Főoldal > mozgas > Ezek a legjobb fogyasztó sportok

Ezek a legjobb fogyasztó sportok

aerobikdiétaéletmódváltásfogyásfutáskerékpárkorcsolyamozgássportzumba
0 0

Írta:

Vannak, akik bármilyen diétát hajlandóak követni, csak mozogni ne kelljen, míg mások nem tudnak lemondani a kedvenc ételeikről még a fogyás érdekében sem, viszont szívesen sportolnak. Nyilván a kettő együtt a legideálisabb, de van néhány olyan mozgásforma, ami tuti alakot garantál még a finom falatok mellett is.

Futás

A futás az egyik leghatékonyabb kardiómozgás mind közül, hiszen minden tagodat kellőképpen átmozgatja. Égeti a zsírt, formálja az alakot, kell ennél több? Ja, és a stresszes mindennapok legszuperebb levezetője. Ráadásul nem kell hozzá más, csak egy futócipő, és máris róhatod a köröket akár a szabadban, akár a futógépen.

Zumba

Egy 1-1,5 órás zumbaóra még a legmakacsabb zsírpárnákat is leolvasztja, olyan intenzív mozgást kívánnak a mozdulatok. A legjobb benne pedig az, hogy az edzőtermi edzésekkel ellentétben nem csak maga a testformálás a cél, hanem mindemellett még jól is érzed magad a pörgős zenékre lejtett tánc közben. Ha barátnőstül jársz, még motiválhatjátok is egymást.

Úszás

Az úszás az egyik legegészségesebb sport, és szuper alakot biztosít, ha rendszeresen szeled a habokat. Megkíméli az ízületeket, emellett pedig minden porcikádat kellőképpen aktivizálja. Próbáld ki: vegyél kezdetnek egy havi uszodabérletet, járj le heti 3-4 alkalommal, és meglátod rövid idő alatt milyen átalakuláson fog átmenni a tested.

Zumba class dancing in studio at the gym, Image: 198579221, License: Royalty-free, Restrictions: , Model Release: yes, Credit line: Profimedia, Wavebreak

Aerobik

Nem véletlen, hogy megannyi irányzata van az aerobiknak, hiszen még mindig az egyik legmegbízhatóbb zsírégető és alakformáló mozgásforma. Előnye, hogy célirányosan azokat a területeket mozgatja át, amelyek problémásak, emellett a zene és a társaság extra lendületet adhat akkor is, ha éppen inkább otthon ülnél csokit majszolva a tévé előtt.

Korcsolyázás

Ha már tél, ne menjünk el a téli sportok mellett sem. Talán te sem gondoltad, hogy mennyire átmozgatja az egész testedet, ugye? Pedig így van. Már egy óra intenzív korizás is olyannyira átmozgatja a testedet, hogy másnap garantált az izomláz. Persze nem kell búslakodni a tél elmúltával sem: húzz görkorit tavasszal, és ősz végén vedd csak le.

Biciklizés

Bár ebben a hidegben nem sokan pattannak nyeregbe szívesen, azért ne hanyagold ilyenkor sem a tekerést. A szobabicikli szuper alternatíva ilyenkor is, és ráadásul rendkívül célravezető, ha szeretnél izmos, formás alakot. Kezdd először kisebb távokkal, és fokozatosan szoktasd hozzá magad a nehezebb és hosszabb “utakhoz”. És ha végre beköszönt a tavasz, porold le a bringát, és irány a természet.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

edzéserősítés

Válj jobb futóvá: kevesebb sérülés, nagyobb hatékonyság

Írta:
4 napja 0 0

Bármilyen meglepően is hangzik, az, hogy jobb futó leszel, nem feltétlenül egyenlő avval, hogy gyorsabban fogsz futni. Sokkal inkább magába foglalja azt, hogy egészségesebb leszel, kevesebbszer sérülsz le és sokkal hatékonyabbá válsz. Mindegy, hogy csak most barátkozol a futással, vagy már több maratont lefutott profi vagy, az alábbi tippek biztosan támogatnak ebben.

Kövess Facebook-on!
X