4 jó tanács a téli fittségért

fittfittségflavonoidimmunerősítésimmunrendszermozgás
0 0

Írta:

A hideg idő beköszöntével érdemes fokozott figyelmet fordítanod az egészségedre és a fittségedre, hiszen a téli hónapokban könnyebben veszítünk az energiánkból. Lássuk, mit tehetsz azért, hogy ilyenkor is a toppon maradj!

1. Fogyassz flavonoidokat

A flavonoidokat sokan antioxidáns néven ismerik, de vajon milyen pozitív hatásokkal bírnak ezek a növényi hatóanyagok? Bár tápértékük nincs, valójában nagyon fontos egészségvédő szerep jutott nekik. Emiatt különösen fontos, hogy a hideg hónapokban fokozott figyelmet fordíts a fogyasztásukra, hiszen segítségükkel elkerülheted a tipikus őszi-téli betegségeket, illetve gyorsíthatod azok lefolyását.

De miben találhatóak meg a flavonoidok? Tulajdonképpen minden olyan élelmiszerben fellelhetőek, amik növényi alapanyagúak, de természetesen a feldolgozási folyamatok miatt nem egyenlő mértékben oszlanak el. Az őszi szezonra vonatkoztatva kiemelt jelentőséggel bírnak a bogyós gyümölcsök (feketeáfonya, feketeribizli,bodza). Sajnos, a piacokon ilyenkor már kevés friss gyümölcsöt találsz, ezért  érdemes levek formájában fogyasztani a flavonoidokat!

A legnépszerűbb flavonoidlevek: feketeáfonya nektár, feketribizlilé és a bodza nektár
A feketeribizli nektár kitűnő C-vitamin forrás! A feketeribizli íze zamatos, frissítő és a C-vitaminon kívül még számos más vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Kedvező gyümölcssav tartalma megvédi a C-vitamint az oxidációtól. A melegen  fogyasztott bodzalé jótékony hatása régóta ismert. Naponta több pohár melegített Bio-Bodza Nektár fogyasztását ajánljuk a hideg, esős napokon. Csak melegíteni ajánlott, nem forralni, mert forralásnál értékes anyagok mennek veszendőbe.

2. Ügyelj a folyadékfogyasztásra

A hideg hónapokban sokan drasztikusan visszavesznek a folyadékfogyasztásból, pedig a szervezet ilyenkor is igényli a pótlást. Ugyan kevesebbet izzadunk, a fűtés, hőmérsékletingadozás miatt jóval könnyebben kiszáradnak a nyálkahártyáink és a bőrünk. Nem csupán kívülről, krémek, vagy akár műkönnyek segítségével kell pótolnod a folyadékot, hanem belülről is célszerű gondolnod erre a fontos egészségvédő, létfenntartó feladatra.

3. Ne hanyagold a friss élelmiszereket

Ilyentájt nem csupán a fertőző betegségek és a szeszélyes időjárás miatt vagyunk hajlamosabbak a megbetegedésre, hanem azért is, mert sokkal kevesebb friss gyümölcsöt és zöldséget fogyasztunk. Pedig éppen most lenne a legnagyobb szükségünk rá! Érdemes ilyenkor is szezonális zöldségeket fogyasztani, vagy zöldségleveket, savanyú káposztalevet és sárgarépalevet!

4. Mozogj a friss levegőn

Végül, de nem utolsó sorban nem szabad elfelejteni, hogy az immunrendszerünk és az egészségünk is hálás lesz a rendszeres testmozgásért. Választhatsz teremsportokat az igazán hűvös napokra, de a testnek és a léleknek is kifejezetten jót tesz, ha nem zárkózol be hónapokra a négy fal közé. A friss, oxigéndús levegő akkor is feltölti a raktáraidat, ha csak 15-30 percet tartózkodsz a szabadban. Rétegesen öltözködve a hideg hónapokban is alkalmasak a városok, parkok arra, hogy tartalmasan töltsd az időt odakinn. Az aktívabbak kocoghatnak, kutyát sétáltathatnak, a passzívabbak pedig elfogyaszthatnak egy forró teát valamelyik nyitott teraszon.

Forrás: Dr. Steinberger

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

aktivitásenergia

6 ok, amiért megéri sétálni

Írta:
tegnap 0 0

Igen, tudjuk, hogy a rendszeres séta segít a fogyásban, és csökkenti a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Ennek a mozgásformának azonban több olyan azonnal érezhető, áldásos hatása is van, amelyre nem igazán gondoltunk eddig. Íme, 6 dolog, amiért érdemes most rögtön elindulnod sétálni!

edzésmozgás

Eddz bármilyen terepen zenével!

Írta:
7 napja 0 0

A Sony új víz- és porálló WS620 Walkman sorozata lehetővé teszi, hogy az csak az edzésre koncentráljunk, legyünk akár vízben vagy a szárazföldön. A Bluetooth® vezetéknélküli technológiával ez a kompakt, all in one vezetéknélküli MP3 lejátszó a tökéletes társunk lesz a hosszabb és intenzívebb edzéseken is.