Őszi túrázás és terepfutás a Pilisben

futásPilissportteljesítménytúratúra
0 0

Írta:

November első szombatján, november 5-én három különböző táv várja a túrázni illetve futni vágyókat a Pilisben.

Hagyományosan jó hangulatú, lila hagymás, zsíros kenyeres, kőbányában futós esemény kihívásokkal teli futópályán zajlik a terepfutás szerelmeseinek a Pilisben.
Különböző távok a futóknak és a túrázóknak és egy csodaszép őszi erdei élmény minden résztvevőnek! Igazi családi program a túra mindenkinek, aki szeret a természetben kirándulni.

A csillaghegyi HÉV megállótól néhány perces sétával elérhető rajttól az óvatosabbak 10,1 kilométeren, a lelkesebbek 21,4 kilométeren, a vállalkozó kedvűek 32,7 km-en túrázhatnak.  
Rajt/Cél:
 Csillaghegyi Általá nos Iskola (1038 Budapest, Dózsa György utca 42.)

– A terepfutók számára két táv áll rendelkezésre: 21,2 (szintkülönbség: 745 m), és 32,5 km (szintkülönbség: 1081 m). Újdonságot jelent, hogy a terepfutás rövidebb távja, a FélmaratonMánia második őszi állomása is egyben
.
Útvonal:
Néhány száz méter kivételével végig jelölt turistautakon halad.

Tervezett ellenőrző pontok:
középtáv:
– a Kevély-nyereg és az Egri vár közötti útszakaszon
hosszútáv:
– a Szent-kútnál
– a Kevély-nyereg és az Egri vár közötti útszakaszon

Tavaly 1840-en döntöttek úgy, hogy a BSI-vel a természetben töltik november első szombatját. Nagyrészt remek napsütéses időben zajlott az esemény, teljesítménytúrázók, terepfutók, természetbarátok és családok nagy örömére. A túra során megcsodálható:

  • a Teve-szikla,
  • a Kő-hegyi bánya,
  • a Mackó-barlang
  • látványos lovagi torna az Egri várnál.

A korábbi évekhez hasonlóan a Diósdi Történelmi Bajvívó Egyesület 10:00 és 15:00 között óránként, középkori bemutatót tart az Egri várnál. Műsoruk: középkori magyar lovagi torna, gyalogos bajvívás, XII-XVI. században használt lovagi fegyverek bemutatása. (www.bajvivok.hu)

További részletek: www.futanet.hu


További cikkeink a témában

bicikliegészség

Így biciklizz helyesen és biztonságosan

Írta:
4 napja 0 0

Legyen szó mindennapos használatról vagy hétvégi időtöltésről, jó időben sokan pattannak biciklire. Mint minden mozgás esetében, kerékpározáskor is fontos, hogy ügyeljünk az ízületeink épségére. Sokan nem tudják, de mindez legfőképp a helyes bicikliválasztáson, illetve az ülés, a kormány és a nyereg megfelelő beállításain múlik.

aktivitásenergia

6 ok, amiért megéri sétálni

Írta:
6 napja 0 0

Igen, tudjuk, hogy a rendszeres séta segít a fogyásban, és csökkenti a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Ennek a mozgásformának azonban több olyan azonnal érezhető, áldásos hatása is van, amelyre nem igazán gondoltunk eddig. Íme, 6 dolog, amiért érdemes most rögtön elindulnod sétálni!