Főoldal > mozgas > Gyalogolj, hogy fogyj!

Gyalogolj, hogy fogyj!

egészségfogyásgyaloglásizommozgássétasportzsírégetés
0 0

Írta:

Nem szereted a futást, viszont imádsz a természetben mozogni? A biciklizés és görkorizás mellett próbáld ki a tempós gyaloglást is.

Gyaloglás, de milyen ruházatban?

Semmi extra felszerelést nem igényel ez a testmozgás: elég egy kényelmes, erős, de rugalmas talpú sportcipő, és kényelmes sportruházat. Mivel kardiómozgás, számolj az izzadságcseppekkel, és ennek megfelelő ruházat húzz.

Gyaloglás, de hogyan?

Mielőtt útnak eredsz, vedd fel a megfelelő testtartást, és sajátítsd el a helyes gyaloglótechnikát. Húzd hátra a vállaidat és engedd le, húzd be a hasad, állj vállszélességű terpeszben úgy, hogy a testsúlyod a talpad egész felületén egyenletesen osztódjon el. Gyaloglás közben a karok 90 fokban legyenek behajlítva, és lendületesen, dinamikusan mozgasd a tested mellett úgy, hogy ne keresztezd soha magad előtt. A felsőtested gyaloglás közben ne mozduljon, ne forduljon el.

Gyaloglás, de hol?

Ha ezt a mozgásformát választod, gyakorlatilag bárhol sportolhatsz. A legegészségesebb az, ha a város zajától messzi parkot, erdőt választod. Nehezítheted az edzést, ha dimbes-dombos területeket jársz be, így nem csak a kardió, de az erősítő mozgást is kipipálhatod: izmosabbak lesznek a combjaid, és formásodik a popsid.

45840274 - beautiful young and fit blonde woman walking on trail in the woods. workout outdoor.

Gyaloglás, de miért?

A gyaloglás nem csak a külsőre, de a szervezetre is jó hatással van. Szépen, egyenletesen olvasztja le a felesleges kilókat, segít megelőzni a szív- és érrendszeri megbetegedéseket, diabéteszt, csontritkulást, daganatos betegségeket. Ráadásul szuper közérzetet biztosít.

Gyaloglás, de mennyit?

A mennyiség az edzettségi szinttől függ, de egy fél órás, vagy akár egyórányi, 5-6 kilométernyi tempós gyaloglás már nagyon hatékony. Időtől, kedvtől és erőnléti állapottól függően növelhető a távolság és az idő is, a lényeg, hogy érezd jól magad testmozgás közben.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

edzéserősítés

Válj jobb futóvá: kevesebb sérülés, nagyobb hatékonyság

Írta:
tegnapelőtt 0 0

Bármilyen meglepően is hangzik, az, hogy jobb futó leszel, nem feltétlenül egyenlő avval, hogy gyorsabban fogsz futni. Sokkal inkább magába foglalja azt, hogy egészségesebb leszel, kevesebbszer sérülsz le és sokkal hatékonyabbá válsz. Mindegy, hogy csak most barátkozol a futással, vagy már több maratont lefutott profi vagy, az alábbi tippek biztosan támogatnak ebben.

Kövess Facebook-on!
X