Főoldal > mozgas > Ezek az idei év legmenőbb sportágai

Ezek az idei év legmenőbb sportágai

alakformálásedzésgimnasztikakosárlabdamozgássportúszászsírégetés
0 0

Írta:

Unod a régi gyakorlatokat és valami újra vágysz? Félsz a sérülésektől, de bomba bikini alakot szeretnél? Próbálj ki egyet ezek közül a sportok közül!

Úszás

Mire jó? Szív-és izompanaszokra, valamint stresszűzésre.

Sem életkorhoz, sem nemhez, sem edzettségi szinthez nem köthető állóképességi sport, ami karban tartja a testsúlyod, fejleszti a tüdőkapacitásod, ráadásul izmokat is jócskán épít rád. Az edzőtermi edzéseknél 12-szer hatásosabb, hiszen a belső izmaidat is fejleszti, nemcsak „kívülről” épít. Ha mindez nem lenne elég, egy teljes háromfogásos (kb. 500-600 kalóriás) vacsoramenüt elégethetsz vele egyetlen óra alatt!

Tenisz

Mire jó? Fáradékonyságra, stresszűzésre.

A futás és a kerékpározás mellett a legjobb zsírégető aerob edzésforma, ráadásul az agyadat is állandóan karban tartja, hiszen folyamatosan figyelni kell a labda érkezésére és pattanására. A tenisszel fejleszted a reakcióidődet és a szem-kéz-láb koordinációdat is, de a zsírégetésre is tökéletesen megfelel: egy óra alatt kb. 600 kalóriát tudsz elégetni.

Futás

Mire jó? Csonterősítésre, stresszűzésre, állóképesség javítására

Tévhit, hogy csak a „fiatalok” kiváltsága a futás! Azok, akik rendszeresen kocognak, kevésbé hajlamosak csontritkulásra és csonttörésre, hiszen egyre erősebb és stabilabb csontokkal rendelkeznek. A fizikai megerősödés mellett sokan stresszlevezetésre is használják a futást, hiszen a monotonitást segít elvezetni a dühöt, kikapcsolja az agyat és csökkenti a stresszt.

Kosárlabda

Mire jó? Ügyességfejlesztésre, erőnlétnövelésre.

Az egyik legnépszerűbb labdajáték, amit főként gyerekként ajánlatos elkezdeni, hiszen erős nevelő célzattal rendelkezik: tanítja a toleranciát, a csapategységet és a szocializálódást. Egy aktív kosárlabdameccsen a játékosok akár 4-500 kalóriát is elégethetnek!

uszas2.jpg ()

Evezés

Mire jó? Izom- és szíverősítésre, a légzőszervek fejlesztésére.

Az evezés az egyik legjobb izomépítő sportág (különösen a hát-mellkas-karok hármasának izmait képes eredményesen megduzzasztani) – mégsem rak terhet az ízületekre. Szinte lehetetlen benne lesérülni, viszont minden izmot megmozgat! Külön jó hír, hogy kardiovaszkuláris edzés (nagy izomcsoportokat folyamatosan, rendszeresen mozgat meg; plusz súlyok nélkül), tehát erősíti a szívet. Figyelem! Ha nem akarsz az idomaidról lemondani, ne ezt a sportod válaszd!

Gimnasztika

Mire jó? Fejleszti az állóképességet, a koncentrációt és az izmokat.

Maximálisan lazának, erősnek és mentálisan pontosnak kell lenni ahhoz, hogy kitűnő gimnasztikás váljon belőled: rengeteget kell gyakorolni, amihez nagyfokú kitartás és koncentráció szükséges, ezért gyakran „elme sportnak” is nevezik. A gimnasztika fokozza a test regenerálóképességét, kiválóan alkalmazható a kondíció fejlesztésére, ráadásul csak minimális felszerelés szükséges hozzá.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

edzéserősítés

Válj jobb futóvá: kevesebb sérülés, nagyobb hatékonyság

Írta:
4 napja 0 0

Bármilyen meglepően is hangzik, az, hogy jobb futó leszel, nem feltétlenül egyenlő avval, hogy gyorsabban fogsz futni. Sokkal inkább magába foglalja azt, hogy egészségesebb leszel, kevesebbszer sérülsz le és sokkal hatékonyabbá válsz. Mindegy, hogy csak most barátkozol a futással, vagy már több maratont lefutott profi vagy, az alábbi tippek biztosan támogatnak ebben.

Kövess Facebook-on!
X