Főoldal > mozgas > Ezek a legjobb fogyasztó mozgások 2017-ben

Ezek a legjobb fogyasztó mozgások 2017-ben

alakformálásbikiniedzésfogyásintervallizomjógalapos hasmozgástestTRXzsírégetés
0 0

Írta:

Az újévi fogadalmaid között a fogyás és a mozgás is szerepelt, de még mindig nem tartasz sehol? Itt az ideje rákapcsolnod a legtutibb alakformáló gyakorlatokra: meglátod, hamarosan a bomba formában leszel!

Intervall edzés

Ebben a mozgásformában tervszerűen váltakoznak a terheléses és az aktív pihenéses időszakok, amitől még több kalóriát fogunk tudni elégetni. Fontos, hogy a pihenőidőszak ne legyen hosszabb a mozgással töltött szakasznál, tehát ha 30 másodpercet mozogtál, akkor maximum 30 másodperc legyen a pihenő. Ahogy fejlődsz, úgy növelheted az aktív időtartamot akár 1 percig, a pihenő pedig maradjon a megszokott hosszúságú.
Alkalmazható bármilyen kardió alapú sportban: futásban, úszásban, bicajozásban, lépcsőzésben stb.

Kinek ajánlott? Versenysportolóknak, rendszeresen mozgó futóknak, bicajozóknak – tehát mindenkinek, aki fokozni szeretné a teljesítményét. Nem ajánlott kezdőknek és sérülésből gyógyulóknak.

Súlyzós edzések

A súlyzós edzések hatására mikrosérülések keletkeznek az izmok belsejében, amik gyógyulására energiára (majd további zsírégetésre) van szüksége a testünknek. Ez azt jelenti, hogy akkor is az átlag felett égetjük a kalóriákat, ha éppen nem csinálunk semmit. Fontos a súlyok fokozatos, erőnlétünknek megfelelő használata. A 10 kilónál nehezebb súlyzós edzések bizonyítottan csökkentik a derékfájást és a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát, valamint növeli a csontsűrűséget és az izmaid erőjét.

Kinek ajánlott? Akik formálnák az alakjukat és izmot építenének a testükre.

Boot Camp

Eredetileg az amerikai tengerészgyalogos katonákat képezték ki ezzel az edzéstervvel, de ma már Magyarországon is egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A mozgásforma tartalmaz futásokat, sprinteléseket, saját súlyos és páros gyakorlatokat, valamint állóképességi edzéseket is. Az állandó felszerelések közé tartoznak a súlyzók, a medicin labdák, az agility létrák és a TRX felszerelések is.

Kinek ajánlott? Kezdőknek és haladóknak egyaránt, hiszen hozzáértő edző segítségével könnyített és kezdő gyakorlatok alkalmazásával gyorsan feljavítható az erőnlét és az állóképesség.

20085567 - young pretty female exercising in fitness club

Küzdősportos edzések

Az intervall/kardio mozgásformák egyik külön alfaját képezik a küzdősportok, amik különlegesen fejlesztik a gyorsaságot, az ügyességet és a mentális koncentrációt. A thai box különösen nagy tiszteletnek örvend, hiszen védőfelszerelés nélkül, a végtagok részeinek (ököl, fej, könyök, kar, térd, sípcsont, lábfej, sarok) aktív bevonásával kell elsajátítani a helyes mozgást

Kinek ajánlott? Rendszeresen sportoló, stresszes életmóddal rendelkező férfiaknak, nőknek és gyerekeknek, akik egy kis önvédelmet is szeretnének tanulni.

Body&Mind edzések

A jóga, a pilates és a body art mentális és a fizikai erőt egyesítő sportok, hiszen fontos szerepet játszanak bennük a légzőszervek és kitartott testgyakorlatok. Átmozgatják az izmokat és az ízületeket, segítik a test nyúlását, valamint a gerinc helyes tartását is. Ma már rengeteg alfajuk van, főként a jógának: a tartásjavító jógától kezdve az intim tornán át a mentális energiaáramlást segítő meditációs jógáig sokféle óra közül választhatunk.

Kinek ajánlott? Bárkinek, hiszen a gyakorlatokat személyre szabva „kapjuk meg” az oktatónktól.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

edzéserősítés

Válj jobb futóvá: kevesebb sérülés, nagyobb hatékonyság

Írta:
4 napja 0 0

Bármilyen meglepően is hangzik, az, hogy jobb futó leszel, nem feltétlenül egyenlő avval, hogy gyorsabban fogsz futni. Sokkal inkább magába foglalja azt, hogy egészségesebb leszel, kevesebbszer sérülsz le és sokkal hatékonyabbá válsz. Mindegy, hogy csak most barátkozol a futással, vagy már több maratont lefutott profi vagy, az alábbi tippek biztosan támogatnak ebben.

Kövess Facebook-on!
X