5 pozitív hatás, amit a sport okoz

alakformálásegészségfogyásmozgásönbizalomsportzsírégetés
0 0

Írta:

A zsírégetésen és az alakformáláson kívül számtalan pozitív hatást tapasztalhatsz magadon, ha a mozgást az életed részévé teszed.

Kiegyensúlyozottabb leszel

Stresszes időszakai mindenkinek vannak, sőt sokak minden egyes nap kénytelenek megküzdeni ezzel a testet-lelket felőrlő állapottal. Ez egy bizonyos mértékig még normális is lehet, viszont mindenképpen meg kell találni azt a tevékenységet, ahol ez levezetődik. A sport az egyik legjobb választás minderre. Ha heti 3-4 alkalommal mozogsz egy-egy órát, az endorfintermelődés fokozódik, amitől sokkal nyugodtabbá és kiegyensúlyozottabbá válsz.

Frissen tartod az elmédet

A fizikai fáradtság szellemi frissességet eredményez. Ezért van az, hogy olyan sokan inkább még a reggeli órákban – mielőtt elindulna a napjuk – futnak, sportolnak. A mozgás ugyanis bizonyítottan javítja a fizikai teljesítőképesség mellett a szellemi frissességet is. Arról nem is beszélve, hogy az egész napi mozdulatlanság az irodában mindenképpen sport után kiált.

Kitartóbbá tesz

Aki rendszeresen sportol, annak a sok-sok jótékony hatás mellett a kitartása is fejlettebbé válik. A mozgás ugyanis önfegyelemre nevel, és arra, hogy az erőtartalékainkat a lehető leghatékonyabban osszuk be. Ez pedig kitartóbbá, nagyobb munkabírásúvá tesz, akár fizikai, akár lelki megpróbáltatásokon kell keresztülmenned. Visszagondolva a nehezebb időszakokra pedig nincs is annál jobb érzés, mint konstatálni, hogy ott és akkor nem adtad fel.

54852461 - young happy athlete tired after exercising. woman resting at beach and listening to music after a routine workout. young woman enjoying music at beach after run.

Segít feldolgozni a veszteségeidet

Veszteségek mindenkit érnek: a haláleseten és a szakításon kívül veszteség az is, ha véget ér egy barátság, munkahelyet kell váltanod, vagy éppen költözöl. Ezeket a kisebb és nagyobb traumákat mindenkinek el kell magában gyászolnia ahhoz, hogy tovább tudjon lépni. Ehhez hozzásegíthetnek a nagy baráti beszélgetések, meditáció, de rengeteget segíthet a testmozgás. Tulajdonképpen a mozgás is egyfajta meditációs állapot, amikor is saját belső határaidat feszegetve igyekszel kihozni magadból a maximumot. Ha rendszeresen sportolsz, még életed nagyobb veszteségein is könnyebben és gyorsabban túl tudsz jutni.

Önbizalmat ad

Ha te is azok közé tartozol, akik folyamatos frusztrációk és szorongások között élik életüket, nincs többé mire várnod, kezdj el mozogni. Aki ugyanis rendszeresen sportol, sokkal nagyobb önbizalomra tehet szert akár fizikai, akár lelki, szellemi szinten. Ennek csupán egyik magyarázata az, hogy tested átalakul és formásabbá válik, de ennél sokkal fontosabb az, hogy önértékelésed helyrebillen, ami sokkal határozottabbá, magabiztosabbá, ezáltal sikeresebb emberré tesz.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

edzésizom

Ne félj a súlyzóktól, nyomjad!

Írta:
2 hete 0 0

Csinos hölgyek, nehéz súlyok – ma már egyáltalán nem szokatlan látvány, hogy a konditermekben nők emelgetik a több kilós vasakat. A kardió edzésforma helyett egyre több nő választja a súlyzós edzést a feszes, de nőiesen kerek, formás alak érdekében.