Ezek a legjobb edzések a menstruációs ciklusod szerint

ciklusedzésfájdalomhashormonmenstruációmenzesztest
0 0

Írta:

A piros betűs napokon megmozdulni sincs kedved, nemhogy edzőterembe menni? Ne aggódj, nem vagy egyedül! A nők közel 75%-a kihagyja az edzést menstruáció idején, a statisztikák szerint.

Ahelyett, hogy kibúvóként kezelnéd ezeket a napokat, vagy az azt megelőző nyűgös időszakot, a menstruációs ciklusod szerint válaszd a legmegfelelőbb mozgásformát.

Első hét – boot camp

Az ösztrogén és a progeszteron szint ilyenkor csökken, beindítva a vérzést, és a velejáró görcsöket. Szerencsére evvel együtt nő a fájdalomküszöbünk, a szervezet természetes védekezőrendszerének köszönhetően. Az izmok pedig ebben az időszakban sokkal gyorsabban regenerálódnak. A magzatpózban heveredés helyett ezért érdemes az edzőterem felé venni az irányt. Meglátod, bármennyire is nehezen szánod rá magad, még a kikészítő boot camp óra sem tűnik olyan keménynek, mint máskor.

Második hét – hot iron

Ez a hét egyértelműen az erősítő edzéseké, mivel ilyenkor a legkönnyebb izomzatot építeni. A szakértők szerint ez tesztoszteron szint emelkedésével magyarázható. A második héten a legjobb választás a hot iron, a kettlebell és a cross tréning. Azonban fokozottan vigyázz a térdeidre, mert a sérülések kockázata ebben az időszakban a legmagasabb.

40037451 - sportswoman. fit sporty woman doing push ups on tire strength power training concept crossfit fitness workout sport and lifestyle

Harmadik hét – kardió

Ovuláció idején (általában a 14. napon) az ösztrogén eléri legmagasabb szintjét, felhasználva a zsírokat, így a szervezet lassabban nyer a szénhidrátokból energiát. Az anyagcserének ez a változása megkönnyíti az edzéseket is, különösen azokat, ahol fontos a jó állóképesség. Ha versenyre készülsz, célszerű ezt az időszakot maximálisan kihasználni, és a hosszabb futásokat ekkora tervezni.

Negyedik hét – pilates

A szervezeted ilyenkor a progeszteron szint növelésével készül fel a nagy eseményre. Nem csoda, hogy még a reklámokon is képes vagy pityeregni. Ilyenkor ne lepődj meg azon sem, ha nem jön rád a kedvenc szűk farmered, hiszen a hasad jelentősen felpuffad. Biztos benned is felmerült a kérdés, hogy ezeken a nyűgösebb napokon érdemes-e edzeni. Az orvosok szerint nincs fizikai oka, hogy ilyenkor hanyagoljuk a testmozgást. Ha nem esnek jól a megszokott kemény edzések, próbáld ki a pilatest és a jógát, vagy sétálj egy nagyot!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

aktivitásenergia

6 ok, amiért megéri sétálni

Írta:
tegnap 0 0

Igen, tudjuk, hogy a rendszeres séta segít a fogyásban, és csökkenti a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Ennek a mozgásformának azonban több olyan azonnal érezhető, áldásos hatása is van, amelyre nem igazán gondoltunk eddig. Íme, 6 dolog, amiért érdemes most rögtön elindulnod sétálni!

edzésmozgás

Eddz bármilyen terepen zenével!

Írta:
7 napja 0 0

A Sony új víz- és porálló WS620 Walkman sorozata lehetővé teszi, hogy az csak az edzésre koncentráljunk, legyünk akár vízben vagy a szárazföldön. A Bluetooth® vezetéknélküli technológiával ez a kompakt, all in one vezetéknélküli MP3 lejátszó a tökéletes társunk lesz a hosszabb és intenzívebb edzéseken is.