Főoldal > mozgas > A legjobb gerincerősítő mozgásformák

A legjobb gerincerősítő mozgásformák

egészséggerinchátfájásizomjógamozgásnyújtáspilatestestTRX
0 0

Írta:

Ülőmunkát végzel, vagy csak gyakran kínoz a derék- és hátfájás, esetleg gerincferdülésben szenvedsz? Akkor válaszd ezeket a sportokat, hogy a fájdalom és a helytelen testtartás csak rossz emlékek legyenek.

Stretching

A stretching angol eredetű szó, ami nyújtógyakorlatokat jelent. Több válfaja ismert: ballisztikus nyújtás, aktív-dinamikus, aktív-statikus, passzív-dinamikus-passzív-statikus, valamint terheléses progresszív stretchinget is megkülönböztetünk. Segít megőrizni a test rugalmasságát és hajlékonyságát, de a stresszt is igen hatékonyan oldja. Előnye, hogy a gyakorlatok elsajátítsa után a mozdulatsorok szinte bárhol végezhetőek, így ha irodában dolgozol, nyugodtan alkalmazd napközben is, és meglátod, a hátfájásnak búcsút inthetsz.

Úszás

Az úszás az egyik leghatékonyabb mozgásforma, ha a hátizmok erősítése a célod. Nem hiába ajánlja minden gyógytornász az úszást, hiszen még a gerincferdülést is képes “helyrehozni”. Másik szuper előnye, hogy emellett az ízületeket kíméli, a sokak számára kellemetlen izzadással nem kell küszködni, valamint a víz közege kellemes kikapcsolódást, testi-lelki feltöltődést kínál mindenki számára.

Jóga

A jóga rendszere gyakorlatilag a test és a lélek harmóniáját hivatott megteremteni. Tulajdonképpen egy meditációnak is felfogható, ami közben alaposan átmozgatod tested minden porcikáját. Tele van nyújtó és lazító gyakorlatokkal, amik a gerincoszlopra rendkívül kedvező hatással vannak. A hátizmok és a gerinc erősítésével a tartás is javul, sőt, aki rendszeresen végzi az ászanákat, számolhat azzal, hogy a nyújtás miatt egy-két centivel magasabb is lesz.

38497714 - group of people training in suspension elastic rope at gym and looking at the view

TRX

A TRX egy saját testsúlyos edzés, ami toló, húzó, guggoló gyakorlatokból áll, amit egy heveder segítségével kiviteleznek a mozogni vágyók. A TRX kifejezetten ajánlott mozgásszervi panaszokkal küzdőknek, vagy sérülés utáni rehabilitációnál, feltéve, ha az egyénre szabott mozgásokat szakember végzi. Mivel bármilyen izomcsoport bekapcsolható az edzésekbe, ha a tartásoddal, gerinceddel vannak problémáid, koncentrálj a hátizmok erősítésére. Még a mozgáskoordinációd is javulhat a rendszeres edzéstől.

Pilates

A Pilates egy igen hatékony mozgásforma, ami elsősorban a hát- és gerincpanaszoktól szenvedőknek nyújt rendkívüli eredményeket. De persze nem csak gyógytorna a Pilates, hiszen igen látványos szálkás izomzat építhető fel, aki rendszeresen végzi a gyakorlatokat. Valójában egy tökéletes átmenet a nyugati és keleti mozgáskultúra között, így a jóga jótékony hatása és a dinamikusabb mozgás ereje ötvöződik a Pilatesben.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

edzéserősítés

Válj jobb futóvá: kevesebb sérülés, nagyobb hatékonyság

Írta:
4 napja 0 0

Bármilyen meglepően is hangzik, az, hogy jobb futó leszel, nem feltétlenül egyenlő avval, hogy gyorsabban fogsz futni. Sokkal inkább magába foglalja azt, hogy egészségesebb leszel, kevesebbszer sérülsz le és sokkal hatékonyabbá válsz. Mindegy, hogy csak most barátkozol a futással, vagy már több maratont lefutott profi vagy, az alábbi tippek biztosan támogatnak ebben.

Kövess Facebook-on!
X