mindegy, hogy csak most barátkozol a futással, vagy már több maratont lefutott profi vagy, az alábbi tippek biztosan támogatnak ebben.

Kövess Facebook-on!
X