Ezek a legjobb fogyasztó mozgások 2017-ben

alakformálásbikiniedzésfogyásintervallizomjógalapos hasmozgástestTRXzsírégetés
0 0

Írta:

Az újévi fogadalmaid között a fogyás és a mozgás is szerepelt, de még mindig nem tartasz sehol? Itt az ideje rákapcsolnod a legtutibb alakformáló gyakorlatokra: meglátod, hamarosan a bomba formában leszel!

Intervall edzés

Ebben a mozgásformában tervszerűen váltakoznak a terheléses és az aktív pihenéses időszakok, amitől még több kalóriát fogunk tudni elégetni. Fontos, hogy a pihenőidőszak ne legyen hosszabb a mozgással töltött szakasznál, tehát ha 30 másodpercet mozogtál, akkor maximum 30 másodperc legyen a pihenő. Ahogy fejlődsz, úgy növelheted az aktív időtartamot akár 1 percig, a pihenő pedig maradjon a megszokott hosszúságú.
Alkalmazható bármilyen kardió alapú sportban: futásban, úszásban, bicajozásban, lépcsőzésben stb.

Kinek ajánlott? Versenysportolóknak, rendszeresen mozgó futóknak, bicajozóknak – tehát mindenkinek, aki fokozni szeretné a teljesítményét. Nem ajánlott kezdőknek és sérülésből gyógyulóknak.

Súlyzós edzések

A súlyzós edzések hatására mikrosérülések keletkeznek az izmok belsejében, amik gyógyulására energiára (majd további zsírégetésre) van szüksége a testünknek. Ez azt jelenti, hogy akkor is az átlag felett égetjük a kalóriákat, ha éppen nem csinálunk semmit. Fontos a súlyok fokozatos, erőnlétünknek megfelelő használata. A 10 kilónál nehezebb súlyzós edzések bizonyítottan csökkentik a derékfájást és a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát, valamint növeli a csontsűrűséget és az izmaid erőjét.

Kinek ajánlott? Akik formálnák az alakjukat és izmot építenének a testükre.

Boot Camp

Eredetileg az amerikai tengerészgyalogos katonákat képezték ki ezzel az edzéstervvel, de ma már Magyarországon is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A mozgásforma tartalmaz futásokat, sprinteléseket, saját súlyos és páros gyakorlatokat, valamint állóképességi edzéseket is. Az állandó felszerelések közé tartoznak a súlyzók, a medicin labdák, az agility létrák és a TRX felszerelések is.

Kinek ajánlott? Kezdőknek és haladóknak egyaránt, hiszen hozzáértő edző segítségével könnyített és kezdő gyakorlatok alkalmazásával gyorsan feljavítható az erőnlét és az állóképesség.

20085567 - young pretty female exercising in fitness club

Küzdősportos edzések

Az intervall/kardio mozgásformák egyik külön alfaját képezik a küzdősportok, amik különlegesen fejlesztik a gyorsaságot, az ügyességet és a mentális koncentrációt. A thai box különösen nagy tiszteletnek örvend, hiszen védőfelszerelés nélkül, a végtagok részeinek (ököl, fej, könyök, kar, térd, sípcsont, lábfej, sarok) aktív bevonásával kell elsajátítani a helyes mozgást

Kinek ajánlott? Rendszeresen sportoló, stresszes életmóddal rendelkező férfiaknak, nőknek és gyerekeknek, akik egy kis önvédelmet is szeretnének tanulni.

Body&Mind edzések

A jóga, a pilates és a body art mentális és a fizikai erőt egyesítő sportok, hiszen fontos szerepet játszanak bennük a légzőszervek és kitartott testgyakorlatok. Átmozgatják az izmokat és az ízületeket, segítik a test nyúlását, valamint a gerinc helyes tartását is. Ma már rengeteg alfajuk van, főként a jógának: a tartásjavító jógától kezdve az intim tornán át a mentális energiaáramlást segítő meditációs jógáig sokféle óra közül választhatunk.

Kinek ajánlott? Bárkinek, hiszen a gyakorlatokat személyre szabva „kapjuk meg” az oktatónktól.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

bicikliegészség

Így biciklizz helyesen és biztonságosan

Írta:
6 napja 0 0

Legyen szó mindennapos használatról vagy hétvégi időtöltésről, jó időben sokan pattannak biciklire. Mint minden mozgás esetében, kerékpározáskor is fontos, hogy ügyeljünk az ízületeink épségére. Sokan nem tudják, de mindez legfőképp a helyes bicikliválasztáson, illetve az ülés, a kormány és a nyereg megfelelő beállításain múlik.

aktivitásenergia

6 ok, amiért megéri sétálni

Írta:
8 napja 0 0

Igen, tudjuk, hogy a rendszeres séta segít a fogyásban, és csökkenti a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Ennek a mozgásformának azonban több olyan azonnal érezhető, áldásos hatása is van, amelyre nem igazán gondoltunk eddig. Íme, 6 dolog, amiért érdemes most rögtön elindulnod sétálni!